سه چرخه سریع و سبک وزن اسنوک معرفی شد

سه‌شنبه ۷ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۶:۰۰
مطالعه 3 دقیقه
شرکت هلندی Velomobiel.nl از ولوموبایل اسنوک رونمایی کرد که هنوز در مرحله تولید نهایی قرار دارد و دارای وزن حدود ۲۰ کیلوگرم و قیمت نهایی حدود ۱۰ هزار دلار است.
تبلیغات

ولوموبایل‌ها (Velomobile) به دلیل سرعت بیشتر نسبت به دوچرخه معروف هستند، اما برخی از مدل‌های کاربردی‌تر آن‌ها می‌توانند زشت و بدترکیب باشند. اگرچه این مورد برای ولوموبایل اسنوک (Snoek) صدق نمی‌کند، قبل از هر چیز باید بدانید که برای سرعت ساخته شده است.

سه چرخه یا ولوموبایل اسنوک / Snoek Velomobile در کنار ساختمان

شاید از خود بپرسید که ولوموبایل چیست؛ ولوموبایل اساساً سه‌چرخه دراز و کشیده‌ای است که درون بدنه‌ای آیرودینامیک محصور می‌شود. ولوموبایل در صعود از شیب (تپه) بهترین وسیله‌ی ممکن نیست، اما اجزا و قطعات آن به‌طور درخورتوجهی نسبت به دوچرخه ساده‌تر هستند، بنابراین با تلاش کمتر حداقل در جاده‌های مسطح می‌توانند به سرعت بیشتری برسند. ولوموبایل‌ها همچنین محافظت بیشتری در برابر عناصر بیرونی دارند.

ولوموبایل اسنوک به نام نوعی ماهی براق نام‌گذاری شده و توسط شرکت هلندی Velomobiel.nl ساخته شده است. می‌توان هدف اصلی این وسیله نقلیه را مسابقه دانست؛ بله، مسابقاتی مخصوص ولوموبایل‌ها در برخی نقاط دنیا وجود دارد و برخی نیز از آن برای سواری سریع تفریحی استفاده می‌‌کنند، بنابراین تأکید اصلی طراحی آن بر سرعت حرکت است. این تأکید را می‌توان در بدنه فیبر کربنی سبک اسنوک مشاهده کرد که قسمت جلویی آن ۲۰ درصد کمتر از مدل کوئست (Quest) با کاربردهای عمومی این شرکت است.

سه چرخه یا ولوموبایل اسنوک / Snoek Velomobile قرمز رنگ

به گزارش نیواطلس، کل این ولوموبایل تنها حدود ۲۰ کیلوگرم وزن دارد؛ در مقابل، وزن اکثر ولوموبایل‌های دیگر به حدود ۳۰ تا ۴۰ کیلوگرم می‌رسد. ناگفته نماند که بعضی از مدل‌ها دارای موتور الکتریکی کمکی هستند که اسنوک حداقل آن‌ها را به‌عنوان ویژگی استاندارد در اختیار ندارد. اسنوک همچنین از آینه جانبی همراه‌با سیستم تعلیق جلو و عقب بهره می‌برد. سیستم روشنایی کامل شامل چراغ‌های راهنما، نیز برای این ولوموبایل جالب در حال توسعه است.

برخی از سایر ویژگی‌های اسنوک شامل ترمزهای کاسه‌ای یک‌طرفه Sturmey Archer، سیستم انتقال قدرت شیمانو، سیستم تعویض دنده SLX Shadow، سیستم دنده‌های SRAM ۱۱-۳۶، به همراه چرخ‌های جلو ۲۰ اینچی و ۲۸ اینچی در عقب می‌شود. سر سوار با روکش آیرودینامیک قابل جابجایی احاطه شده و شباهتی به بخش پیرامونی کایاک نئوپرن ندارد، اگرچه این شرکت برای محافظت کامل سقف سخت قابل جداسازی «Racehood» تولید نیز کرده است.

سرعت اسنوک چقدر است

تئو ون اندل، بنیانگذار Velomobiel.nl در این زمینه می‌گوید:

یکی از اولین مشتریان ما دوچرخه‌سوار حرفه‌ای است که در زمینه‌ی سواری با دوچرخه‌های خوابیده فعالیت می‌کند و با آن مسابقه می‌دهد. او اکنون با ولوموبایل میلان SL مسابقه می‌دهد و اسنوک را آزمایش کرد و گفت سرعت آن بسیار بالاتر است. او گفت که اسنوک می‌تواند برای مدت زیادی با سرعت ۶۰ کیلومتر بر ساعت حرکت کند.
سه چرخه یا ولوموبایل اسنوک / Snoek Velomobile با منظره خورشید

کسانی که بخواهند مشتری این شرکت باشند، باید مدتی صبر کنند و مقداری نیز هزینه برای پیش‌سفارش بپردازند. اسنوک هنوز وارد مرحله تولید کامل نشده است، اما هم‌اکنون ۲۲ سفارش وجود دارد که ون اندل می‌گوید تکمیل آن‌ها حدود ۹ ماه طول می‌کشد. پس از تولید، قیمت اسنوک احتمالا حدود ۸۰۰۰ یورو (۹۶۶۳ دلار آمریکا) خواهد بود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات