تویوتا یاریس برنده جایزه خودرو سال ۲۰۲۱ اروپا شد

چهارشنبه ۱۳ اسفند ۱۳۹۹ - ۰۹:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
تویوتا یاریس هاچ بک جدید، بهترین خودرو سال ۲۰۲۱ اروپا شد و با عبور از رقبایی مانند فولکس‌واگن ID.3، فیات ۵۰۰ و سیتروئن C4، برای دومین بار این عنوان را به خود اختصاص داد.
تبلیغات

تویوتا یاریس جدید به‌عنوان خودروی سال اروپا در سال ۲۰۲۱ انتخاب شد. به گزارش موتوروان، هاچ‌بک ژاپنی پس از حدود دو ماه بررسی این عنوان را نصیب خود کرد و مدل‌هایی مانند فیات ۵۰۰، کوپرا فورمنتور، فولکس‌واگن ID.3، اشکودا اکتاویا، لندرور دیفندر و سیتروئن C4 را پشت سر گذاشت.

2020 Toyota Yaris hatchback / هاچ بک تویوتا یاریس

درست مثل هر سال، مراسم جایزه خودرو سال اروپا (ECOTY) امسال قرار بود در جریان نمایشگاه خودرو ژنو برگزار شود. هرچند این نمایشگاه برای سال ۲۰۲۱ لغو شد و برگزارکنندگان مجبور شدند یکی از معتبرترین رویدادهای خودرویی جهان را در همان مکان (پالکسپو در ژنو) اجرا و آن را در سراسر جهان پخش کنند.

در ژانویه امسال، تویوتا یاریس به همراه ۶ خودروی دیگر از رده‌های مختلف به‌عنوان فینالیست این رقابت اعلام شدند. برای واجد شرایط بودن جهت شرکت در مسابقه، یک مدل باید جدید باشد و اکنون یا قبل از پایان سال در پنج بازار اروپا یا بیشتر، به فروش برسد.

تویوتا یاریس جدید به خاطر «ظاهر، کیفیت قابل درک، تجهیزات ایمنی و راحتی، عملکرد و کاربری» مورد ستایش هیئت داوران قرار گرفت. ویژگی که بیشتر مورد توجه هیئت داوران قرار گرفت، سیستم هیبریدی کارآمد این هاچ‌بک بود.

فرانک یانسن، رئیس هیئت داوران جایزه خودرو سال ۲۰۲۱ اروپا، در این زمینه اظهار داشت:

تویوتا یاریس برنده‌ای شایسته‌ در رویداد امسال بود که به‌طور شایسته‌ای در برابر ۶ رقیب برتر قرار گرفت و در نهایت پیروز شد.
تویوتا از دریافت جایزه بسیار خوشحال شد؛ این افتخار بزرگی برای تویوتا است و من می‌خواهم از هیئت داوران به خاطر توجه و تشخیص آن‌ها تشکر کنم. من همچنین می‌خواهم از این فرصت استفاده کنم و از اشتیاق و شور تیم‌های توسعه خود در اروپا و ژاپن قدردانی به عمل آورم.

تویوتا یاریس سومین خودرویی در تاریخ جوایز COTY اروپا به شمار می‌رود که دو بار موفق به دریافت این جایزه شده است. مدل ژاپنی با این انتخاب به رنو کلیو و فولکس‌واگن گلف می‌پیوندد که هر دو بیش از یک بار در تاریخ رقابت خودرو سال اروپا پیروز شده‌اند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات