سدان چینی نیو با باتری ۱۵۰ کیلووات ساعتی تولید می‌شود

سه‌شنبه ۱۶ دی ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۰
مطالعه 3 دقیقه
جدیدترین محصول نیو، یک مدل سدان با باتری ۱۵۰ کیلووات ساعتی است. این محصول، بیشترین ظرفیت باتری جهان برای یک خودرو جاده‌ای را فراهم می‌کند و شعاع حرکتی ۶۰۰ تا ۸۰۰ کیلومتر دارد.
تبلیغات

شرکت چینی نیو (NIO) سال ۲۰۱۴ با سرمایه‌گذاری ویلیام لی به عرصه‌ی خودروسازی وارد شد و اولین محصولش، سوپراسپرت برقی EP9، حاصل یک پروژه‌ی بلندپروازانه بود. این شرکت تازه‌وارد دنیای خودرو، با هدف تولید مدل‌های تمام‌برقی در چین مطرح شد و این روزها یکی از رقبای تسلا در بزرگ‌ترین بازار خودروی جهان محسوب می‌شود.

از سال ۲۰۱۶، نیو چهار مدل خودرو عرضه کرده است. ‌غیر از EP9 - که تولید محدود داشت - سه نمونه‌ی دیگر همه کراس‌اور و شاسی‌بلند هستند. ES8 اولین محصول تولید انبوه نیو است که در کلاس شاسی‌بلند بزرگ (فول سایز) با ظرفیت هفت سرنشین قرار می‌گیرد؛ این خودرو سال ۲۰۱۸ عرضه شد و پس از آن کراس‌اورهای ES6 و EC6 با ابعاد متوسط و ظرفیت پنج سرنشین رونمایی شدند.

سال گذشته نیو با جذب یک میلیارد دلار سرمایه، برنامه‌های جدیدی برای فروش خودرو و ارئه‌ی خدمات در چین و برخی کشورهای اروپایی در نظر گرفت. بر اساس جدیدترین اخبار رسمی و گزارش Insideevs، این شرکت چینی قرار است در تاریخ ۹ ژانویه ۲۰۲۱ (۲۰ دی ۱۳۹۹) از اولین خودروی سدانش رونمایی کند. احتمالا این خودرو بر اساس مدل مفهومی ET Preview - که سال ۲۰۱۹ رونمایی شده بود - طراحی و ساخته شود.

رویداد روز نیو / NIO Day event 2021

اولین سدان نیو به جدیدترین نسخه‌ی فناوری خودران این شرکت و همچنین پک باتری با ظرفیت ۱۵۰ کیلووات ساعت مجهز خواهد بود. خودروهای تسلا در نسخه‌های با بیشترین ظرفیت پیمایش، از پک باتری ۱۰۰ کیلووات ساعتی استفاده می‌کنند؛ بنابراین سدان نیو در حال‌ حاضر بزرگ‌ترین باتری را در بین خودروهای تولیدی دنیا دارد. با این باتری، ظرفیت پیمایش این خودرو احتمالا بین ۶۰۰ تا ۸۰۰ کیلومتر خواهد بود و مصرف باتری را می‌توان بین ۲۰ تا ۲۵ کیلووات ساعت بر ۱۰۰ کیلومتر پیش‌بینی کرد.

در مراسم ۲۰ دی‌ماه نیو که چهارمین دوره‌ی آن است، علاوه بر سدان جدید نسل دوم، ایستگاه‌های تعویض باتری این شرکت هم راه‌اندازی می‌شود. فروش کل محصولات نیو در سال ۲۰۲۰ با ۱۱۳ درصد افزایش درمقایسه با سال گذشته، ۴۳,۷۲۸ دستگاه خودرو بود. با فروش ۷۰۰۷ دستگاه خودرو در ماه آخر ۲۰۲۰، این شرکت چینی رکوردی جدید و رشد ۱۲۱ درصدی (درمقایسه با ماه آخر ۲۰۱۹) کسب کرده است.

عرضه اولیه سهام نیو سال ۲۰۱۸ با ارزش ۱٫۸ میلیارد دلار در بورس نیویورک انجام شده بود. پس از انتشار گزارش مالی سال ۲۰۲۰، سهام این شرکت تا ۱۲ درصد رشد کرد. البته تسلا با فروش ۴۹۹,۵۵۰ دستگاه در سال ۲۰۲۰، هنوز رقیب بزرگی برای استارتاپ‌ها و شرکت‌های کوچک چینی مثل نیو یا لی اتو (Li Auto) است. تسلا به‌زودی مدل Y را با ۳۰ درصد قیمت کمتر از آن‌چه در ابتدا اعلام شده بود، در چین عرضه می‌کند.

- تصویر اصلی خبر، خودروی برقی مفهومی ET Preview محصول سال ۲۰۱۹ است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات