آئودی Q5 اسپرت‌بک مدل ۲۰۲۱ رونمایی شد

یک‌شنبه ۶ مهر ۱۳۹۹ - ۲۰:۳۰
مطالعه 4 دقیقه
کراس‌اور آئودی Q5 اسپرت‌بک مدل ۲۰۲۱ با طراحی ظاهری اصلاح‌شده و کابین به‌روزرسانی‌شده و پیشرفته و پیشرانه‌ی نیم‌هیبریدی رونمایی شد و تا سال آینده راهی بازار می‌شود.
تبلیغات

دنیای کراس‌اور امروز با رونمایی آئودی Q5 اسپرت‌بک ۲۰۲۱ کمی بیشتر به‌سمت کوپه متمایل شد. این خودرو همان آئودی Q5 است که با آن آشنا هستید؛ اما با نمای بیرونی چشمگیرتر و کمی برجسته‌تر. رونمایی Q5 اسپرت‌بک تعجب‌آور نیست؛ زیرا خودروساز آلمانی در حال افزودن چند مدل اسپرت‌بک به سبد محصولاتش است؛ از‌جمله E-Tron و مفهومی Q4. هریک از رقبای اصلی Q5، یعنی مرسدس بنز GLC و بی‌ ام ‌و X3، هر دو نمونه کوپه دارند. بنابراین، واقعا وقت آن فرارسیده بود که آئودی نیز به این مهمانی بپیوندد.

نمای جلو کراس اور آئودی کیو 5 اسپرت بک / 2021 Audi Q5 Sportback آبی رنگ

همان‌طورکه وعده داده شده بود، ویژگی اصلی در اینجا برداشت جدیدی از طراحی Q5 شامل خط سقفی ظریف‌تر و صاف‌تر است. سایر بخش‌های خودرو از همان ظاهر اصلاح‌شده‌ای بهره می‌برد که به‌تازگی با مدل ۲۰۲۱ آئودی Q5 فیس‌لیف رونمایی شد. به‌عنوان مثال، نمای جلو تجدیدنظر‌شده با ورودی‌های هوای جدید و چراغ‌های جلو تیزتر با طرح روشنایی جدید را می‌توان نام برد. حتی بهتر از آن، چراغ‌های عقب جدید OLED با چهار الگوی مختلف است که می‌تواند باتوجه‌به مالک اصلاح شود. اگر خودرویی خیلی سریع بخواهد از عقب به آئودی Q5 اسپرت‌بک و راننده نزدیک شود، تمام چراغ‌های عقب در قالب یک مجموعه روشن می‌شوند تا به آن هشدار دهند که «به من ضربه نزن».

ازنظر سخت‌افزاری، اسپرت‌بک مستقیما از طرح Q5 تقلید می‌کند و تنها یک استثنای عمده وجود دارد: آئودی پیشرانه‌ی پلاگین هیبریدی را برای مدل اسپرت‌بک ارائه نمی‌دهد. بااین‌حال، نسخه‌های معمولی و S به‌ترتیب با پیشرانه‌های چهار و شش سیلندر وجود خواهند داشت. پیشرانه‌ی چهار‌سیلندر توربوشارژر مدل نیم‌هیبریدی استاندارد این خودرو ۲۶۱ اسب‌بخار قدرت و ۳۷۰ نیوتن‌متر گشتاور تولید می‌کند. آئودی SQ5 اسپرت‌بک به پیشرانه‌ی سه‌لیتری توربوشارژ خورجینی شش‌سیلندر با ۳۴۹ اسب‌بخار قدرت و ۵۰۰ نیوتن‌متر گشتاور مجهز است.

نمای عقب کراس اور آئودی کیو 5 اسپرت بک / 2021 Audi Q5 Sportback آبی رنگ

همچنین، آئودی چند آپشن مختلف برای سیستم تعلیق این خودرو ارائه می‌دهد؛ از‌جمله تنظیم استاندارد فولادی و چند آپشن قابل‌تنظیم دیگر. درخورتوجه‌ترین آپشن سیستم تعلیق بادی جدید است که می‌تواند خودرو را تا شش سانتی‌متر بالا و پایین کند. این تنظیم شامل بالابردن ارتفاع سواری تا ۴/۵ سانتی‌متر کمتر از سطح ایدئال جاده است.

نمای جانبی کراس اور آئودی کیو 5 اسپرت بک / 2021 Audi Q5 Sportback آبی رنگ

آئودی Q5 اسپرت‌بک کابین به‌روزرسانی‌شده با نرم‌افزار MIB 3 آئودی دارد. در داخل کابین، صفحه‌نمایش لمسی ۱۰/۱ اینچی جدیدی وجود دارد که کمی بالاتر از داشبورد قرار می‌گیرد و ظاهری متفاوت از سایر محصولات جدیدتر مانند Q3 و Q8 دارد. این نمایشگر با جلوداشبورد دیجیتالی اختیاری Virtual Cockpit آئودی همراه می‌شود که ظاهری امروزی به کل فضای کابین می‌دهد. اپل‌‌کارپلی بی‌سیم نیز به‌صورت استاندارد ارائه می‌شود.

سایر جزئیات کابین مانند تزیین چوبی اختیاری و نورپردازی محیطی احساسی آشنا، اما مجلل به آئودی اسپرت‌بک جدید می‌دهد. آئودی به جزئیات زیادی درباره‌ی کاهش فضای بالای سر سرنشینان در صندلی عقب اشاره نکرده است؛ اما حین ارائه‌ی اطلاعات مربوط به این خودرو، یکی از مهندسان آئودی اشاره کرد که سرنشینی با قد حدود ۱۸۰ سانتی‌متر در این بخش از خودرو بسیار راحت خواهد بود. وقتی خودرو در ماه‌های آینده وارد بازار شود، بهتر خواهیم توانست درباره‌ی آن قضاوت کنیم.

نمای داخل کابین کراس اور آئودی کیو 5 اسپرت بک / 2021 Audi Q5 Sportback

آئودی Q5 اسپرت‌بک که سال آینده به‌عنوان مدل ۲۰۲۱ وارد بازار می‌شود، در برابر رقبای تثبیت‌شده‌تری مانند مرسدس بنز GLC کوپه و بی‌ام‌و X4 به نبرد می‌پردازد. آئودی هنوز اطلاعاتی از نحوه قیمت‌گذاری این خودرو ارائه نکرده است، اما می‌توان انتظار داشت که اسپرت‌بک قیمت بالاتری نسبت به ۴۳،۵۰۰ دلار برای مدل پایه داشته باشد.

نمای جانبی کراس اور آئودی کیو 5 اسپرت بک / 2021 Audi Q5 Sportback آبی رنگ در کنار منظره کوه و آسمان
نمای صندلی های جلو و فرمان کراس اور آئودی کیو 5 اسپرت بک / 2021 Audi Q5 Sportback
نمای چراغ های عقب کراس اور آئودی کیو 5 اسپرت بک / 2021 Audi Q5 Sportback آبی رنگ
نمای داشبورد و سیستم سرگرمی کراس اور آئودی کیو 5 اسپرت بک / 2021 Audi Q5 Sportback
نمای سه چهارم عقب کراس اور آئودی کیو 5 اسپرت بک / 2021 Audi Q5 Sportback آبی رنگ
نمای سه چهارم جلو خودرو آئودی کیو 5 اسپرت بک / 2021 Audi Q5 Sportback آبی رنگ
نمای سه چهارم کراس اور آئودی کیو 5 اسپرت بک / 2021 Audi Q5 Sportback آبی رنگ در جاده
نمای عقب خودرو کراس اور آئودی کیو 5 اسپرت بک / 2021 Audi Q5 Sportback آبی رنگ
تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات