قیمت شاسی بلند روسی اوواز پاتریوت؛ ۶۵۰ میلیون تومان

یک‌شنبه ۱۶ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۸
مطالعه 2 دقیقه
شرکت سروش دیزل مبنا، شاسی‌بلند چهاردر اوواز پاتریوت را به قیمت ۶۵۰ میلیون و مدل وانت پیکاپ دوکابین را با قیمت ۶۱۰ میلیون تومان عرضه خواهد کرد. این نوع از خودروهای روسی UAZ، در ایران مونتاژ خواهند شد.
تبلیغات

براساس شنیده‌ها و اخبار منتشر شده در سایت‌های مختلف، شرکت سروش دیزل مبنا قرار است خط مونتاژ چند مدل از محصولات خودروسازی اوواز (UAZ) روسیه را در سلفچگان ایران، ایجاد کند. طرف ایران، سابقه فروش مدل‌های دیزلی هیوندای در کلاس ون و کامیونت را دارد.

هنوز در سایت رسمی شرکت سروش دیزل، خبری مبنی بر همکاری این گروه صنعتی با اوواز روسیه دیده نمی‌شود. به همین دلیل، نمی‌توان با قطعیت راجع به جزئیات فنی محصولات مونتاژی در ایران صحبت کرد. باتوجه‌به سابقه شرکت سروش دیزل در عرضه محصولات دیزلی هیوندای، می‌توان مطمئن بود که نسخه دیزلی از تولیدات یوواز روسیه نیز، توسط این شرکت در ایران مونتاژ شود.

عمده‌ی تولیدات شرکت یواز، شامل کامیون و کامیونت، برای بازار روسیه است. شاسی ‌بلند پاتریوت، تنها محصول تجاری و خانوادگی یواز محسوب می‌شود که در بازارهای خارجی نیز حضور دارد. این محصول با بدنه‌های متنوع سواری و وانت، پیشرانه‌های متفاوت و نسخه‌های مختلف دیفرانسیل‌جلو یا دودیفرانسیل تولید می‌شود. یواز پاتریوت نام‌گذاری مشابه جیپ پاتریوت ساخت آمریکا دارد.

UAZ  pickup یواز پیکاپ شاسی بلند روسی

بنابر اطلاعات موجود در سایت‌های روسی، مدل دیزلی از یواز پاتریوت پیشرانه‌ی ۲/۲ لیتری با قدرت ۱۴۳ اسب‌بخار و گشتاور ۲۲۸ نیوتن‌متر دارد. وزن خالص این مدل با سیستم دودیفرانسیل ۲،۱۶۵ کیلوگرم است و نهایت سرعتش ۱۳۵ کیلومتربرساعت است و حدود ۹/۵ لیتر گازوییل استاندارد اروپا در ۱۰۰ کیلومتر مصرف می‌کند. تصاویری از مدل دنده‌خودکار پاتریوت هم در سایت‌های غیرروسی وجود دارد اما، احتمالا این خودرو با جعبه‌دنده ۵ سرعته ساخت هیوندای، در ایران عرضه خواهد شد.

دو مدل وانت تک و دوکابین براساس شاسی‌بلند پاتریوت در یوواز روسیه ساخته شده است که همگی، دنده دستی و مجهز به سیستم دو دیفرانسیل و قفل الکترونیکی دیفرانسیل هستند. نسخه تک کابین به‌نام پروفی و دوکابین به‌نام پیکاپ، به‌ترتیب قابلیت حمل ۱۴۳۵ و ۷۲۵ کیلوگرم در قسمت بار دارند.

مهم‌ترین امکانات خودروهای اوواز که احتمالا در ایران عرضه شوند، عبارت‌اند از:

  • دوربین دید عقب
  • چراغ روشنایی روز
  • آینه بغل مجهز به LED
  • صندلی برقی راننده
  • سیستم ترمز ضد قفل ABS
  • فناوری کنترل الکترونیکی پایداری ESP
  • شیشه های برقی
  • مه‌شکن جلو و عقب
  • تهویه مطبوع خودکار
تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات