مؤسسه کانسومر ریپورتس، فناوری سوپرکروز کادیلاک را برتر از اتوپایلوت تسلا دانست

پنج‌شنبه ۸ آبان ۱۳۹۹ - ۰۸:۵۰
مطالعه 3 دقیقه
در جدیدترین بررسی مؤسسه کانسومر ریپورتس از ۱۷ سیستم رانندگی خودران، سوپرکروز کادیلاک توانست با عبور از اتوپایلوت تسلا رتبه نخست بهترین فناوری خودران را در میان سیستم‌های موجود به دست بیاورد.
تبلیغات

چه بخواهیم و چه نخواهیم، سیستم‌های رانندگی خودران نقش مهمی در آینده ما به‌عنوان راننده یا سرنشین خودرو خواهند داشت. شاید بیشتر افراد علاقه زیادی به کنترل کامل یا جزئی خودروها توسط ماشین‌آلات نداشته باشند؛ اما این واقعیتی است که ما در آن زندگی می‌کنیم و تقریبا در آینده نیز همین موضوع اتفاق می‌افتد. با این اوصاف، قطعاً بهتر است بیشتر درباره این سیستم‌ها بدانیم تا اینکه آن‌ها را کاملا نادیده بگیریم.

Cadillac Super Cruise / سیستم نیمه خودران سوپرکروز کادیلاک

درست مانند تقریبا هر کالای دیگری که می‌خریم، بهتر است سیستم‌های خودران را در خودروهای مورد علاقه خود مقایسه کنیم. مطالعه جدید مؤسسه Consumer Reports اطلاعات جدیدی برای کمک به ما ارائه می‌دهد و تمام سیستم‌های دستیار راننده فعال توسط خودروسازان بزرگ را رتبه‌بندی و مقایسه می‌کند. قبل از اینکه به نتایج نظرسنجی بپردازیم، بیایید نگاهی سریع به روش بررسی آن‌ها بیاندازیم.

ارزیابی کانسومر ریپورتس شامل آزمایش‌های انجام‌شده در پنج دسته‌ی قابلیت و کارایی، درگیر نگه داشتن راننده، سهولت استفاده، روشن بودن هنگام استفاده ایمن و راننده بی‌توجه می‌شود. این مؤسسه ۱۷ سیستم مختلف را ارزیابی کرد که از ۴ سیستم آزمایش‌شده در سال ۲۰۱۸ به‌طور درخور توجهی بالاتر است. این مطالعه بین ماه‌های جون و سپتامبر سال ۲۰۲۰ در پیست ۱۳۲ هکتاری مرکز تست خودرو انجام شد. کانسومر ریپورتس هر سیستم را در ۳۶ تست جداگانه ارزیابی کرد که برخی از این آزمون‌ها در جاده‌های عمومی نزدیک به مرکز تست برگزار شدند.

هرچند عنوان این خبر تقریبا اخبار مهم را به ما می‌گوید، اجازه بدهید جزئیات را ارائه کنیم. سیستم سوپرکروز (Super Cruise) کادیلاک عملکرد کلی بهتری نسبت به اتوپایلوت تسلا داشت و در سه دسته از پنج دسته، عملکرد بهتری از خود نشان داد. متأسفانه در مطالعه قابلیت اطمینان سال گذشته،  بخش لوکس جنرال موتورز در آخرین رتبه قرار گرفته بود.

اتوپایلوت تسلا در دو دسته بهترین عملکرد را داشت، درحالی‌که نتایج ضعیف در سایر دسته‌ها برای شکست سیستم تسلا توسط کادیلاک کافی بود. به‌طور کلی سیستم کادیلاک سازگاری بهتری از خود به نمایش گذاشت. امتیاز کلی سوپرکروز و اتوپایلوت به ترتیب ۶۹ و ۵۷ بود و طیف سیستم‌های Co-Pilot 360 با ۵۲ امتیاز سوم شد.

سیستم نیمه خودران اتوپایلوت تسلا / tesla autopilot

کلی فانک‌هوسر، مدیر بخش تست خودرو متصل و خودران کانسومر ریپورتس، در این زمینه می‌گوید:

حتی با وجود سیستم‌های جدید عرضه‌شده توسط بسیاری از خودروسازان مختلف، سوپرکروز کادیلاک به دلیل وجود دوربین مادون قرمز که از توجه چشم‌های راننده به جلوی خودرو در جاده اطمینان حاصل می‌کند، در بالای فهرست قرار می‌گیرد.

این سیستم‌های دستیار رانندگی فعال، خودرو را کاملا خودران و مستقل نمی‌کنند؛ اما قطعاً ما را برای رسیدن به فناوری‌های بهتر در آینده آماده می‌کنند. 

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات