دانکرورت D8 JD70 معرفی شد

چهارشنبه ۷ آبان ۱۳۹۹ - ۱۵:۳۵
مطالعه 2 دقیقه
جدیدترین محصول دانکرورت با وزن خالص ۷۲۵ کیلوگرم، سرعت‌گیری صفر تا ۱۰۰ کیلومتربرساعت ۲/۷ ثانیه دارد.
تبلیغات

شرکت هلندی دانکروت (Donkervoort) سال ۱۹۷۸ تأسیس شد. بنیان‌گذاری این مجموعه، سرمایه‌داری به‌نام جوپ دانکروت است و خودروهای اسپرت سبک‌وزن، شبیه به محصولات مورگان تولید می‌کند. دانکرورت در تلاش است تا علاقه‌مندان مدل‌های سنتی و مخصوص پیست را جذب کند؛ به‌همین دلیل معمولا سیستم‌های الکترونیکی سرگرمی و ایمنی، مثل ترمز ABS و ESP ارائه نمی‌دهد.

نصب پیشرانه قدرتمند روی یک خودرو کوچک و سبک‌وزن، ایده‌ای ساده برای ساخت یک سوپراسپرت پرسرعت است؛ اما حفظ ایمنی و فرمان‌پذیری در این نوع محصولات، چالش مهندسی به‌دنبال دارد. دانکرورت تلاش می‌کند تا جدیدترین تولیدات خود از سری D8 را قوی‌تر و ایمن‌تر کند؛ چراکه نسبت قدرت به وزن بالا و سقف باز دارند.

محصول جدید دانکرورت با نام D8 GTO-JD70 R، یک سوپراسپرت استاندارد جاده با پیشرانه ۲/۵ لیتر توربوشارژ آئودی است. این موتور ۵ سیلندر خطی، با قدرت ۴۱۵ اسب‌بخار و گشتاور ۷۶۰ نیوتن‌متر، سرعت‌گیری صفر تا ۱۰۰ کیلومتربرساعت ۲/۷ ثانیه و صفر تا ۲۰۰ کیلومتربرساعت ۷/۷ ثانیه فراهم می‌کند که فراتر از سوپراسپرت‌های ایتالیایی مثل لامبورگینی اونتادور است. نهایت سرعت D8 جدید به ۲۸۰ کیلومتربرساعت می‌رسد و آنرا یکی از سریع‌ترین نمونه‌ها در کلاس اسپر‌های سبک‌وزن بدون سقف، نشان می‌دهد.

Donkervoort D8  دانکرورت
Donkervoort D8  دانکرورت
Donkervoort D8  دانکرورت
Donkervoort D8  دانکرورت
Donkervoort D8  دانکرورت
Donkervoort D8  دانکرورت
Donkervoort D8  دانکرورت
Donkervoort D8  دانکرورت
Donkervoort D8  دانکرورت

دانکرورت D8 GTO-JD70 R، فقط ۷۲۵ کیلوگرم وزن دارد، پس نسبت قدرت به وزن ۰/۵۷۲ اسب‌بخار برای یک کیلوگرم فراهم می‌کند. برای کنترل این توانایی فنی، شاسی و سیستم تعلیق خودرو تقویت شده است. همچنین ترمزها و فرمان هم مخصوص این خودرو انتخاب شده‌اند تا ضمن بهبود هدایت‌پذیری D8، حس یک مدل مسابقه‌ای را القا کنند.

ارتفاع کم D8 و چرخ‌های بزرگ با لاستیک‌های پهن، هنگام مانور به راننده اجازه می‌دهد تا پیچ‌های تند را با سرعت بالا طی کند. در این شرایط، شتاب جانبی ۲/۲۵ جی به سرنشینان وارد می‌شود که فراتر از خودروهای مسابقه‌ای کلاس GT است.

علاوه‌بر آمار مربوط به توانایی‌های فنی دانکرورت D8، قیمت این خودرو نیز حیرت‌انگیز است. قیمت نهایی D8 GTO-JD70 R، معادل ۲۳۴ هزار دلار خواهد بود که تقریبا برابر با فراری روما و لامبورگینی هوراکان است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات