لکسوس پیشتاز قابلیت اطمینان خودرو در مطالعه سالانه J.D. Power

یک‌شنبه ۳ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۰
مطالعه 4 دقیقه
در مطالعه‌ی سالانه قابلیت اطمینان خودرو در ایالات متحده توسط جی.دی پاور، لکسوس، پورشه و کیا در جایگاه اول تا سوم قرار گرفتند و پورشه ۹۱۱ به‌عنوان مطمئن‌ترین مدل انتخاب شد.
تبلیغات

آخرین مطالعه قابلیت اطمینان خودرو در ایالات متحده آمریکا توسط مؤسسه جی.دی پاور (J.D. Power) انجام شد و جای تعجب نیست که لکسوس برای نهمین بار طی ۱۰ سال گذشته در میان‌رده‌های بالا قرار گرفته است. به گزارش اتوبلاگ، دقیقا پس از لکسوس، پورشه قرار دارد و پس از آن کیا ایستاده است که بالاترین رتبه را در این بازار دارد. جنسیس، برند لوکس سال گذشته (در سال اول حضور در مطالعه)، از رتبه‌ی اول به هشتم سقوط کرد؛ البته سدان جنسیس G80 در بخش خودروهای لوکس متوسط جایزه به دست آورد. پورشه ۹۱۱ برای دومین بار طی سه سال گذشته توسط جی‌.دی پاور به‌عنوان مطمئن‌ترین مدل انتخاب شد.

لکسوس

به گزارش Carscoops، وسایل نقلیه در این مطالعه مربوط به مدل ۲۰۱۸ هستند؛ به این معنی که مالکان سه سال فرصت داشته‌اند تا با خودروها و وانت‌های خود آشنا شوند. قابل ‌توجه است که مطالعه امسال بهبود در خور توجهی در قابلیت اطمینان کلی خودرو دارد که توسط جی.دی پاور انجام شده است. سطح کلی مشکلات و عیب‌ها که با توجه به تعداد عیب‌ها در هر ۱۰۰ وسیله نقلیه (PP100) به دست آمده است، ۱۰ درصد نسبت به سال گذشته کاهش یافت.

دیو سارگنت، معاون جهانی بخش خودرو در جی.دی پاور، می‌گوید:

نتایج مطالعه، آنچه مدتی است فهمیده‌ایم، تأیید می‌‌کند. خودروسازان به‌طور فزاینده‌ای وسایل نقلیه قابل اعتماد تولید می‌‌کنند؛ اما هنوز برخی از جاها مشکل وجود دارد که باید رسیدگی شود و برخی علائم هشداردهنده در برخی خودروها وجود دارد.

مطالعه قابلیت اطمینان خودرو شامل هشت دسته اصلی وسیله نقلیه است که توسط جی.دی پاور به‌صورت زیر گروه‌بندی شده‌اند:

  • صوتی، ارتباطی، سرگرمی، ناوبری (ACEN)
  • پیشرانه، جعبه‌دنده
  • بخش خارجی
  • بخش داخلی
  • امکانات، دکمه‌ها، نمایشگرها (FCD)
  • تجربه رانندگی
  • گرمایش، تهویه و تهویه مطبوع
  • صندلی‌ها

همه موارد گزارش‌شده توسط مالکان به‌طور مساوی پیگیری می‌شوند؛ این بدان معنا است که روش همگام‌سازی تلفن با عیوب باعث می‌شود رتبه یک خودروساز در زمینه‌ی مثلا پیشرانه یا جعبه‌دنده مشخص شود. درحقیقت  عیوب مربوط به ACEN بیش از هر مشکل دیگری گزارش شده است؛ به این معنی که اکثر مشکلات گزارش‌شده مربوط به خودروهایی نمی‌شود که مالک آن‌ها در جاده زمین‌گیر شده باشد. 

مطالعه‌ی قابلیت اطمینان خودرو اکنون در سی و دومین سال خود است و تعداد مشکلات در هر ۱۰۰ وسیله نقلیه (PP100) را که طی ۱۲ ماه گذشته توسط مالکان سه ساله وسایل نقلیه تجربه شده، اندازه‌گیری می‌کند؛ به این معنی که وسایل نقلیه مدل ۲۰۱۸ در این سال آزمایش شده‌اند. هرچه امتیاز خودروساز در این مطالعه پایین‌تر باشد، جایگاه آن بهتر است.

کارشناسان جی.دی پاور خاطرنشان می‌کنند که میانگین صنعت خودرو در آمریکا ۱۲۱ مشکل در هر ۱۰۰ خودرو بود که کمترین مقدار در تاریخ مطالعه و ۱۰ درصد پیشرفت را نسبت به ۱۳۴ مشکل در سال ۲۰۲۰ نشان می‌دهد.

پورشه ۹۱۱

لکسوس با نمره ۸۱ در جایگاه نخست و پورشه با ۸۶ مشکل در جایگاه دوم ایستاد و پس از آن، کیا با ۹۷ مشکل، تویوتا با ۹۸ مشکل و بیوک با ۱۰۰ مشکل به ازای هر ۱۰۰ خودرو قرار گرفتند. امتیاز قابلیت اطمینان کیا با ۳۵ مشکل، نسبت به سال ۲۰۲۰ کاهش یافت. سایر خودروسازان با قابلیت اطمینان بهتر از حد متوسط ​​شامل کادیلاک، هیوندای، جنسیس، لینکلن، آکورا، بی‌ام‌و، شورولت، میتسوبیشی و مزدا بودند.

برندهایی که کمتر از متوسط ​​صنعت بودند شامل مرسدس بنز (۱۲۲ مشکل)، دوج (۱۲۵ مشکل)، آئودی (۱۲۷ مشکل)، نیسان (۱۲۸ مشکل)، ولوو (۱۴۳ مشکل)، جگوار (۱۸۶ مشکل) می‌شود ‌و لندرور با ۲۴۴ مشکل در آخرین مکان قرار گرفت.

تسلا

تسلا امسال برای اولین ‌بار در مطالعه قابلیت اطمینان خودروها حضور یافت؛ البته امتیاز ۱۷۶ در این مطالعه رسمی نیست. تسلا تنها خودروسازی است که تصمیم گرفته به جی.دی پاور اجازه بررسی مالکان خود را در ۵۰ ایالت ندهد. در این مطالعه ۷۵۶ پاسخ‌‌دهنده از مالکان تسلا از ۳۵ ایالت حضور داشتند و این خودروساز ۱۷۶ مشکل به ازای هر ۱۰۰ وسیله نقلیه به دست آورد که اگر در رتبه‌بندی قرار بگیرد، از میان ۳۳ خودروساز در جایگاه سی‌ام قرار می‌گیرد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات