هاچ بک بی ام و 128ti تا پایان امسال عرضه خواهد شد

پنج‌شنبه ۲۷ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۱
مطالعه 3 دقیقه
مراحل توسعه هاچ‌بک بی‌ام‌و 128ti در پیست نوربرگ‌رینگ آلمان به پایان رسید و این خودرو با پیشرانه ۲۶۲ اسب بخاری، دیفرانسیل تورسن و سیستم محرک جلو تا پایان نوامبر در اروپا عرضه خواهد شد.
تبلیغات

بی ‌ام ‌و 128ti به‌عنوان جدیدترین گزینه هاچ‌بک خودروساز آلمانی برای بازارهای اروپایی به‌زودی عرضه خواهد شد. مراحل توسعه‌ی این خودرو هم‌اکنون در پیست نوربرگ‌رینگ به پایان رسیده است و تا نوامبر سال ۲۰۲۰ دردسترس خریداران قرار خواهد گرفت.

نمای جلو هاچ بک بی ام و سری 1 / BMW 128ti سفید رنگ با منظره آسمان ابری

هاچ‌بک 128ti در محدوده بی ‌ام‌ و سری 1 و کمی پایین‌تر از مدل M135i xDrive قرار دارد. برخلاف خودروهای نزدیک در سبد محصولات بی‌ام‌و، مدل جدید محرک جلو است، اما بی‌ام‌و این خودرو را با وزنی معادل ۸۰ کیلوگرم کمتر از M135i عرضه می‌کند. دیفرانسیل لغزش محدود تورسن به بی‌ام‌و 128ti کمک می‌کند تا در شرایط نامساعد کنترل بیشتری بر کشش چرخ‌ها داشته باشد.

پیشرانه چهار سیلندر ۲ لیتری توربوشارژ این مدل، ۲۶۲ اسب‌بخار قدرت تولید می‌کند درحالی‌که بی‌ام‌و M135i xDrive حدود ۳۰۲ اسب‌بخار قدرت دارد. این پیشرانه به جعبه‌دنده هشت‌سرعته خودکار متصل می‌شود. بی‌ام‌و 128ti در ۶/۱ ثانیه از حالت سکون به سرعت ۱۰۰ کیلومتربرساعت می‌رسد.

نمای جانبی هاچ بک بی ام و سری 1 / BMW 128ti سفید رنگ با منظره آسمان ابری و جنگل

بی‌ام‌و همچنین سیستم تعلیق را به‌روزرسانی و تنظیم می‌کند تا ۱۰ میلی‌متر پایین‌تر از سری ۱ استاندارد باشد. فرمان برای پاسخ سریع‌تر، تنظیماتی تغییریافته دریافت می‌کند. ترمزهای قدرتمند M Sport نیز برای این مدل از خودرو بی‌ام‌و M135i xDrive گرفته می‌شوند. به‌عنوان یک آپشن بدون هزینه، خریداران می‌توانند تایرهای اسپرت را خود مشخص کنند.

بی‌ام‌و درباره قیمت 128ti رقمی مشخص نکرده است، اما این شرکت می‌گوید که هاچ‌بک جدید جمعیت جوانی را که به‌دنبال تجربه رانندگی هیجان‌انگیز هستند، هدف قرار می‌دهد. برای مقایسه قیمت بد نیست بدانید که قیمت M135i xDrive در آلمان از ۴۹،۳۱۸ دلار (با نرخ ارز فعلی) شروع می‌شود و مالیات این رقم را به ۵۷،۲۰۹ دلار می‌رساند. البته این قیمت قبل از اضافه شدن آپشن‌های مختلف است و قطعا با اضافه شدن گزینه‌ها به قیمت نهایی افزوده می‌شود. باتوجه‌به قیمت بالای M135i، ظاهراً خودروساز آلمانی به‌دنبال عرضه‌ی مدلی ارزان‌قیمت در کلاس هاچ‌بک است که درعین‌حال مهیج نیز باشد.

نمای عقب هاچ بک بی ام و سری 1 / BMW 128ti سفید رنگ با منظره آسمان ابری

مانند سایر خودروهای موجود در کلاس سری ۱، بی‌ام‌و 128ti نیز در بازار ایالات متحده عرضه نخواهد شد. نزدیکترین مدل به آن برای عرضه در بازار آمریکا، نسل بعدی کوپه بی‌ام‌و سری ۲ است که همچنان از سیستم محرک عقب بهره می‌برد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات