کیا استینگر ۲۰۲۲ برای بازار آمریکا معرفی شد

چهارشنبه ۲۷ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۷:۳۵
مطالعه 5 دقیقه
کیا استینگر ۲۰۲۲ مجهز به پیشرانه‌ها‌ی جدید ۲/۵ و ۳/۳ لیتری با قدرت ۳۰۰ و ۳۶۸ اسب‌بخار و مجموعه‌ای از تغییرات بصری برای بازار ایالات متحده آمریکا معرفی شد و تا بهار امسال به بازار عرضه می‌شود.
تبلیغات

بالاخره انتظارها به پایان رسید و امروز روزی است که طرفداران کیا در ایالات متحده منتظر آن بودند. به گزارش موتوروان، کیا استینگر ۲۰۲۲ که با تغییرات کمی به‌روزرسانی شده است، هم‌اکنون به‌طور رسمی رونمایی شد و تمام شایعاتی که درباره این خودرو شنیده بودیم، درست هستند. مدتی پیش کیا استینگر جدید برای برخی بازارهای دیگر رونمایی شد که از جمله می‌توان به بازار داخلی کره جنوبی اشاره کرد. یکی از تفاوت‌های نسل جدید استینگر نسبت به گذشته، مخصوصاً در زیر کاپوت است که بدون توجه به تیپ‌های مختلف، قدرت بیشتری برای همه خریداران استینگر ارائه می‌دهد.

کیا استینگر 2022 / 2022 Kia Stinger قرمز  و مشکی رنگ

صحبت درباره کیا استینگر ۲۰۲۲ را از پیشرانه شروع می‌کنیم. پیشرانه‌ی ۲ لیتری توربوشارژ که قبلاً در تیپ‌های پایین‌تر استینگر مورد استفاده قرار می‌گرفت، هم‌اکنون دیگر ارائه نمی‌شود. در عوض از پیشرانه پایه‌ی توربوشارژ ۲/۵ لیتری چهار سیلندر بهره گرفته می‌شود که ۳۰۰ اسب‌بخار قدرت و ۴۲۲ نیوتن‌متر گشتاور برای تیپ GT-Line ارائه می‌دهد. این افزایش ۴۵ اسب بخاری را نسبت به مدل قدیمی نشان می‌دهد و به همین ترتیب، مسئولان کیا می‌گویند در حدود ۵/۲ ثانیه از حالت سکون به سرعت ۹۶ کیلومتربرساعت می‌رسد.

بااین‌حال پیشرانه‌ی ۲/۵ لیتری، تنها گزینه‌ی موجود در سیستم مولد قدرت استینگر ۲۰۲۲ نیست. پیشرانه‌ی توربوشارژ دوقلوی ۳/۳ لیتری خورجینی ۶ سیلندر در مدل‌های GT با اندکی افزایش به قدرت ۳۶۸ اسب‌بخار می‌رسد. صرف‌نظر از تیپ‌های مختلف، همه‌ی مدل‌های کیا استینگر ۲۰۲۲ با استفاده از جعبه‌دنده هشت سرعته خودکار با قابلیت تعویض دنده بغل فرمان، دنده را تعویض می‌کنند. سیستم محرک عقب یا چهار چرخ محرک نیز در تمام تیپ‌ها وجود دارد، اما مزیت اضافی برای خریداران GT شامل سیستم جدید اگزوز متغیر الکترونیکی برای افزایش لذت شنیداری می‌شود.

نمای جانبی کیا استینگر 2022 / 2022 Kia Stinger قرمز  رنگ

از نظر بصری، این سیستم اگزوز از ورودی‌های تازه‌ای برای تمایز مدل‌های جدید از مدل‌های قدیمی بهره می‌برد. سیستم روشنایی LED نیز به‌عنوان گزینه‌ی استاندارد موجود است، به‌ویژه در قسمت عقب که با نوار تمام عرضی تزئین می‌شود. در مدل‌های GT1 و GT2، چراغ‌های راهنمای عقب نیز LED بوده و چراغ‌های جلو به‌روزرسانی‌شده از نوع LED و دارای طرح جدید برای چراغ‌های روشنایی روز هستند. رینگ‌های به‌روزرسانی شده در تنوع ۱۸ یا ۱۹ اینچی نیز در دسترس خریداران قرار می‌گیرند.

با حرکت به داخل کابین، ارتقای درخورتوجهی مشاهده می‌شود که شامل صفحه‌نمایش ۱۰/۲۵ اینچی با کیفیت به‌عنوان گزینه‌ی استاندارد است. نمایشگر ۴/۲ اینچی TFT نیز با نمایشگر جلوداشبورد ۷ اینچی هم در این پکیج جدید قرار دارد. این مجموعه با طیفی گسترده از سیستم‌های دستیار راننده به‌عنوان گزینه‌ی استاندارد همراه می‌شود که از جمله امکانات آن می‌توان به هشدار برخورد از جلو، دستیار ترمز، سیستم نظارت بر نقاط کور دید راننده، هشدار برخورد از عقب و دستیار حفظ خط حرکت اشاره کرد. جذابیت بصری بیشتر برای داخل کابین شامل تزئینات براق مشکی و کرومی، صندلی‌های به‌روزرسانی شده با چرم ناپا (Nappa) و سیستم نورپردازی جدید LED می‌شود.

اولین مدل استینگر در سال ۲۰۲۲ در بازار آمریکا همچنین با نسخه ویژه و جدیدی به نام عقرب (Scorpion) ارائه می‌شود. این نسخه که کاملا روی ظاهر خودرو تکیه دارد، بعداً در بهار امسال معرفی خواهد شد و اجزایی مانند اسپویلر عقب، تزئینات بیرونی تیره، رینگ‌های مخصوص مشکی و تزئینات با الگوی فیبر کربنی برای فضای داخل کابین را به امکانات کیا استینگر اضافه می‌کند. این نسخه در سه طرح رنگ بیرونی شامل سفید برفی، شفق قطبی و نقره‌ای سرامیکی عرضه خواهد شد.

کابین و داشبورد کیا استینگر 2022 / 2022 Kia Stinger قرمز  رنگ

کیا هنوز جزئیاتی از قیمت استینگر ۲۰۲۲ در اختیار قرار نداده است. اما شایعاتی به گوش می‌رسد که تیپ GT-Line می‌تواند با افزایش قیمت ۳۰۰۰ دلاری همراه شود، که نشان‌دهنده‌ی قدرت درخورتوجه آن است. بااین‌حال، شایعاتی نیز به گوش می‌رسد که مدل‌ GT2 می‌تواند با تخفیف قیمت سنگینی به فروش برسد. هنوز این اطلاعات تأیید نشده است، اما انتظار داریم که کیا اطلاعات مربوط به قیمت‌گذاری را به‌زودی به محض ورود مدل‌های ۲۰۲۲ در بهار امسال اعلام کند.

کیا استینگر 2022 / 2022 Kia Stinger قرمز  و مشکی رنگ
کیا استینگر 2022 / 2022 Kia Stinger قرمز  رنگ در جاده کوهستانی
کابین و داشبورد کیا استینگر 2022 / 2022 Kia Stinger قرمز  رنگ
نمای جانبی کیا استینگر 2022 / 2022 Kia Stinger قرمز  رنگ
نمای عقب کیا استینگر 2022 / 2022 Kia Stinger قرمز  رنگ
نمای عقب کیا استینگر 2022 / 2022 Kia Stinger قرمز  رنگ در جاده
نمایشگر سیستم سرگرمی کیا استینگر 2022 / 2022 Kia Stinger قرمز  رنگ
صندلی عقب کیا استینگر 2022 / 2022 Kia Stinger قرمز  رنگ
نمای جلو کیا استینگر 2022 / 2022 Kia Stinger قرمز  رنگ
فرمان و داشبورد کیا استینگر 2022 / 2022 Kia Stinger قرمز  رنگ
نمای سه چهارم کیا استینگر 2022 / 2022 Kia Stinger قرمز  رنگ
پیشرانه کیا استینگر 2022 / 2022 Kia Stinger قرمز  رنگ
تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات