وانت فورد F-150 ترمور معرفی شد

چهارشنبه ۱۹ آذر ۱۳۹۹ - ۱۸:۲۰
مطالعه 3 دقیقه
نسخه ویژه از وانت فورد ترمور، به سیستم تعلیق تقویت‌شده و ارتفاع بدنه بیشتر مجهز است تا همراه امکانات اضافی، مناسب رانندگی در مسیرهای خارج جاده باشد. این پیکاپ ارزان‌تر از رپتور خواهد بود.
تبلیغات

وانت فورد F-150 همچنان پرفروش‌ترین خودرو آمریکا است. این مدل به‌تنهایی انواع مختلفی دارد و طیف وسیعی از مشتریان با نیازها و بودجه‌های متفاوت را پوشش می‌دهد. از نسخه پایه برای باربری و تردد روزانه تا نمونه‌های تقویت‌شده برای رانندگی پرسرعت در مسیرهای خارج جاده، قیمت نهایی F-150 استاندارد کارخانه از ۳۰ تا ۵۵ هزار دلار متغیر است. البته شرکت‌های تیونینگ مثل هنسی و روش نیز نمونه‌های ویژه و سفارشی از این وانت را با قیمتی در‌حدود ۱۵۰ هزار دلار عرضه می‌کنند.

وانت‌سواران امروزی علاقه ویژه‌ای به رانندگی در طبیعت و مسیرهای سخت دارند؛ به‌همین‌دلیل، تقریبا تمام تولیدکنندگان وانت‌های اسپرت در دنیا، محصولاتی ویژه با سیستم دو‌دیفرانسیل و امکانات اضافی نیز ارائه می‌کنند. سال آینده، مدلی جدید از F-150 به سبد فورد اضافه خواهد شد که ظاهری ساده و مشابه مدل‌های استاندارد دارد؛ اما مناسب رانندگی خارج جاده است. ترمور مثل رپتور جلب توجه نمی‌کند و درمقابل، باوقار و عامه‌پسند است.

در جلو و عقب، فنرهای متفاوت از مدل استاندارد برای ترمور استفاده شده است. بسیاری از ادوات مرتبط با سیستم تعلیق نیز آپشن‌‌های سفارشی F-150 هستند که به‌صورت پیش‌فرض روی ترمور ارائه می‌شود. این مدل ضمن افزایش ارتفاع ۲/۵ سانتی‌متری بدنه که بالا‌و‌پایین‌رفتن از شیب‌های تند را ساده‌تر می‌کند، نرمی و راحتی بیشتری نیز هنگام رانندگی در مسیرهای ناهموار فراهم خواهد کرد.

Ford F-150 Tremor وانت فورد اف150 ترمور فضای داخلی
Ford F-150 Tremor فورد اف 150 ترمور
Ford F-150 Tremor فورد اف 150 ترمور
Ford F-150 Tremor فورد اف 150 ترمور
Ford F-150 Tremor فورد اف 150 ترمور
Ford F-150 Tremor فورد اف 150 ترمور
Ford F-150 Tremor فورد اف 150 ترمور
Ford F-150 Tremor فورد اف 150 ترمور
Ford F-150 Tremor فورد اف 150 ترمور

فورد F-150 ترمور به محافظ ویژه زیر سپر و تایرهای ۳۳ اینچ با رینگ‌های ۱۸ اینچ مجهز است و همراه کیت بدنه اختصاصی و افزایش ۲/۵ سانتی‌متری عرض اتاق تولید می‌شود. مهم‌ترین وجه تمایز ظاهری ترمور با دیگر مدل‌های F-150، در ادوات نارنجی‌ رنگ در جلوپنجره و داشبورد و صندلی‌ها وجود دارد.

پیشرانه F-150 ترمور ۳/۵ لیتری V6 اکوبوست با قدرت ۳۷۵ اسب‌بخار و گشتاور ۶۳۵ نیوتن‌متر است. سرعت‌گیری صفر تا صد کیلومتربرساعت این خودرو احتمالا درحدود هفت ثانیه و میانگین مصرف سوختش در ۱۰۰ کیلومتر ۱۲/۵ لیتر خواهد بود.

فراتر از امکانات استاندارد در ترمور، خریدار می‌تواند آپشن‌های اضافی مثل دیفرانسیل لغزش محدود تورسن (Torsen) و سیستم مدیریت گشتاور مشابه F-150 رپتور را سفارش دهد تا حالت‌های متنوعی برای رانندگی دودیفرانسیل داشته باشد. حالت‌های مختلف رانندگی آف‌رود، شامل حرکت تک‌پدال و بسیار آهسته یا کروزکنترل سرعت پایین هم در ترمور قابل‌استفاده خواهد بود.

قیمت نهایی F-150 ترمور هنوز اعلام نشده است؛ اما با‌توجه‌به هزینه خرید محصولات مشابه، احتمالا ۴۰ تا ۴۵ هزار دلار قیمت خواهد داشت. این وانت پیکاپ از تیپ بدنه سوپرکرو (Super Crew) با طول فضای بار ۱/۶۷ متر استفاده می‌کند و تابستان آینده تولید انبوه خواهد شد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات