تویوتا سوپرا مخصوص دریفت با پیشرانه ۱۰۰۰ اسب بخاری معرفی شد

جمعه ۱۷ بهمن ۱۳۹۹ - ۰۹:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
HGK ریسینگ نسخه‌ای از تویوتا سوپرا برای مسابقات دریفت آماده کرده است که از پیشرانه ۱۰۰۰ اسب بخاری تویوتا و بدنه فیبر کربن و کِولار بهره می‌برد.
تبلیغات

تیم HGK ریسینگ به‌تازگی از خودروی مخصوص دریفت تویوتا سوپرا رونمایی کرد؛ به گزارش Carscoops، این تیم از ۱۲ ماه پیش در حال کار روی تویوتا سوپرا بوده است.  این تیم مستقر در شهر ریگا کشور لتونی، کار تبدیل را با نسخه‌ی استاندارد تویوتا Mk5 سوپرا آغاز کرد و روند طولانی تعمیر اساسی آن باعث شد خودرویی آماده شود که می‌تواند روزهای خود را با سرعتی سرسام‌آور و بدون برخورد با هیچ مشکلی بگذراند.

اولین چیزی که ممکن است درباره‌ی این تویوتا سوپرا جالب باشد، رنگ سبز/زرد نمای خارجی آن است. البته این طرح رنگ چندان عجیب و غریب نیست؛ بدنه‌ی خودرو منحصراً از مخلوط فیبر کربن و کِولار ساخته شده است که رنگ و جلوه منحصربه‌فردی به آن می‌بخشد و در عین حال از استحکام و سبک بودن خودرو اطمینان حاصل می‌کند. تویوتا سوپرا از تغاری‌های گل‌گیر جلو و عقب، رکاب‌ جانبی کشیده، قسمت جلوی سفارشی و طراحی عقب منحصربه‌فرد بهره می‌برد که همگی آن‌ها به‌طور کامل ارتقا یافته‌اند. برای پایین آوردن وزن، پنجره‌های شیشه‌ای با پنجره‌های ساخته‌شده از ورق مستحکم و سبک‌وزن لکسان (Lexan) جایگزین شده‌اند.

تیم HGK ریسینگ این خودرو را با سیستم تعلیق بی‌نظیر، ستون فرمان جدید و ترمزهای قدرتمند ویل‌وود مجهز کرده است.

به‌صورت استاندارد، پیشرانه ۶ سیلندر توربوشارژ ۳ لیتری تویوتا سوپرا که از بی‌ام‌و گرفته شده، به‌راحتی قابل ارتقا است. بااین‌حال مهندسان تیم HGK ریسینگ تصمیم گرفتند این پیشرانه را بردارند و آن را با پیشرانه‌ی افسانه‌ای 2JZ-GTE تویوتا مجهز به دو توربوشارژر جایگزین کنند؛ آن‌ها تعداد تغییرات مختصر در این پیشرانه انجام  دادند تا قدرت نهایی آن به ۱۰۰۰ اسب‌بخار برسد. به همراه پیشرانه، یک جعبه‌دنده دستی سامسوناس با کلاچ دوصفحه‌ای وجود دارد که نیرو را به چرخ‌های عقب هدایت می‌کند.

نمای بخش عقب تویوتا سوپرا دریفتر / Toyota Supra Drifter سبز رنگ
تویوتا بال عقب سوپرا دریفتر / Toyota Supra Drifter سبز رنگ
نمای ورودی های هوا تویوتا سوپرا دریفتر / Toyota Supra Drifter سبز رنگ
نمای جلو تویوتا سوپرا دریفتر / Toyota Supra Drifter سبز رنگ
نمای کاپوت و درهای تویوتا سوپرا دریفتر / Toyota Supra Drifter سبز رنگ
نمای سه چهارم عقب تویوتا سوپرا دریفتر / Toyota Supra Drifter سبز رنگ
نمای جانبی تویوتا سوپرا دریفتر / Toyota Supra Drifter سبز رنگ
نمای سه چهارم تویوتا سوپرا دریفتر / Toyota Supra Drifter سبز رنگ
تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات