ماکسوس V90؛ خانه متحرک دو طبقه معرفی شد

دوشنبه ۱۱ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۰
مطالعه 4 دقیقه
گروه خودروسازی SAIC چین از خانه متحرک لوکس و هوشمند با نام ماکسوس Life Home V90 Villa Edition رونمایی کرد که دارای پیکربندی دوطبقه با قیمتی حدود ۴۰۰ هزار دلار است.
تبلیغات

طی سال‌های اخیر مشتریان خانه‌های متحرک لوکس در سراسر جهان افزایش یافته‌اند و در کشورهای مختلف می‌توان انواع این خودروهای تفریحی را مثال زد. در قاره آسیا نیز سبک خودروی تفریحی لوکس توسط شرکت‌هایی از ژاپن، کره جنوبی و چین دنبال می‌شود و یکی از آخرین محصولات در این کلاس، ماکسوس لایف هوم V90 ویلا ادیشن (Maxus Life Home V90 Villa Edition) متعلق به گروه خودروسازی SAIC چین است. به گزارش نیواطلس، این خودروی تفریحی دوطبقه از فناوری‌های هوشمند بهره می‌برد و به شکل افراطی از زیبایی‌شناسی در امکانات و تجهیزات داخلی و خارجی آن استفاده شده است.

نمای جلو خانه متحرک هوشمند سایک ماکسوس / SAIC Maxus Life Home V90 Villa Edition

شرکت SAIC قبلا ون کمپر ماکسوس RG20 را معرفی کرده بود که با استقبال خوبی مواجه شد و آن را می‌توان یکی از حیرت‌انگیزترین طرح‌های خودروی تفریحی طی سال‌های اخیر دانست. این شرکت، اکتبر گذشته در رویدادی از مدل جدید Life Home V90 Villa Edition رونمایی کرد تا امکانات سفارشی آن را به علاقه‌مندان نشان بدهد. خانه متحرکی بزرگ و پیشرفته در کلاس C به‌عنوان مدل پرچم‌دار خانواده خودروهای تفریحی این شرکت انجام وظیفه می‌کند.

نسخه‌ی ویلا (Villa Edition) در ابتدا با نورگیر بزرگ پاپ‌آپ و بالکن کوچک متصل به بالای کابین راننده توجه ما را به خود جلب کرد. البته خانه‌های متحرک دوطبقه بزر‌گ‌تری در بازار وجود دارند؛ اما شاید بتوان ماکسوس را دارای یکی از بهترین طراحی‌ها دانست. در طبقه‌ی بالا اتاق نشیمن جاداری با دیوارهای شیشه‌ای از کف تا سقف وجود دارد و فضای داخل را به‌خوبی برای اتصال با طبیعت آماده می‌کند. شیشه به‌صورت دستی یا خودکار می‌تواند بین حالت شفاف و مات تنظیم شود و برای حفظ حریم خصوصی، درصد شفافیت آن تغییر کند.

مبلمان خانه متحرک هوشمند سایک ماکسوس / SAIC Maxus Life Home V90 Villa Edition

در طرح این خانه متحرک از فضاهای چندمنظوره استفاده شده و تمرکز آن بیشتر روی سلامتی و رفاه مالک است. در داخل این خانه متحرک فضایی وجود دارد که می‌توان آن را به‌عنوان اتاق ناهارخوری، اتاق استراحت و مطالعه تبدیل کرد و اساساً مکانی برای فرار کامل از استرس به شمار می‌رود. تمام امکانات داخل خانه برای بهبود حس راحتی طراحی شده‌اند تا مالک از مناظر طبیعی و زندگی در آن لذت ببرد. 

مساحت طبقه بالا ۱۲٫۴ متر مربع است، اما طبقه‌ی پایین به لطف گسترش دیوارهای جانبی، فضای کف بزرگتری به مساحت ۲۰ متر مربع دارد. این قسمت عمدتا به اتاق نشیمن مجلل و آشپزخانه اختصاص داده شده که توسط پیشخوان جدا شده است و ظاهر یک آپارتمان را به خانه متحرک می‌دهد. آشپزخانه مجهز به اجاق گاز، سینک ظرف‌شویی و یخچال به همراه کمد مخصوص لوازم آشپزی است.

اتاق نشیمن فضای زیادی در اختیار قرار می‌دهد که با مبل L-شکل و آرایشی مناسب از انواع مبلمان آراسته می‌شود. روی دیواره روبه‌روی پنجره، تلویزیون بزرگ مجهز به سیستم سرگرمی قرار دارد که سیستم صوتی کاملی برای سرنشینان فراهم می‌کند. سیستم هوشمند X-Connect امکان کنترل تجهیزات الکترونیکی و امکانات رفاهی را در اتاق نشیمن و کابین راننده فراهم می‌کند. سرنشینان می‌توانند با استفاده از صفحه لمسی دیواری، گوشی هوشمند یا پوشیدنی‌های سازگار به این سیستم کنترل دسترسی پیدا کنند. سیستم کنترل صوتی و کنترل حرکت، محیطی پیشرفته در این خانه متحرک هوشمند برای سفرهای جاده‌ای در اختیار سرنشینان قرار می‌دهند.

در پشت آشپزخانه، حمام و سرویس بهداشتی قرار دارد و سرنشینان می‌توانند برای رفتن به طبقه بالا از آسانسور جمع‌وجور یک‌نفره بهره ببرند. فضای طبقه بالا و پایین را می‌توان در شب به‌صورت اتاق خواب با چند تختخواب تبدیل کرد و از مبل‌ها و نیمکت‌هایی که در طبقه بالا قرار دارند، می‌توان برای خوابیدن بهره برد. در خارج از این خانه متحرک، بسته گرافیکی مورد استفاده قرار می‌گیرد که طرح‌های نورپردازی را به کمک چراغ‌های LED ایجاد می‌کند و نشان Maxus را در اطراف به نمایش می‌گذارد. 

خانه متحرک و هوشمند ماکسوس Life Home V90 Villa Edition با مجموعه‌ای از امکانات سفارشی گران‌قیمت، قیمتی حدود  ۴۱۳ هزار دلار دارد. هنوز مشخص نیست که این خودروی تفریحی چه زمانی به بازار عرضه می‌شود.

نمای سه چهارم خانه متحرک هوشمند سایک ماکسوس / SAIC Maxus Life Home V90 Villa Edition با منظره غروب آفتاب
نمای عقب خانه متحرک هوشمند سایک ماکسوس / SAIC Maxus Life Home V90 Villa Edition
اتاق نشیمن خانه متحرک هوشمند سایک ماکسوس / SAIC Maxus Life Home V90 Villa Edition
اتاق نشیمن و شیشه شفاف خانه متحرک هوشمند سایک ماکسوس / SAIC Maxus Life Home V90 Villa Edition
نمای کناری خانه متحرک هوشمند سایک ماکسوس / SAIC Maxus Life Home V90 Villa Edition در کنار درختان
نمای سه چهارم خانه متحرک هوشمند سایک ماکسوس / SAIC Maxus Life Home V90 Villa Edition در جاده
خانه متحرک هوشمند سایک ماکسوس / SAIC Maxus Life Home V90 Villa Edition در جاده
نمای جانببی خانه متحرک هوشمند سایک ماکسوس / SAIC Maxus Life Home V90 Villa Edition در ساحل دریا
تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات