گلیکن هاوس نسخه جاده‌ای ابرخودرو SCG 007 را تولید خواهد کرد

چهارشنبه ۱۱ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۵:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
اسکودریا کامرون گلیکن‌هاوس قصد دارد نسخه‌ای جاده‌ای از ابرخودرو مسابقه‌ای SCG 007 بسازد که از پیشرانه‌ای با قدرت ۱۴۰۰ اسب ‌بخار بهره می‌برد و قیمتی حدود ۲٫۳ میلیون دلار خواهد داشت.
تبلیغات

اسکودریا کامرون گلیکن‌هاوس به‌دنبال ساخت ۲۴ نسخه جاده‌ای از نمونه اولیه خودروی مسابقه‌ای SCG 007 خود است که در مسابقات قهرمانی استقامت جهانی ۲۰۲۱ شرکت خواهد کرد. شاید این خبر شبیه آرزوهای دیوانه‌وار و خوش‌بینانه به نظر برسد؛ اما بیایید نگاهی به چگونگی تبدیل این رؤیا به واقعیت بیندازیم.

یادآور می‌شویم که تلاش‌های گلیکن‌هاوس در کارزار مسابقه‌ای سال ۲۰۲۱ کاملا امیدوارکننده به نظر می‌رسد. این خودرو کاملاً جدید است؛ اما رانندگان باسابقه‌ای مانند رومن دوماس، پیپو درانی و الیور پلا از تیم SCG حمایت می‌کنند. به گزارش موتوروان، گلیکن‌هاوس قصد دارد نسخه‌ی جاده‌ای از خودروی مسابقه‌ای خود بسازد که مشتریان می‌توانند با آن به پیست بروند و یک روز کامل به رانندگی و تمرین بپردازند و سپس به خانه برگردند.

خوشبختانه گلیکن‌هاوس در پست اخیر خود در فیسبوک، آن‌چه از 007S انتظار می‌رود، مشخص کرد. گفته می‌شود این ابرخودرو قدرتی معادل ۱۴۰۰ اسب‌بخار (۱۰۴۴ کیلووات) تولید خواهد کرد و از سیستم تهویه مطبوع بهره می‌برد. البته هیچ چیز به اندازه زمان تقریبی زیر ۶ دقیقه در پیست نوربرگرینگ با لاستیک‌های جاده‌ای، ما را شگفت‌زده نمی‌کند. البته به نظر می‌رسد گذشته از وظیفه بسیار بزرگ تولید این ابرخودرو مطابق با سطح عملکردی گفته‌شده، چنین ادعایی بسیار بزرگ است.

رکورد ۵ دقیقه و ۱۹٫۵۴۶ ثانیه‌ای پورشه ۹۱۹ EVO در نوربرگ‌رینگ قابل دستیابی نیست؛ اما هنوز هم انتظار برای شکستن رکورد کمتر از ۶ دقیقه توسط SCG 007S وجود دارد. مطمئناً ابرخودروی گلیکن‌هاوس می‌تواند با پیشرانه‌ی ۱۴۰۰ اسب بخاری در مقایسه با ۱۱۴۴ اسب ‌بخار، حرف‌های زیادی برای گفتن داشته باشد؛ اما سخت است بخواهیم آن‌ها را در بخش آیرودینامیک مقایسه کنیم.

صرف ‌نظر از تمام پیش‌بینی‌ها، ما از دیدن عملکرد گلیکن‌هاوس در جاده و مسابقه بسیار هیجان‌زده خواهیم شد. علاقه‌مندان بد نیست بدانند ۲۴ نمونه از 007S ساخته می‌شود که هر کدام دارای قیمتی حدود ۲٫۳ میلیون دلار (۱٫۹۶ میلیون یورو با نرخ ارز فعلی) هستند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات