باربند مرسدس AMG هماهنگ با آیرودینامیک معرفی شد

یک‌شنبه ۶ مهر ۱۳۹۹ - ۱۳:۳۰
مطالعه 3 دقیقه
مرسدس AMG از باربند سقفی آیرودینامیکی برای خودروهای کوچک خود رونمایی کرده است که فضای بار اضافی ۴۱۰ لیتری را دراختیار مالکان خودرو قرار می‌دهد.
تبلیغات

یکی از مشکلاتی که اغلب افراد با آن مواجه می‌شوند، کمبود فضا برای قرار دادن اثاثیه در صندوق عقب خودرو است. این مشکل در هنگام مسافرت بیشتر خود را نشان می‌دهد، به‌خصوص اگر فرد قصد داشته باشد به مکان‌های دور سفر کند. برخی کلاس‌های بدنه (از جمله کوپه و هاچ‌بک) فضای بسیار کمی را برای قرار دادن اثاثیه و بار دراختیار افراد قرار می‌دهند. این موارد باعث می‌شود تا افراد به فکر استفاده از باربند سقفی بیفتند.

باربند سقفی AMG برای خودروهای مرسدس بنز

شرکت‌های مختلفی در سراسر جهان باربند را به‌صورت خدمات پس از فروش دراختیار مشتریان قرار می‌دهند. به‌عنوان مثال، آئودی باربندهای سقفی را برای مشتریان خود ارائه می‌دهد. بااین‌حال باربندها هم گاهی برای خودرو مشکلات آیرودینامیکی ایجاد می‌کنند؛ اینجا است که AMG به کمک علاقه‌مندان به مسافرت می‌آید.

خودروساز آلمانی برای کمک به افراد، ایده‌ی باربند سقفی هماهنگ با آیرودینامیک خودرو را مطرح کرده است. این باربند طراحی شده توسط متخصصان مرسدس AMG که روف باکس (roof box) یا جعبه سقفی نامیده می‌شود، نام خیلی الهام‌بخشی ندارد؛‌ اما به‌خوبی می‌تواند وظایف خود را برای کمک به مشتریان انجام دهد. مطمئناً باربندهای سقفی دیگر نیز دارای ویژگی‌های آیرودینامیکی مانند دیفیوزر هستند، اما هیچ‌کدام از آن‌ها دارای نشان AMG نیستند. علاوه بر این، باربند کنونی به‌طور خاص با درنظرگرفتن تمام خودروهای مرسدس بنز طراحی و تولید شده است.

نمای جانبی خودرو مرسدس بنز / Mercedes Benz خاکستری رنگ مجهز به باربند سقفی AMG

درواقع، مرسدس-ای‌ام‌جی دو نسخه‌ی مختلف از باربند سقفی خود ارائه می‌دهد که یکی از آن‌ها فقط برای مدل‌های کوپه مانند C63 طراحی شده است. تغییراتی در دیفیوزرهای باربند انجام شده است که آن را نسبت به خط سقفی منحنی کوپه بهینه‌سازی می‌کند. این تغییرات باعث می‌شود که جریان هوا و صدای باد در اطراف باربند کاهش یابد، درحالی‌که ظرفیت حمل بار در آن تا ۷۰ کیلوگرم امکان‌پذیر خواهد بود. بااین‌حال، مرسدس بنز C63 ممکن است نتواند چنین وزنی را تحمل کند و به همین علت خودروساز آلمانی به مشتریان توصیه می‌کند که محدودیت‌های خاصی را برای وزن بارهای جاسازی‌شده در باربند وسایل نقلیه مختلف رعایت کنند.

صرف‌نظر از وزن، باربند سقفی AMG فضای ذخیره‌سازی اضافی ۴۱۰ لیتر ایجاد می‌کند. این میزان مطمئناً برای مدل‌های کوچک‌تر مرسدس بنز مفید خواهد بود، اما در مدل‌های بزرگ‌تر مانند استیشن واگن یا شاسی‌بلند (باتوجه‌به ظرفیت بار بالای این خودروها) چندان کاربردی ندارد. این باربند سقفی با شیوه‌ای آسان روی سقف خودرو نصب و راه‌اندازی می‌شود و بازکردن آن نیز به همان اندازه ساده است؛ اما در زمینه‌ی عملکرد خودرو مشکل درخورتوجهی وجود دارد. کارشناسان مرسدس بنز می‌گویند با وجود شکل آیرودینامیکی و نشان AMG، باربند سقفی فقط برای سرعت‌های تا ۱۳۰ کیلومتربرساعت تأیید شده است. در بعضی از مدل‌ها، خودرو کمتر از پنج ثانیه می‌تواند از این آستانه سرعت عبور کند. 

نمای جانبی خودرو استیشن واگن مرسدس بنز / Mercedes Benz آبی رنگ مجهز به باربند سقفی AMG

مرسدس-AMG هم‌اکنون قیمت باربند سقفی جدید خود را ارائه نمی‌دهد، اما گفته می‌شود که از ماه نوامبر به‌طور مستقیم ازطریق نمایندگی‌ها یا فروشگاه‌های مرسدس بنز و ازطریق شرکای مرسدس دردسترس خواهد بود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات