خودروی مفهومی برقی لکسوس LF-Z Electrified معرفی شد

چهارشنبه ۱۱ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۴:۰۰
مطالعه 4 دقیقه
لکسوس از خودروی الکتریکی و مفهومی LF-Z Electrified رونمایی کرد که از پیشرانه برقی با قدرت ۵۳۶ اسب ‌بخار با شعاع حرکتی ۶۰۰ کیلومتر بهره می‌برد و تا سال ۲۰۲۵ به بازار عرضه می‌شود.
تبلیغات

مدل مفهومی UX 300e یکی از اولین تلاش‌های لکسوس برای حرکت به سمت تولید خودروی الکتریکی بود؛ اما زیرمجموعه‌ی لوکس تویوتا ‌اکنون مصمم است که به‌طور کامل از فناوری برق استفاده کند. خودروی مفهومی لکسوس LF-Z Electrified جدیدترین تلاش این خودروساز برای کاهش آلاینده‌های مضر به شمار می‌رود که زمینه را برای مجموعه‌ای از مدل‌های سازگار با محیط زیست فراهم می‌کند و قرار است تا سال ۲۰۲۵ به بازار عرضه شود. به گزارش موتوروان، هدف لکسوس این است که در مجموع ۲۰ خودروی هیبریدی، پلاگین هیبریدی و کاملاً الکتریکی تا اواسط دهه کنونی تولید کند.

نمای سه چهارم خودروی مفهومی و برقی لکسوس / Lexus LF-Z Electrified Concept EV سفید رنگ

مدل مفهومی LF-Z Electrified دارای ظاهر، عملکرد و فناوری کاملا جدید است و در مدت چهار سال در دسترس خواهد بود. این خودروی مفهومی به شکل شاسی‌بلند با خط سقفی شبیه به فست‌بک و باله مرکزی است که شیشه عقب را دو نیم می‌کند. شما درباره‌ی جلوپنجره دوک مانند خودروهای این شرکت شنیده‌اید؛ اما لکسوس می‌گوید که این مدل مفهومی جدید دارای بدنه شبیه دوک با خطوط برجسته و چراغ‌های LED باریک در جلو و عقب است.

LF-Z Electrified به‌عنوان یک خودروی مفهومی، به‌طور معمول دارای چرخ‌های بزرگ و دوربین‌های جانبی به‌جای آینه‌های معمولی است. همان‌طور که قبلاً در برخی از خودروهای لوکس و سطح بالا دیده شده است، لکسوس LF-Z Electrified از دستگیره‌های در برقی به‌جای دستگیره‌های سنتی بهره می‌برد که فقط در صورت نیاز بیرون می‌آیند تا کاربر خودرو را باز کند. با لمس حسگر نصب‌شده در داخل دستگیره می‌توان این درها را باز کرد و در صورت تشخیص حالت آسیب‌زا مانند نزدیک شدن خودروها از کنار، درهای خودرو کاملاً باز نمی‌شوند.

ما به‌خصوص به سقف شیشه‌ای بسیار بزرگ LF-Z Electrified که از نوع الکتروکرومیک است، علاقه‌مند هستیم؛ یعنی بسته به اینکه بخواهید حریم خصوصی یا نور بیشتری داشته باشید، شیشه می‌تواند از حالت مات به شفاف تبدیل شود. چهار صندلی‌ بسیار پیشرفته در داخل کابین مینیمالیستی خودرو قرار دارند که تعداد دکمه‌های کنترلی متداول به‌شدت کاهش یافته است.

خودروی الکتریکی LF-Z Electrified از بسته باتری لیتیوم یون ۹۰ کیلووات ساعت بهره می‌برد و ظرفیت پیمایش آن ۶۰۰ کیلومتر (۳۷۳ مایل) طبق استاندارد WLTP و با پشتیبانی از شارژ ۱۵۰ کیلووات پیش‌بینی شده است. حتی اگر این خودروی برقی ۲۱۰۰ کیلوگرم وزن داشته باشد، رسیدن به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت برای آن تنها سه ثانیه طول می‌کشد و از سرعت ۲۰۰ کیلومتر بر ساعت نیز فراتر می‌رود. تمام این موارد به لطف سیستم محرکه Direct4 فراهم می‌شود که در کل ۵۳۶ اسب‌بخار قدرت و ۷۰۰ نیوتن‌متر گشتاور تولید می‌کند.

کابین و صندلی خودروی مفهومی و برقی لکسوس / Lexus LF-Z Electrified Concept EV سفید رنگ

ما همچنین می‌دانیم که این خودروی مفهومی از فناوری هدایت برقی برخوردار است؛ به این معنی که اتصال مکانیکی از طریق شافت فرمان وجود ندارد و باید پاسخ فرمان را بهبود ببخشد. بسته باتری نامشخص به‌طور طولی در کف خودرو نصب می‌شود تا ارتفاع مرکز ثقل را کاهش بدهد؛ اما هیچ جزئیاتی درباره‌ی ظرفیت، شعاع حرکتی در دسترس و مدت‌زمان شارژ مجدد آن وجود ندارد.

لکسوس در تلاش برای توسعه‌ی خودروهای الکتریکی در سال‌های آینده، در مارس ۲۰۲۴ مرکز تجاری و فنی خود را در مرکز فنی شیمویاما تویوتا (TTCS) در ژاپن افتتاح خواهد کرد.

خودروی مفهومی و برقی لکسوس / Lexus LF-Z Electrified Concept EV سفید رنگ در جاده
کابین خودروی مفهومی و برقی لکسوس / Lexus LF-Z Electrified Concept EV سفید رنگ
خودروی مفهومی و برقی لکسوس / Lexus LF-Z Electrified Concept EV سفید رنگ با منظره پل معلق
نمای سه چهارم خودروی مفهومی و برقی لکسوس / Lexus LF-Z Electrified Concept EV سفید رنگ
نمای بالا خودروی مفهومی و برقی لکسوس / Lexus LF-Z Electrified Concept EV سفید رنگ
خودروی مفهومی و برقی لکسوس / Lexus LF-Z Electrified Concept EV سفید رنگ در کنار ساختمان
خودروی مفهومی و برقی لکسوس / Lexus LF-Z Electrified Concept EV سفید رنگ در جاده با منظره طلوع آفتاب
سیستم محرکه خودروی مفهومی و برقی لکسوس / Lexus LF-Z Electrified Concept EV سفید رنگ
کابین و صندلی خودروی مفهومی و برقی لکسوس / Lexus LF-Z Electrified Concept EV سفید رنگ
صندلی جلو خودروی مفهومی و برقی لکسوس / Lexus LF-Z Electrified Concept EV سفید رنگ
نمای جانبی خودروی مفهومی و برقی لکسوس / Lexus LF-Z Electrified Concept EV سفید رنگ
نمای عقب خودروی مفهومی و برقی لکسوس / Lexus LF-Z Electrified Concept EV سفید رنگ
تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات