ایلان ماسک: نسخه آزمایشی FSD تسلا تقریبا آماده است

یک‌شنبه ۲۲ فروردین ۱۴۰۰ - ۲۰:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
ایلان ماسک پستی توییتری اعلام کرد که نسخه‌ی جدید سیستم کاملا خودران FSD تسلا تقریبا آماده شده است و به‌زودی دراختیار مشتریان قرار می‌گیرد.
تبلیغات

ایلان ماسک، مدیرعامل تسلا، اطلاعات جدیدی درباره‌ی نسخه‌ی آزمایشی فناوری کاملا خودران (FSD) توییت کرد. به‌گزارش insideevs، ایلان ماسک در پاسخ به توییتی درباره‌ی نسخه‌ی فعلی سیستم FSD گفت نسخه‌ی V9.0 تقریبا آماده است و پیشرفت درخورتوجهی به‌شمار می‌رود. جالب اینکه نسخه‌ی جدید سیستم خودران تسلا با استفاده از حسگر رادار متوقف می‌شود و فقط به دوربین‌ها متکی است. فناوری خودران تسلا از یک حسگر رادار رو به جلو و هشت دوربین و دوازده حسگر اولتراسونیک بهره می‌برد.

سیستم خودران تسلا / Tesla FSD در حال بررسی شرایط جاده

حسگر رادار تکی نیز دیگر استفاده نخواهد شد و ماسک تأیید کرد تسلا آن را از تولید خارج کرده و از آن به‌عنوان پشتیبان هم استفاده نخواهد کرد. ماسک به‌دلیل تمایل‌نداشتن به استفاده از حسگرهای لایدار مشهور است و اکنون درباره‌ی حسگرهای رادار هم گویا چنین نظری دارد. به‌نظر می‌رسد ماسک و تیمش درباره‌ی استفاده از دوربین فقط مصمم هستند.

همچنین، در این توییت اشاره شده است که FSD با شرایط ناشناخته و بد آب‌وهوایی بهبود خواهد یافت. قسمت وضعیت بد آب‌‌وهوایی واضح است؛ اما برخی ممکن است با شرایط ناشناخته آشنا نباشند. آن‌ها اساسا شرایط رانندگی بسیار دشواری هستند که سیستم ممکن است قبلا آن‌ها را تجربه نکرده باشد؛ ازجمله شرایط بسیار غیرعادی مانند پیچ‌​​های عجیب و غریب به‌سمت چپ که به‌ندرت اتفاق می‌افتد.

نسخه‌ی آزمایشی FSD تسلا برای آموزش به حضور در پیچ‌های نادر به‌سمت چپ تمایل دارد. یکی از آزمایش‌کنندگان نسخه‌ی آزمایشی FSD در ویدئویی ترسناک، عملکرد سیستم خودران تسلا را در چنین شرایطی به‌تصویر کشیده است. این ویدئو عملکرد موفق FSD را در چند مورد نشان می‌دهد. تسلا در حال گسترش میزان آزمایشگرهای نسخه‌ی آزمایشی FSD است و آخرین رقم ۲۰۰۰ مورد بود. به‌زودی دکمه‌ی FSD Beta برای مالکان خودروهای الکتریکی تسلا در نظر گرفته می‌شود تا درصورت تمایل برای امتحان سیستم خودران‌، آن را فشار دهند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات