جنرال موتورز جزئیات جدیدی از فناوری باتری آلتیوم منتشر کرد

پنج‌شنبه ۲۰ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۳:۳۰
مطالعه 3 دقیقه
جنرال موتورز، سیستم مدیریت بی‌سیم باتری را برای باتری‌های آلتیوم معرفی کرد که علاوه بر بهبود مقیاس‌پذیری محصولات، باعث کاهش وزن و هزینه و آسان‌تر شدن ساخت باتری خودروهای الکتریکی می‌شود.
تبلیغات

جنرال موتورز اطلاعات بیشتری درباره سیستم باتری آلتیوم (Ultium) خود به‌اشتراک گذاشت؛ آلتیوم در حقیقت فناوری بالقوه تبدیل‌پذیر است که زیربنای خودروهای الکتریکی آینده این خودروساز را تشکیل می‌دهد. روز چهارشنبه، جنرال موتورز سیستم جدید مدیریت بی‌سیم باتری (WBMS) را معرفی کرد که مقیاس‌پذیری را بهبود می‌بخشد و تولید را ساده‌تر می‌کند، هرچند که مزایای دیگری نیز دارد.

جنرال موتورز / General Motors

جنرال موتورز برای توسعه این فناوری با شرکتی به‌نام Analog Devices همکاری می‌کند تا بسته‌های باتری خود را با فناوری Wi-Fi سازگار کند. سیستم مدیریت بی‌سیم باتری به ماژول‌های جداگانه سیستم اجازه می‌دهد تا به‌جای کابل‌های سنتی ازطریق شبکه بی‌سیم ارتباط برقرار کنند. این فناوری، میزان سیم‌کشی موردنیاز در مجموعه‌های باتری را تا ۹۰ درصد کاهش می‌دهد که باعث کاهش وزن، هزینه و درنتیجه ساخت آسان‌تر باتری‌های پاک و سازگار با محیط‌زیست می‌شود. اما این همه‌ی ماجرا نیست.

سیستم مدیریت بی‌سیم باتری جهت کمک به تعادل شیمیایی باتری در گروه‌های سلولی برای بهبود عملکرد طراحی شده است. بررسی‌های دوره‌ای وضعیت پکیج باتری نیز می‌تواند به‌صورت لحظه‌ای انجام شود که باعث بهبود طول عمر باتری‌ها خواهد شد. هنگامی که سودمندی آن‌ها در کاربردهای خودرویی به پایان رسید، می‌توان از آن‌ها استفاده‌ی مجدد کرد و با سایر پکیج‌های باتری سازگار ترکیب می‌شود تا برق خانه‌ها یا سایر تأسیسات را تأمین کند.

فراتر از آن، سیستم مدیریت بی‌سیم باتری مقیاس‌پذیری بیشتری را ارائه می‌دهد و جنرال موتورز را در ارائه طیف گسترده‌ای از خودروهای الکتریکی شامل خودروهای اسپرت با عملکرد بالا تا کراس‌اورهای خانوادگی و کامیون‌های سنگین، یاری می‌کند. این دقیقاً همان کاری است که خودروساز بزرگ دیترویت قصد دارد انجام دهد. قطعات مشترک باتری، ورود وسایل نقلیه مختلف به بازار را بسیار ساده‌تر می‌کند؛ زیرا مهندسان مجبور نیستند قطعات خاصی را برای هر مدل تولید کنند یا سیستم‌های سیم‌کشی جدیدی را برای هر کاربرد خودرویی درکنار هم قرار دهند.

جدا از مقیاس‌پذیری پیشرفته و کاهش پیچیدگی، سیستم مدیریت بی‌سیم باتری افزودن ویژگی‌های جدید را در آینده امکان‌پذیر می‌‌کند؛ چیزی که ازطریق به‌روزرسانی‌های بی‌سیم فعال می‌شود. لازم نیست نگران دسترسی هکرها به باتری آلتیوم در خودروهای آینده باشید. اقدامات امنیت سایبری دقیقاً در آخرین معماری الکتریکی خودرویی جنرال موتورز به‌نام پلتفرم هوش خودرو (Vehicle Intelligence Platform) مورد استفاده قرار گرفته است.

محققان جنرال موتورز / general motors در حال کار روی باتری آلتیوم / Ultium battery

باتری آلتیوم، آینده جنرال موتورز است و سیستم مدیریت بی‌سیم باتری در هر خودرویی که از این فناوری استفاده می‌کند، به‌صورت امکانات استاندارد خواهد بود. هنگام عرضه آلتیوم، WBMS باید اولین سیستم مدیریت باتری تقریبا بی‌سیم باشد که در خودروها و کامیون‌های تولیدی استفاده می‌شود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات