پیشرانه ۶۰۰ اسب بخار تسلا برای فروش عمومی معرفی شد

چهارشنبه ۲۳ مهر ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۰
مطالعه 3 دقیقه
شرکت EV West پکیج جدیدی برای تبدیل خودروهای عضلانی به مدل برقی معرفی کرده است که از موتور الکتریکی ساخت تسلا با قدرت ۶۰۰ اسب ‌بخار و ۱۲۰۰ نیوتن‌متر گشتاور استفاده می‌کند.
تبلیغات

طی سال‌های اخیر افراد زیادی در آمریکا به‌دنبال تعویض پیشرانه اصلی خودروهایشان با موتور الکتریکی هستند. بااین‌حال افرادی نیز پیدا می‌شوند که از نصب موتورهای الکتریکی جمع‌وجور و قدرتمند و جایگزینی آن با پیشرانه‌های متداول بنزینی اجتناب می‌کنند. دلیل این افراد برای اجتناب از تعویض پیشرانه اصلی، قدرت پایین‌تر در مقایسه با سیستم محرکه خودروهای عضلانی موجود در بازار است. اما شرکت EV West پکیج جدیدی شامل موتور الکتریکی و برخی تجهیزات خودروی الکتریکی که به‌طور اختصاصی برای صاحبان خودروهای عضلانی طراحی شده، معرفی و به بازار عرضه کرده است.

نمای جانبی موتور الکتریکی تسلا / Tesla Electric Crate Motor برای تبدیل خودروی عضلانی به خودروی الکتریکی

آن‌چه در تصاویر می‌بینید، موتور الکتریکی ساخت تسلا است که با همکاری شرکت ری‌ولت سیستمز (Revolt Systems) برای پروژه اخیر فورد موستانگ برقی مدل سال ۱۹۶۵ ساخته شده است. آن‌چه پکیج EV West را منحصربه‌فرد می‌کند، این است که به گونه‌ای طراحی شده که به‌راحتی در زیر کاپوت خودروهای عضلانی کلاسیک جای می‌گیرد.

یکی از مسئولان EV West در صحبت با نشریه The Drive، تأیید کرد این سیستم به گونه‌ای طراحی شده است که به‌صورت طولی با دسته‌موتورهای کوچک کارخانه‌ای موجود در خودروهای عضلانی مختلف نصب می‌شود. استفاده از این پیکربندی به این معنی است که دارندگان می‌توانند با اتصال مستقیم موتور الکتریکی جدید به سایر اجزای مختلف سیستم انتقال قدرت، پیکربندی محور صلب کارخانه‌ای خودرو خود را حفظ کنند.

همان‌طور که از موتورهای الکتریکی انتظار داریم، این پیشرانه قدرت درخور توجهی دارد. در حقیقت این موتور الکتریکی تقریبا ۶۰۰ اسب ‌بخار قدرت و ۱۲۰۰ نیوتن‌متر گشتاور تولید می‌کند؛ ارقامی که تنها با یک خودروی عضلانی بزرگ مجهز به پیشرانه خورجینی هشت سیلندر سوپرشارژ یا توربوشارژ قابل رقابت هستند. البته چون این خودرو از موتور الکتریکی بهره می‌برد، تمام گشتاور آن بلافاصله و به‌صورت آنی دردسترس است.

کسانی که به‌ دنبال تبدیل خودرو عضلانی خود به مدل برقی هستند، باید قطعات و اجزای مختلف دیگری برای تحقق بخشیدن به این هدف تهیه کنند. به‌عنوان مثال، کیت EV West شامل مواردی مانند باتری، سیستم مدیریت باتری، قطعات مخصوص شارژ یا فیوز نیست و خریداران می‌توانند به سراغ سایر قطعه‌سازان در بازار بروند.

موتور الکتریکی تسلا / Tesla Electric Crate Motor برای تبدیل خودروی عضلانی به خودروی الکتریکی شرکت EV West

EV West هنوز جزئیات قیمت پکیج موتور الکتریکی تسلا را اعلام نکرده است؛ اما می‌گوید هزینه‌ی آن در حدود ۲۵ تا ۳۵ هزار دلار خواهد بود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات