پورشه 993 گانتر ورکس معرفی شد

سه‌شنبه ۱۲ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۰
مطالعه 4 دقیقه
شرکت تیونینگ گانتر ورکس از نسخه‌ی سفارشی پورشه ۹۱۱ با نام 993 Speedster Remastered رونمایی کرد که به مدل روباز تبدیل شده است و قیمتی حدود ۵۵۵ هزار پوند خواهد داشت.
تبلیغات

گانتر ورکس، شرکت سفارشی‌سازی آمریکایی که مقر آن در کالیفرنیا قرار دارد، پورشه اسپیدستر ۹۹۳ را به‌روزرسانی و برای مشتریان اختصاصی خود معرفی کرده است. به گزارش اتوکار، گانتر ورکس آخرین نسخه‌ی هواخنک از پورشه ۹۱۱ را در قالب خودرویی روباز با تغییراتی در قدرت پیشرانه و بخش‌های اصلی بدنه ارائه می‌دهد. گانتر ورکس، این نسخه را پورشه 993 Speedster Remastered نام‌گذاری کرده است.

پورشه 993 اسپیدستر / Porsche 993 Speedster Remastered با تیونینگ گانتر ورکس سبز رنگ

گانتر ورکس خلاقیت جدید خود را «مدلی روباز» می‌نامد که نه‌تنها تجربه‌ی هجوم باد را در موهای سرنشینان ارائه می‌کند، بلکه مرزهای عملکرد را برای ایجاد خودرویی قوی‌تر، سبک‌تر و سریع‌تر گسترش می‌دهد. گفته می‌شود نسخه‌ی کوپه دارای رکورد زمانی در Laguna Seca است که سال گذشته با رندی پابست (برنده رقابت‌های ۲۴ ساعته دیتونا) توانست رکورد ۱ دقیقه و ۳۰٫۹۹ ثانیه را بر جای بگذارد.

مانند مدل کوپه، نسخه‌ی اسپیدستر از سیستم تعلیق عملکرد محور بهره می‌برد و نیروی خود را از پیشرانه تخت ۴ لیتری کاملاً اصلاح‌شده توسط Rothsport Racing می‌گیرد که از طریق نسخه ارتقایافته جعبه‌دنده Getrag پورشه ۹۹۳ اصلی، قدرت را به محور عقب می‌فرستد. مشخصات فنی دقیق این خودرو اعلام نشده است؛ اما این شرکت تیونینگ نوید افزایش قدرت ۴۳۵ اسب بخاری و ۴۵۴ نیوتن‌متر  به خریداران می‌دهد.

برداشتن پنل سقف از 993 Remastered به تغییرات گسترده‌ای در شاسی و بدنه نیاز داشت. تقویت‌کننده‌هایی برای محل قبلی صندلی‌های مورد استفاده قرار گرفتند و قفس غلت‌گیر و بست‌های جدید کمربند برای بهبود ایمنی و استحکام به کار گرفته شدند.

سقف پارچه‌ای زیر پنل سفارشی فیبر کربنی تاشوی عقب قرار دارد و برای ادای احترام به پورشه ۹۱۱ قبلی، یعنی اسپیدسترهای نسل ۹۳۰ و ۹۶۴ از برخی قطعات شبیه آن‌ها بهره می‌برد. بال عقب برجسته «دم اردک» با خروجی هوا، یکی دیگر از نشانه‌های یکپارچه‌‌سازی با پلتفرم پورشه ۹۱۱ است که با الگویی شبیه Carrera RS 2.7 مدل ۱۹۷۳ زینت داده می‌شود.

اسپیدستر با شیشه جلویی دارای شیب کمتر از مدل کوپه متمایز می‌شود. خریداران می‌توانند به‌عنوان گزینه اختیاری شیشه جلو را به‌طور کامل حذف کنند و سپر جلوی فیبر کربنی تغییر شکل‌یافته سفارش بدهند که ادعا می‌شود کارایی آیرودینامیک خودرو را افزایش می‌دهد. گفته می‌شود کاپوت جلو بیش از ۲۵ درصد سبک‌تر از کاپوت مدل کوپه است و وزن فنربندی‌نشده خودرو با استفاده از آلیاژهای اختیاری در قطعات بیش‌ازپیش کاهش می‌یابد. در جای دیگر، این اسپیدستر خروجی‌های جدید اگزوز چاپ سه‌بعدی از جنس Inconel، درپوش‌های آینه‌ و دستگیره‌های در آلومینیومی، پوشش‌های جدید اکریلیک برای بازتابنده‌های جلوی پورشه ۹۱۱ را دریافت می‌کند.

در داخل کابین، داشبورد اصلی با پنل فیبر کربنی و چراغ‌های راهنمای LED و نشانگرهای جدید جایگزین شده است. گفته می‌شود بازوهای پدال‌ها تغییر یافته و دوباره طراحی شده‌اند تا موقعیت ارگونومیک‌تری نسبت به مدل اصلی پورشه ۹۹۳ داشته باشند؛ درحالی‌که پوسته‌های صندلی فیبر کربنی توخالی برای کاهش درگ و مرکز ثقل، کمی پایین‌تر قرار می‌گیرند.

پورشه 993 اسپیدستر / Porsche 993 Speedster Remastered با تیونینگ گانتر ورکس نقره ای رنگ

گانتر ورکس هنوز قیمت مدل جدید را تأیید نکرده است؛ اما فقط ۲۵ نمونه از این اسپیدستر ساخته خواهد شد و احتمالاً قیمت آن بیش از ۴۰۰ هزار پوند (۵۵۵,۶۱۵ دلار) خواهد بود. قرار است تولید پورشه 993 Speedster Remastered در اوایل سال ۲۰۲۲، زمانی‌ که تمام نمونه‌های کوپه به پایان برسند، آغاز شود.

پورشه 993 اسپیدستر / Porsche 993 Speedster Remastered با تیونینگ گانتر ورکس سبز رنگ
نمای سه چهارم عقب پورشه 993 اسپیدستر / Porsche 993 Speedster Remastered با تیونینگ گانتر ورکس
نمای بالا پورشه 993 اسپیدستر / Porsche 993 Speedster Remastered با تیونینگ گانتر ورکس
نمای جلو پورشه 993 اسپیدستر / Porsche 993 Speedster Remastered با تیونینگ گانتر ورکس
نمای بالا پورشه 993 اسپیدستر / Porsche 993 Speedster Remastered با تیونینگ گانتر ورکس
نمای جانبی پورشه 993 اسپیدستر / Porsche 993 Speedster Remastered با تیونینگ گانتر ورکس
نمای سه چهارم بالا پورشه 993 اسپیدستر / Porsche 993 Speedster Remastered با تیونینگ گانتر ورکس
پورشه 993 اسپیدستر / Porsche 993 Speedster Remastered با تیونینگ گانتر ورکس نقره ای رنگ
صندلی فیبر کربنی پورشه 993 اسپیدستر / Porsche 993 Speedster Remastered با تیونینگ گانتر ورکس
نمای سه چهارم پورشه 993 اسپیدستر / Porsche 993 Speedster Remastered با تیونینگ گانتر ورکس نقره ای رنگ
صندلی پورشه 993 اسپیدستر / Porsche 993 Speedster Remastered با تیونینگ گانتر ورکس
پورشه 993 اسپیدستر / Porsche 993 Speedster Remastered با تیونینگ گانتر ورکس با صندلی نارنجی
تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات