وانت پیکاپ رم 700 معرفی شد

دوشنبه ۲۱ مهر ۱۳۹۹ - ۱۵:۳۰
مطالعه 3 دقیقه
وانت پیک‌آپ رم ۷۰۰ مبتنی بر فیات استرادا در سه تیپ و در پیکربندی تک کابین و دو کابین برای عرضه در کشورهای آمریکای لاتین معرفی شد و تا ماه نوامبر به بازار عرضه می‌شود.
تبلیغات

فیات کرایسلر از وانت کوچک جدید و منحصربه‌فرد رَم ۷۰۰ رونمایی کرد که در ۱۴ کشور آمریکای لاتین از جمله مکزیک فروخته می‌شود. این وانت پیک‌آپ در حقیقت نسل دوم فیات استرادا است که نام آن برای عرضه در کشورهای آمریکایی جنوبی تغییر می‌کند.

نمای سه چهارم وانت پیکاپ رم 700 / 2021 Ram 700 pickup مبتنی بر فیات استرادا رنگ مشکی

رم ۷۰۰ مدل ۲۰۲۱ بر اساس فیات استرادا ساخته شده است که در ماه آوریل سال جاری در برزیل و آرژانتین (جایی که برند فیات محبوبیت بیشتری دارد) به بازار عرضه شد. این وانت دقیقاً در داخل و خارج کابین، مانند فیات استرادا به ‌نظر می‌رسد، با این تفاوت که جلوپنجره و لوگوی Ram جای فیات را می‌گیرد.

همانند فیات استرادا، مدل جدید وانت رم ۷۰۰ در دو نسخه‌ی تک کابین و دو کابین دردسترس خواهد بود. در مکزیک، این وانت کوچک در سه تیپ ارائه می‌شود: تیپ پایه SLT (به‌صورت تک کابین معمولی و دو کابین در دسترس است)، تیپ میان‌رده Big Horn و تیپ بالارده Laramie. تیپ‌های بیگ هورن و لارامی منحصراً به‌صورت دو کابین ارائه می‌شوند.

نمای جلو وانت پیکاپ رم 700 / 2021 Ram 700 pickup مبتنی بر فیات استرادا

به ‌نظر می‌رسد که در داخل کابین، رم ۷۰۰ با فیات استرادا یکسان باشد و فقط نشان رم در مرکز فرمان تفاوت دارد. بسته به تیپ انتخابی، رم ۷۰۰ مدل ۲۰۲۱ مجهز به سیستم سرگرمی با صفحه‌نمایش لمسی ۷ اینچی و قابلیت اتصال بی‌سیم اپل کارپلی و اندروید اتو، چراغ‌های جلوی LED، محدودکننده سرعت، دوربین پشتیبان (برای دنده عقب)، ترمزهای ABS، سیستم کنترل کشش، سیستم کنترل فشار تایر و موارد دیگر است. تیپ لارامی به دلیل سطح بالا، به‌صورت جزئی از روکش چرمی بهره‌مند می‌شود.

از نظر عملیاتی، نسل دوم رم ۷۰۰ می‌تواند محموله‌ای با وزن ۷۵۰ کیلوگرم را حمل و با وزن ۴۰۰ کیلوگرم را بکسل کند. حجم فضای قرارگیری محموله در کفی عقب بین ۶۹۱ لیتر در مدل دو کابین و ۱۱۴۳ لیتر برای مدل تک کابین معمولی متغیر است.

نمای عقب وانت پیکاپ رم 700 / 2021 Ram 700 pickup مبتنی بر فیات استرادا

همانند فیات استرادا، تیپ‌های SLT و بیگ هورن از پیشرانه بنزینی ۱/۴ لیتری Fire Evo بهره می‌برند که دارای قدرت ۸۴ اسب ‌بخار در ۵۷۵۰ دور بر دقیقه و ۱۱۸ نیوتن‌متر گشتاور در ۳۵۰۰ دور بر دقیقه است. رم ۷۰۰ لارامی دارای پیشرانه ۱/۳ لیتری توربوشارژ Firefly است که ۹۸ اسب ‌بخار قدرت و ۱۲۸ نیوتن‌متر گشتاور تولید می‌کند. جعبه‌دنده پنج سرعته دستی و پیکربندی محرک جلو در همه‌ی تیپ‌ها استاندارد است و در هیچ کدام از تیپ‌ها، سیستم AWD عرضه نمی‌شود.

وانت رم ۷۰۰ جدید از ماه نوامبر در سراسر آمریکای لاتین به فروش می‌رسد و انتظار می‌رود تحویل به مشتریان در سه‌ماهه اول سال ۲۰۲۱ آغاز شود. این وانت کوچک درکنار فیات استرادا در کارخانه فیات کرایسلر در بتیم برزیل ساخته می‌شود.

نمای کابین وانت پیکاپ رم 700 / 2021 Ram 700 pickup مبتنی بر فیات استرادا

انتظار نمی‌رود که پیک‌آپ کوچک رَم به بازار شمال آمریکا راه پیدا کند و رانندگانی که می‌خواهند محصولی با این مشخصات سوار شوند، باید منتظر بمانند تا فورد در آینده نزدیک وانت ماوریک (Maverick) را به بازار عرضه کند. فورد ماوریک از همان پلتفرم مدل‌های اسکیپ و برونکو اسپرت بهره می‌برد و به‌طور آزمایشی در سال ۲۰۲۱ به‌عنوان مدل ۲۰۲۲ به بازار عرضه خواهد شد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات