دوج چلنجر موپار 2021 با قیمت ۱۴۳ هزار دلار معرفی شد

شنبه ۱۵ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۰
مطالعه 3 دقیقه
خودرو درگ دوج چلنجر موپار ۲۰۲۱ مجهز به پیشرانه هشت سیلندر ۵/۸ لیتری با سیستم تعلیق به‌روزرسانی‌شده و تجهیزات ایمنی جدید و قیمت ۱۴۳ هزار دلاری معرفی شد.
تبلیغات

دوج خودرو چلنجر موپار ۲۰۲۱ را معرفی کرد که می‌توان آن را محصولی منحصربه‌فرد و عالی برای رقابت در مسابقه درگ دانست. در این مدل، جدیدترین پیشرانه ۵/۸ لیتری خورجینی هشت سیلندر سوپرشارژ این شرکت وجود دارد. این پیشرانه از سوپرشارژر کاملا جدید دومجرایی ۳ لیتری Whipple، قطعات داخلی به‌روزرسانی‌شده، لوازم جانبی جدید و مخزن یخ آلومینیومی جدید برخوردار است که باعث خنک شدن اینترکولر می‌شود.

نمای جلو خودرو دوج چلنجر موپار درگ پک / 2021 Dodge Challenger Mopar Drag Pak با رنگ سفید و آبی در پیست

دوج به مشخصات دقیق این خودرو اشاره نکرد، اما مدل ۲۰۲۱ سریع‌ترین، چالاک‌ترین و قدرتمندترین Drag Pak دوج تاکنون خواهد بود. تیم کونیسکیس، مدیر بخش خودروهای سواری فیات کرایسلر نیز از آن به‌عنوان خودروی مسابقه‌ای هیجان‌انگیز برای درگ یاد کرد.

در این مدل مخصوص از سیستم تعلیق کاملا جدید چهار میله‌ای استفاده می‌شود که دارای هندسه جدید با بازوهای کنترلی بلند‌تر است و طول بازوی چرخش محور عقب را افزایش می‌دهد. مسئولان دوج می‌گویند این سیستم، امکان کنترل بهتر ضدقوز (anti-squat) و افزایش پایداری خودرو را فراهم می‌کند. در این مدل همچنین میله پانارد با اتصال جناغی جدیدی جایگزین می‌شود و مهندسان، میله ضد غلتش بزرگ‌تری نیز به تعلیق اضافه می‌کنند که ۲۵۰ درصد سخت‌تر از مدل قبلی است.

از جمله سایر به‌روزرسانی‌ها می‌توان به کمک‌فنرهای کویل‌اور Bilstein اشاره کرد که انتقال وزن و حالت بدنه را برای پرتاب‌های سخت بهبود می‌بخشد و همچنین باعث می‌شوند تا ناهمواری‌ها و حرکت‌‌های موجی در سرعت‌های بالای حرکت در پیست کم‌اثر شوند. این کمک‌فنرها دارای ۱۰ تنظیم مختلف هستند و می‌توانند با استفاده از دکمه‌های رنگی تنظیم شوند.

در داخل کابین، قفس غلت‌گیر کروم مولیبدن جدیدی وجود دارد که سختی آن را افزایش می‌دهد و دارای تائیدیه از NHRA برای استفاده در مسابقه درگ است. این مدل همچنین از داشبورد دیجیتال ۷ اینچی Holley EFI، نشان دارای شماره جداگانه و ستون فرمان سبک با امکان آزادی سریع غربیلک فرمان بهره می‌برد. خریداران همچنین صندلی‌های کامپوزیت و مهارهای مسابقه‌ای قفل‌دار HANS را در داخل کابین پیدا می‌کنند.

نمای کابین خودرو دوج چلنجر موپار درگ پک / 2021 Dodge Challenger Mopar Drag Pak

دوج چلنجر موپار درگ پک ۲۰۲۱ به‌صورت استاندارد با رنگ سفید Knuckle عرضه می‌شود، اما مشتریان می‌توانند رنگ‌های آپشنال را به‌نام‌های Hellraisin، پیچ بلک، Smoke Show ،TorRed و فراست‌بایت انتخاب کنند. خریداران همچنین می‌توانند از بین رینگ‌های بوگارت یا Weld Racing به‌همراه لاستیک‌های میکی تامپسون و ترمزهای Strange Engineering یکی را انتخاب کنند. صحبت از توقف خودرو شد، بد نیست بدانید این مدل همچنین با چتر کاهنده سرعت ۳ متری استاندارد ارائه می‌شود.

تولید برای سال ۲۰۲۱ به ۵۰ دستگاه محدود می‌شود و مشتریان می‌توانند برای خرید این خودرو ازطریق خدمات تلفنی ثبت‌نام کنند. بااین‌حال، امکان رزرو تا روز ۹ سپتامبر مقدور نیست و فعلا به‌صورت مراجعه حضوری پذیرفته می‌شود. علاقه‌مندان به مسابقات درگ باید برای خرید این خودرو ۱۴۳،۴۸۵ دلار بپردازند. تحویل خودرو به مشتریان نیز توسط Watson Engineering در برانزتاون میشیگان انجام می‌شود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات