تویوتا پرادو 2021 برای بازار اروپا معرفی شد

پنج‌شنبه ۱۳ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۰
مطالعه 3 دقیقه
تویوتا لندکروزر پرادو مدل ۲۰۲۱ که مدتی قبل برای بازار ژاپن به‌روزرسانی‌ شده بود، با پیشرانه ۲۰۰ اسب بخاری دیزلی و برخی امکانات ایمنی برای بازار اروپا معرفی شد.
تبلیغات

شاسی ‌بلند تویوتا لندرکروزر پرادو (Land Cruiser Prado) اندکی پس از دریافت پیشرانه و به‌روزرسانی تجهیزات در ژاپن، برای بازارهای اروپایی نیز تجهیز شده است. گل سرسبد این تغییرات، پیشرانه ارتقایافته ۲/۸ لیتری چهار سیلندر توربو دیزل است که اکنون قدرت و گشتاور بیشتری ایجاد می‌کند. قدرت این پیشرانه هم‌اکنون به ۲۰۰ اسب‌بخار در بازه ۳،۰۰۰ تا ۳،۴۰۰ دوربردقیقه و گشتاور آن به ۵۰۰ نیوتن‌متر در بازه ۱،۶۰۰ تا ۲،۸۰۰ دوربردقیقه می‌رسد. به عبارت دیگر ۲۶ اسب‌بخار قدرت و ۵۰ نیوتن‌متر گشتاور بیشتری نسبت به نسخه قبلی دارد. 

نمای جلو خودرو شاسی بلند تویوتا لندکروزر پرادو 2021 / 2021 Toyota Land Cruiser Prado سفید رنگ در کوهستان و منظره درخت

درنتیجه تویوتا لندکروزر پرادو ۲۰۲۱ (که در اروپا با نام لندکروزر فروخته می‌شود) ۳ ثانیه سریع‌تر است و هم‌اکنون به ۹/۹ ثانیه زمان نیاز دارد تا از حالت سکون به سرعت ۱۰۰ کیلومتربرساعت دست یابد و بیشینه سرعت آن نیز به ۱۷۵ کیلومتربرساعت می‌رسد. جالب اینجا است که مدل فروخته‌شده در روسیه و سایر کشورهای عضو شوروی سابق قدرت کمتری (۱۹۷ اسب‌بخار) تولید می‌کند.

به لطف بهره‌گیری از فناوری Stop & Start تویوتا، میانگین مصرف سوخت با کاهش ۰/۷ لیتری به ۷/۱ لیتر بر صد کیلومتر و میزان انتشار دی‌اکسیدکربن با ۱۸ گرم کاهش به ۱۹۲ گرم‌برکیلومتر رسیده است. این پیشرانه همچنان به جعبه‌دنده ۶ سرعته خودکار متصل می‌شود که ازطریق سیستم استاندارد ۴WD نیرو را به هر دو محور می‌فرستد.

نمای جانبی خودرو شاسی بلند تویوتا لندکروزر پرادو 2021 / 2021 Toyota Land Cruiser Prado سفید رنگ در کوهستان

تویوتا پرادو ۲۰۲۱ علاوه بر پیشرانه‌ی قوی‌تر، دارای سیستم چندرسانه‌ای به‌روزرسانی شده با نرم‌افزار و پاسخ نمایشگر سریع‌تر، صفحه‌نمایش چند لمسی و نمایش خانگی قابل تنظیم و همچنین قابلیت اتصال اپل کارپلی و اندروید اتو است. این سیستم با امکان جستجوی one-box و ۳ سال خدمات متصل MapCare و به‌روزرسانی‌های بی‌سیم ارائه می‌شود. سرویس‌های متصل نیز شامل گزارش‌های مستقیم ترافیک اینترنت و موتور جستجوی آنلاین گوگل هستند.

در قسمت ایمنی، تویوتا لندکروزر پرادو ۲۰۲۱ برای بازار اروپا اکنون از مجموعه نسل دوم Toyota Safety Sense برخوردار است که سیستم پیشگیری از برخورد (PCS) با قابلیت تشخیص شبانه عابر پیاده و دوچرخه‌سواران و کنترل کروز هوشمند تطبیقی را به امکانات قبلی ​​اضافه می‌کند.

نمای عقب خودرو شاسی بلند تویوتا لندکروزر پرادو 2021 / 2021 Toyota Land Cruiser Prado سفید رنگ در کوهستان

سرانجام، تویوتا لندکروزر پرادو به‌روزرسانی‌ شده پکیج اختیاری Black Pack را ارائه می‌دهد که شامل اصلاح منحصربه‌فرد سپر جلو و عقب با قطعات آیرودینامیکی اضافی، جلوپنجره کرومی کاملا تیره و تزئین عقب، تغییر الگوی چراغ‌های عقب و لامپ‌های سیاه مه‌شکن، آینه‌های درها، بست‌های کمربند درها، رینگ‌های آلیاژی و نشان «Onyx Black» روی بدنه است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات