کوادراتک از نسخه منحصربه‌فرد جیپ رانگلر YJL رونمایی کرد

یک‌شنبه ۱۲ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۰
مطالعه 4 دقیقه
کوادراتک که در زمینه‌ی تأمین لوازم جانبی جیپ فعالیت می‌کند، به مناسبت سی‌امین سالگرد خود از نسخه‌ی منحصربه‌فرد جیپ رانگلر YJL رونمایی کرد.
تبلیغات

کوادراتک (Quadratec) بزرگ‌ترین خرده‌فروش مستقل قطعات و لوازم جانبی جیپ به شمار می‌رود که برای جشن ۳۰ سالگی خود نسخه‌ای منحصربه‌فرد از جیپ رانگلر با الهام از مدل اصلی YJ ساخته است. به گزارش اتوبلاگ، این خودروی شاسی‌بلند که YJL نامیده می‌شود، از چراغ‌های جلوی مربعی بهره می‌برد که نوستالژی دهه ۱۹۹۰ را به ذهن متبادر می‌کند. علاوه بر چراغ‌های جلو، ارتقای جامع و گسترده برای دستیابی به قابلیت‌های آفرود و مجموعه‌ای از فناوری‌های پیشرفته در کابین را باید به امکانات جیپ رانگلر YJL کوادراتک اضافه کرد.

نمای جلو کوادراتک جیپ رانگلر / Quadratec Jeep Wrangler

جیپ در سال ۱۹۸۶ برند رانگلر را معرفی کرد تا جایگزین سری CJ شود که مدت‌زمان طولانی در خط تولید این شرکت حضور داشت. YJ به‌عنوان مدل سال ۱۹۸۷ به بازار عرضه و در فیلم «پارک ژوراسیک» مشهور شد و تنها مدلی از جیپ رانگلر به شمار می‌رود که از چراغ‌های جلوی مستطیلی استفاده کرده است. جیپ هنگام عرضه مدل TJ برای سال ۱۹۹۷، چراغ‌های گرد را بازگرداند. طی سه دهه قبل بسیاری از مشتریان چراغ‌های مربعی را دوست نداشتند؛ اما YJ با ورود به بازار خودروهای کلاسیک بار دیگر زیبایی و محبوبیت را جست‌وجو می‌کند.

چراغ‌های مستطیلی، از جمله نشانه‌های بحث‌برانگیزی هستند که نسخه‌ی YJL از آن بهره می‌برد. جیپ رانگلر YJL کوادراتک براساس مدل نسل فعلی JL، دارای قسمت جلویی با چراغ‌های گرد به همراه چراغ‌های مستطیلی سفارشی در بالا است که با شکاف‌های بیرونی جلوپنجره همپوشانی دارند. اضافه کردن طرح‌های مد روز در قسمت عقب کار خیلی آسانی بود؛ اما کوادراتک ترجیح داد به ‌جای آن از سپر ثانویه مانند مدل به‌کاررفته در نسخه‌ی YJ استفاده کند. برچسب‌های Sahara روی هر دو تغاری گل‌گیر و درست بالای لوگوی جیپ، پیوند بصری اضافه‌ی بین YJL و نسخه‌‌ی Sahara مدل سال ۱۹۸۹ متعلق به تد ونتز دوم (بنیانگذار جیپ) ایجاد می‌کند.

نمای جانبی کوادراتک جیپ رانگلر / Quadratec Jeep Wrangler

تد ونتز سوم، مدیرعامل کوادراتک، در این زمینه گفت:

دیدن نسخه‌ای مدرن با روح مدل اصلی جیپ پدرم، بسیار رضایت‌‌بخش است. ما در آن YJ زمان‌های بسیار خوبی سپری کردیم و حتی من رانندگی را در آن یاد گرفتم. در آن زمان، هرگز تصور نمی‌کردم امروز بتوانیم چیزی خلق کنیم که نه‌تنها من را به دوران جوانی بازمی‌گرداند، بلکه آنچه ما و شرکای ارزشمندمان می‌توانیم برای مشتریان خود انجام دهیم، نشان می‌دهد. 
نمای عقب کوادراتک جیپ رانگلر / Quadratec Jeep Wrangler

کوادراتک تنها به طراحی مجدد بخش جلویی جیپ رانگلر بسنده نکرده است؛ بلکه از بهترین لوازم جانبی موجود در کاتالوگ خود بهره برد تا YJL را به گزینه‌ای مورد اعتماد در مسیرهای دشوار تبدیل کند. این خودروی آف‌رود هم‌اکنون کیت بالابرنده تعلیق ۳٫۵ اینچی به دست می‌آورد که فضای کافیدر تغاری‌های گل‌گیر ایجاد می‌کند تا مجموعه‌ای از لاستیک‌های ۳۷ اینچی Mickey Thompson Baja Boss به همراه رینگ‌های ۱۷ اینچی همرنگ بدنه، داخل آن قرار بگیرند. ریل‌های محافظ برخورد با سنگ، درهای لوله‌ای و تغاری‌های گل‌گیر نیز از نو طراحی شده‌اند.

قابلیت اتصال، حتی در جیپ رانگلر الهام‌گرفته از مدل‌های کلاسیک از اهمیت بالایی برخوردار است؛ بنابراین کوادراتک صفحه‌نمایش لمسی ۹ اینچی آلپاین (Alpine) را در داخل کابین اضافه کرد که به کاربران امکان می‌دهد تلفن‌ هوشمند خود را به آن متصل کنند. این نمایشگر دارای حالت آف‌رود داخلی است که فشار تایر، شیب‌سنج و چند نقشه‌ی از قبل بارگذاری‌شده را در کنار سایر اطلاعات نشان می‌دهد. صندلی‌های جلوی کوربو (Corbeau) با پشتی‌های جیب‌دار، جلوه زیبایی به فضای ظاهری کابین می‌بخشند و کفپوش‌های مورد استفاده کمک می‌کنند کابین در همه شرایط آب‌وهوایی تمیز به نظر برسد.

نمای بالا کوادراتک جیپ رانگلر / Quadratec Jeep Wrangler

جیپ رانگلر YJL به‌زودی به مجموعه محصولات کوادراتک می‌‌پیوندد و گفته می‌شود تولید آن محدود و در حد مدلی منحصربه‌فرد باقی خواهد ماند. بیشتر قطعات مورد استفاده برای ساخت آن از موجودی کوادراتک تهیه می‌شود؛ اما نماینده این شرکت به اتوبلاگ گفت جلوپنجره شبیه مدل YJ به‌طور اختصاصی برای این پروژه ایجاد شده است و به عموم مردم فروخته نمی‌‌شود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات