نسخه ویژه پورشه باکستر ۲۵ مدل 2021 معرفی شد

شنبه ۱۸ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۰
مطالعه 3 دقیقه
پورشه به مناسبت گرامی‌داشت بیست و پنجمین سالگرد عرضه ۹۸۶ باکستر در سال ۱۹۹۶، قصد دارد مدل ویژه با نام باکستر ۲۵ مبتنی بر مدل GTS 4.0 روانه‌ی بازار کند.
تبلیغات

برخی استدلال می‌کنند که رانندگی با پورشه باکستر چندان سرگرم‌کننده نیست؛ شاید چون درک درستی از این خودرو ندارند. درست ۲۵ سال از ورود نسخه‌ی اولیه ۹۸۶ باکستر به بازار در سال ۱۹۹۶ می‌گذرد. ​​این خودرو که در اروپا به بازار عرضه شد، از پیشرانه ۲٫۵ لیتری تخت ۶ سیلندر با ۲۰۱ اسب ‌بخار قدرت در زیر کاپوت بهره می‌برد. حال پس از ۲۵ سال، شرایط بسیار تغییر کرده است و پورشه قصد دارد کار جدیدی با الهام از گذشته انجام بدهد.

نمای سه چهارم جلو پورشه باکستر 25 / Porsche Boxster 25 در جاده

به گزارش موتوروان، پورشه به مناسبت سالگرد این خودرو قصد دارد مدلی ویژه با نام باکستر ۲۵ به بازار معرفی کند. این نسخه تنها روی نمای ظاهری خودرو پورشه باکستر تمرکز دارد و از خودروی مفهومی باکستری الهام گرفته است که سال ۱۹۹۳ در نمایشگاه بین‌المللی خودرو آمریکای شمالی در دیترویت معرفی شد. دریچه‌های جانبی، ورودی هوای جلو، نشان‌های روی بدنه و رینگ‌ها به‌طور کاملا واضح دارای تزئین نقره‌ای هستند و با رنگ نقره‌ای متالیک بدنه متعلق به مدل ۲۵ سال پیش، تضاد زیبایی ایجاد می‌کنند. با نگاهی دقیق‌تر، متوجه درپوش باک سوخت با ظاهری آلومینیومی، خروجی‌های اگزوز بسیار براق و قاب شیشه جلوپنجره به رنگ سیاه می‌شویم. همچنین نشان ویژه Boxster 25 در عقب خودرو وجود دارد.

با حرکت به داخل کابین، فضای داخلی چرمی کاملا یکپارچه‌ای مشاهده می‌کنیم که با رنگ قرمز بوردو تزئین شده و رویه نرم پارچه‌ای آن قرمزرنگ و دارای حروف برجسته Boxster 25 است. تزئینات آلومینیومی براق، در تضاد با رنگ قرمز نشان Boxster 25 است که در نشانگرها و رکاب‌های جانبی درها وجود دارد. در سمت سرنشین، نواری با نوشته‌ی Boxster 25 و دارای شماره تولید خاص هر مدل، به مشتریان یادآوری می‌کند که این مدل یک خودروی خاص است. با توجه به برنامه‌ریزی پورشه برای تولید تنها ۱۲۵۰ دستگاه، مطمئنا نسخه‌ی بسیار نادری خواهد بود. کسانی که پورشه باکستر ۲۵ خود را با رنگ نقره‌ای نمی‌خواهند، می‌توانند نمای بیرونی سیاه یا سفید متالیک را سفارش بدهند. به همین ترتیب، قسمت بالایی و داخلی قرمز را می‌‌توان با رنگ مشکی جایگزین کرد.

با توجه به اینکه پورشه قصد داشت تنها نسخه‌ای برای گرامی‌داشت سالگرد باکستر معرفی کند، تغییرات اساسی در مدل پایه ایجاد نکرده است. همه‌ی نسخه‌های پورشه باکستر ۲۵ از مدل GTS 4.0 هستند؛ به این معنی که پیشرانه‌ی تخت ۶ سیلندر با ۳۹۴ اسب ‌بخار قدرت در پشت سرنشینان وجود دارد. این مدل خاص با جعبه‌دنده ۶ سرعته دستی یا جعبه‌دنده دوکلاچه ارائه می‌شود. علاوه بر این، سیستم مدیریت تعلیق فعال پورشه و دیفرانسیل لغزش محدود با قابلیت توزیع گشتاور به‌عنوان تجهیزات استاندارد ارائه خواهد شد.

مسئولان پورشه می‌گویند امکان سفارش باکستر ۲۵ با قیمت اولیه ۹۸,۶۰۰ دلار وجود دارد. اولین نسخه‌های تولیدی طی بهار سال جاری میلادی به نمایندگی‌های فروش خودرو در آمریکا خواهند رسید.

نمای جانبی پورشه باکستر 25 / Porsche Boxster 25 در کنار ساحل دریا
چرخ و رینگ پورشه باکستر 25 / Porsche Boxster 25
نمای عقب پورشه باکستر 25 / Porsche Boxster 25 در کنار دریا
نمای عقب پورشه باکستر 25 / Porsche Boxster 25 در جاده
نمای داخل کابین پورشه باکستر 25 / Porsche Boxster 25 با رنگ قرمز
نمای داشبورد پورشه باکستر 25 / Porsche Boxster 25
نشانگرهای پورشه باکستر 25 / Porsche Boxster 25
نمای سه چهارم جلو پورشه باکستر 25 / Porsche Boxster 25 در جاده
تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات