شایعه: مذاکره اپل و هیوندای کاملا متوقف نشده است

شنبه ۹ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۰
مطالعه 3 دقیقه
گفته می‌شود با وجود تأیید توقف مذاکره اپل و هیوندای، هنوز بارقه‌‌هایی از امید برای همکاری این دو شرکت وجود دارد.
تبلیغات

اگر اخبار فناوری را دنبال کرده باشید، می‌دانید که گزارش‌های اخیر بر به نتیجه نرسیدن قرارداد اپل و هیوندای متمرکز بوده‌اند. برای یادآوری، هیوندای چندی پیش تأیید کرد که با اپل در حال مذاکره است؛ اما اظهار داشت که گفت‌وگوها در مراحل اولیه قرار دارد و تاکنون تصمیم نهایی اتخاذ نشده است. در بیانیه دوم هیوندای با حذف نام اپل، مواضعش را تعدیل کرد و دیری نپایید که خبر تعلق مذاکره‌ی این دو شرکت رسانه‌ای شد.

گفته می‌شود عقب‌نشینی هیوندای یکی دیگر از نمونه‌های رویکرد سخت‌گیرانه‌ی اپل در قبال رازداری و افشای اطلاعات شرکت است. اعتقاد بر این است که هیوندای خواسته‌ی کوپرتینویی‌ها و قرارداد عدم ‌افشا (NDA) را نقض کرده و رسانه‌ای شدن اخبار خودرو اپل به مذاق غول دنیای فناوری خوش نیامده استِ اصلی‌ترین دلیل توقف مذاکرات به این موضوع نسبت داده می‌شود.

بنا بر گزارش اپل‌اینسایدر و با استناد به منابع آگاه به سیاست‌های اپل، هنوز احتمال همکاری دو شرکت مذکور وجود دارد. ادعا می‌شود اپل سال گذشته با کیا تفاهم‌نامه‌ای برای همکاری در پروژه‌های هشت بخش مختلف منعقد کرده است. براساس گزارش‌های قبلی، اصلی‌ترین مفاد توافق‌ احتمالی اپل و هیوندای حول محور مونتاژ خودرو در کارخانه‌ای مستقر در ایالت جورجیا متعلق به شرکت کیا موتورز یا ساخت کارخانه جدید در این کشور بوده است. از قرار معلوم، توافق لغوشده چشم‌انداز تولید ۱۰۰ هزار دستگاه وسیله‌ی نقلیه در سال ۲۰۲۴ را هدف قرار می‌داد و هیوندای موظف بود ظرفیت تولید سالانه را به ۴۰۰ هزار دستگاه افزایش بدهد.

براساس گزارش جدید، مذاکرات در مورد مشارکت در تولید خودرو کاملا کنار گذاشته نشده است و کیا موتورز حتی در صورت موفقیت نبودن در به‌ دست ‌آوردن مجوز تولید اتومبیل الکتریکی، فرصت‌های دیگری برای همکاری در سایر بخش‌ها خواهد داشت؛ بنابراین همچنان می‌توان به برون‌سپاری خودروی اپل به بازوی تولیدی کیا امیدوار بود. در ادامه‌ی این گزارش آمده است که گفت‌وگوی اپل و کیا در مرحله‌ی «آخرین مایل» (Last Mile) قرار دارد. آخرین مایل اصطلاحی است که در مدیریت زنجیره‌ی تأمین و برنامه‌ریزی لجستیکی، برای توصیف آخرین مراحل سفر، شامل جابه‌جایی مردم و کالا از یک مرکز حمل‌و‌نقل استفاده می‌شود.

گزارش یادشده در حالی منتشر می‌شود که مقامات کره جنوبی در حال بررسی این موضوع هستند که آیا هیوندای از موقعیت خود در مذاکره با اپل برای افزایش سهامش سوءاستفاده کرده است یا خیر. سهام شرکت کره‌ای با رسانه‌ای شدن مذاکره با اپل بیش از ۲۰ درصد افزایش یافت و به موجب گزارش جدید، هنوز در حال رشد است؛ ازاین‌رو، ممکن است هیوندای از اسم اپل برای جذابیت سهام خود بهره گرفته باشد.

تاکنون، اپل از اظهارنظر در رابطه با پروژه‌ی اتومبیل الکتریکی خودداری کرده است و مشخصات فنی هنوز در هاله‌ای از ابهام قرار دارد؛ اما شایعات گسترده‌ای در مورد این شرکت وجود دارد که به ‌دنبال تولیدکننده‌ای قابل اعتماد برای عملیاتی کردن چشم‌انداز خود از یک وسیله نقلیه الکتریکی مصرفی است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات