قیمت و مشخصات وانت و شاسی بلند برقی ریوین R1S و R1T منتشر شد

شنبه ۲۴ آبان ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۰
مطالعه 4 دقیقه
ریوین با دو محصول در کلاس وانت و شاسی‌بلند به بازار خودروی الکتریکی وارد می‌شود. تولید R1S و R1T با تجهیزات فنی مشابه و قیمتی حدود ۷۰ هزار دلار، سال آینده آغاز خواهد شد.
تبلیغات

شرکت ریوین با هدف تولید و طراحی خودروی برقی، سال ۲۰۰۹ در میشیگان آمریکا تأسیس شد. این مجموعه، دفاتر و کارگاه‌هایی در شهرهای مختلف آمریکا، کانادا و انگلستان دارد. نخستین محصولات ریوین با بدنه وانت پیکاپ و کراس‌اور بزرگ، سال ۲۰۱۷ رونمایی شدند. این خودروها بر اساس هدف‌گذاری ریوین، فناوری‌های الکترونیکی مدرن مثل سیستم کمکی خودران، پیشرانه قدرتمند برقی و توانایی‌های ویژه برای تردد در مسیرهای سخت خارج جاده خواهند داشت.

با گذشت سه سال از رونمایی اولیه، وانت و شاسی‌بلند برقی ریوین به مرحله تولید انبوه نزدیک شده‌اند. از نظر فنی و طراحی ظاهری، تفاوت خاصی بین وانت R1T و کراس‌اور R1S دیده نمی‌شود. مدل شاسی‌بلند، قابلیت نصب سه ردیف صندلی با امکانات لوکس خواهد داشت؛ درحالی‌که نسخه پیکاپ با وجود قسمت روباز حمل بار، فضای کمتری برای سرنشینان ردیف دوم دارد.

شاسی‌بلند ریوین

ارزان‌ترین مدل ریوین R1S با مجموعه آپشن‌های کاوش و قیمت ۷۰ هزار دلار فروخته خواهد شد. امکانات بیشتر، در مدل ادونچر با قیمت ۷۷,۵۰۰ دلار ارائه می‌شود تا تجهیزات اضافه برای رانندگی خارج جاده و سفر در طبیعت داشته باشد. باهدف جذب مشتری، اولین نمونه‌ی تولیدی R1S در نسخه لانچ ادیشن نیز ۷۷,۵۰۰ دلار قیمت دارد؛ اما امکانات بیشتری نسبت به مدل ادونچر ارائه خواهد کرد که شامل تزئینات چوب و چرخ‌های ۲۰ تا ۲۲ اینچ خواهد شد.

Rivian R1S شاسی بلند ریوین نمای پشت
Rivian R1S شاسی بلند ریوین
Rivian R1S شاسی بلند ریوین
Rivian R1S شاسی بلند ریوین
Rivian R1S شاسی بلند ریوین

پیشرانه R1S متشکل از ۴ موتور برقی روی هر چرخ است که مجموع قدرت ۷۵۰ اسب‌ بخار با گشتاور ۱۱۲۰ نیوتن‌متر تولید می‌کند. سرعت‌گیری صفر تا ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت این خودرو، ۳/۶ ثانیه خواهد بود و شعاع حرکتی ۴۸۰ کیلومتر خواهد داشت.

وانت ریوین

آستانه قیمت R1T، کمتر از R1S خواهد بود. این محصول ۶۷,۵۰۰ دلار قیمت دارد. مشابه شرایط فروش R1S، وانت ریوین در سه مدل کاوش، ادونچر و لانچ ادیشن تولید می‌شود؛ درحالی‌که اولین تولیدات (لانچ ادیشن) به قیمت ۷۵ هزار دلار، امکانات بیشتر و قیمت مشابه نسخه ادونچر خواهند داشت.

Rivian R1T وانت ریوین
Rivian R1T وانت ریوین
Rivian R1T وانت ریوین
Rivian R1T وانت ریوین
Rivian R1T وانت ریوین
Rivian R1T وانت ریوین
Rivian R1T وانت ریوین
Rivian R1T وانت ریوین
Rivian R1T وانت ریوین

مهم‌ترین برتری فنی R1T نسبت به R1S، وزن کمتر و توانایی حرکت با شعاع حرکتی بیشتر است. البته شرکت سازنده برای هر دو خودرو، ۴۸۰ کیلومتر مسافت قابل حرکت با یک شارژ کامل پیش‌بینی کرده است. نسخه‌های دیگر با توانایی طی مسیر ۶۴۰ و ۴۰۰ کیلومتری در آینده معرفی خواهند شد تا تنوع قیمتی ایجاد کنند.

قدرت و گشتاور محصولات ریوین در سال ۲۰۲۱ تفاوتی نخواهند داشت. بر اساس اطلاعات موجود، شتاب وانت به دلیل وزن کمتر، بهتر از نسخه شاسی‌بلند و نزدیک به ۳ ثانیه در سرعت‌گیری صفر تا ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت خواهد بود. پیکاپ الکتریکی R1T ظرفیت حمل بار ۸۰۰ کیلوگرم دارد و می‌تواند تا ۵۰۰۰ کیلوگرم یدک‌کشی کند. این خودرو قابلیت رانندگی تا عمق یک متر در آب خواهد داشت. فاصله‌ی کف ریوین R1T با زمین ۳۶۰ میلی‌متر است و می‌تواند شیب صعودی ۳۴ درجه و نزولی ۳۰ درجه را بدون برخورد کف با سطح مسیر طی کند.

پیش‌فروش محصولات ریوین در آمریکا و کانادا از هم‌اکنون با پرداخت هزار دلار انجام می‌شود. زمان تحول این خودروها، پاییز سال آینده خواهد بود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات