تسلا با کاهش قیمت مدل S به پیشواز لوسید ایر رفت

دوشنبه ۲۸ مهر ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
طبق اعلام رسمی شرکت خودروسازی تسلا، نسخه بردبلند مدل S با شعاع حرکتی ۶۴۳ کیلومتر به قیمت ۶۹,۴۲۰ دلار فروخته خواهد شد. تسلا این تصمیم را برای رقابت با لوسید ایر گرفته است.
تبلیغات

همان‌طور که ایلان ماسک مدتی قبل اعلام کرد، قیمت تسلا مدل اس Long Range Plus در ایالات متحده از ۷۱,۹۹۰ دلار در روزهای قبل به ۶۹,۴۲۰ دلار کاهش یافت. قیمت نسخه‌های Performance و Plaid هم‌چنان ثابت است و تغییری در آن‌ها اتفاق نخواهد افتاد. طبق اعلام این شرکت، قیمت تسلا مدل اس Long Range Plus با کاهش ۳/۶ درصدی (۲۵۷۰ دلار) از ۷۱,۹۹۰ دلار یا ۷/۴ درصدی (۵۵۷۰ دلار) از ۷۴,۹۹۰ دلار به ۶۹,۴۲۰ دلار رسید.

قیمت خودروی الکتریکی تسلا مدل اس / Tesla model S آبی رنگ

قبل از این، نسخه عملکردی تسلا مدل اس با نام Performance LM با کاهش ۳/۲ درصدی (۳۰۰۰ دلار) از ۹۴,۹۹۰ دلار به قیمت کنونی ۹۱,۹۹۰ دلار رسیده بود. نسخه Plaid تسلا مدل S از اواخر سال ۲۰۲۱ با قیمت ۱۳۹,۹۹۰ دلار به فروش می‌رسد. هم‌اکنون شاهد کاهش قیمت در بازارهای چین و اروپا نیستیم، بنابراین حدس می‌زنیم این حرکت با هدف پیشگیری از تمایل به سدان برقی جدید لوسید ایر (Lucid Air) باشد. 

جالب‌ترین نکته این است که نسخه سطح پایه تسلا مدل S نه‌تنها ۴۸۰ دلار ارزان‌تر از سطح پایه لوسید ایر (جدا از هزینه حمل به مقصد) به فروش می‌رسد، بلکه این قیمت بدون محاسبه‌ی تخفیف قیمت ۷۵۰۰ دلاری به دلیل استفاده از اعتبار مالیاتی دولت فدرال است. هم‌اکنون نسخه‌ پایه تسلا مدل اس با این قیمت دردسترس خریداران قرار می‌گیرد؛ ولی نسخه پایه خودروی الکتریکی لوسید ایر که در سال ۲۰۲۲ وارد بازار خواهد شد، با قیمت ۷۷,۴۰۰ دلار (یا ۶۹,۹۰۰ دلار پس از کسر اعتبار مالیاتی فدرال) به فروش می‌رسد.

خودروی الکتریکی لوسید ایر / Lucid Air

رقابت در بازار خودروی الکتریکی میان تولیدکنندگان بسیار زیاد خواهد بود و این در آینده به نفع مشتریان است؛ زیرا مشتریان به‌ دنبال پیشنهادهای بهتری هستند و می‌توانند تعداد بیشتری از مدل‌ها را انتخاب کنند. شرکت لوسید امیدوار است با آغاز تولید نسخه Air Dream Edition در سال آینده، بتواند با موفقیت وارد بازار شود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات