فورد و بوش از سیستم پارک خودکار رونمایی کردند

یک‌شنبه ۹ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۰
مطالعه 3 دقیقه
فورد با همکاری شرکت‌های بوش و بدراک از سیستم دستیار پارک خودکار روی خودروی آزمایشی اسکیپ رونمایی کرد که امکان پارک خودکار را در ساختمان فراهم می‌کند و ظرفیت پارکینگ را ۲۰ درصد افزایش می‌دهد.
تبلیغات

فورد، بوش و بدراک (Bedrock) از نمایش سیستم دستیار پارک خودکار در مرکز شهر دیترویت خبر دادند. این سیستم به گونه‌ای طراحی شده است که رانندگان بتوانند از خودرو خارج شوند و وسیله نقلیه خود را در داخل ساختمان پارکینگ پارک کند.

خودرو شاسی بلند / suv فورد اسکیپ آبی رنگ مجهز به سیستم دستیار پارک خودکار بوش / Ford Bosch automated valet parking

سیستم‌ دستیار پارک خودکار در خودرو آزمایشی فورد اسکیپ با حسگرهای بوش ارتباط برقرار می‌کند تا مکان‌های خالی پارکینگ را پیدا کرده و وسیله نقلیه را به داخل آن مکان منتقل کند. این سیستم شامل محافظ‌هایی است که به وسیله نقلیه اجازه می‌دهد تا به اشیاء و عابران پیاده در مسیر رانندگی واکنش نشان داده و پاسخ دهد. پلتفرم ارتباطی وسیله نقلیه به زیرساخت‌ می‌تواند به‌صورت بخش‌های اصلی ساختمان یا بخش‌های اصلاحی در آن مستقر شود.

بوش چند سال است که روی ساخت سیستم‌های مشابه کار می‌کند. این شرکت فناوری در سال ۲۰۱۷ با دایملر همکاری کرد تا بتواند سیستم دستیار پارک خودکار برای موزه مرسدس بنز در اشتوتگارت آلمان ایجاد کند. در سال ۲۰۱۹، دو شرکت مجوز استفاده از قابلیت بدون راننده دستیار پارک خودکار بدون حضور راننده ایمنی انسانی در پشت فرمان را از قانون‌گذاران آلمانی دریافت کردند. این موضوع باعث شد تا سیستم یادشده به‌طور رسمی به نخستین قابلیت دستیار پارک خودکار بدون راننده طبق استاندارد سطح ۴ خودران SAE در جهان برای استفاده روزمره تبدیل شود.

سیستم دستیار پارک خودکار در اسمبلی گاراژ (Assembly Garage)، ساختمان پارکینگی در محله کورک‌تاون دیترویت در نزدیکی ایستگاه مرکزی میشیگان متعلق به فورد نصب شده است. این پارکینگ کنترل‌شده تا پایان ماه سپتامبر به‌صورت رسمی به نمایش در خواهد آمد و برای بازدید ازطریق تورهای برنامه‌ریزی شده دردسترس است.

طبق این برنامه همکاری، سیستم دستیار پارک خودکار می‌تواند تا ۲۰ درصد وسایل نقلیه بیشتری را در داخل پارکینگ جای دهد؛ این سیستم همچنین خدمات اضافی مانند شارژ، سوخت‌گیری یا عبور از کارواش نیز ارائه می‌دهد.

برنامه همکاری بوش و فورد و بدراک در کوریدوری ۴۰ مایلی بین مرکز شهر دیترویت و آن آربر میشیگان واقع شده که به توسعه سیستم‌ها و فناوری‌های خودرو خودران اختصاص داده شده است. کوریدور توسط Cavnue و فهرستی از شرکت‌های خودروسازی ساخته می‌شود و این شرکت کوریدورهای متعددی را در نظر گرفته است که برای حرکت شاتل‌ها و اتوبوس‌ها و همچنین کامیون‌ها و وسایل نقلیه شخصی خودران طراحی شده‌اند.

شرکت Cavnue با برخی خودروسازان و غول‌های فناوری از جمله فورد، جنرال موتورز، Argo AI، ارایوال (Arrival)، بی‌ ام ‌و، هوندا، تویوتا، TuSimple و ویمو در زمینه تصویب استانداردها به منظور توسعه زیرساخت‌های فیزیکی و دیجیتال مورد نیاز برای تردد خودروهای متصل و خودران پروژه‌های آزمایشگاهی در جاده‌ها، بزرگراه‌ها، آزادراه‌ها، مسیرهای بین ایالتی و خیابان‌های شهری آمریکا همکاری می‌کند.

رونمایی از سیستم دستیار پارک خودکار با حضور شهردار دیترویت و فرماندار ایالت میشیگان و نمایندگان فورد، بوش و بدراک برگزار شد و مورد تحسین مسئولان شهری و ایالتی قرار گرفت.

خودرو فورد آبی رنگ مجهز به سیستم دستیار پارک خودکار بوش / Ford Bosch automated valet parking

بوش بعد از ساختن سیستم مشابه با همکاری دایملر، برای مشارکت با فورد روی کاهش هزینه این فناوری تمرکز می‌کند. در مراسم اخیر، فورد از شاسی‌بلند جمع‌وجور اسکیپ با قیمت متوسط ​​حدود ۲۵،۰۰۰ دلار استفاده کرد. سیستم‌های اولیه دایملر متکی به خودروهای مرسدس بنز بودند که بیش از ۱۰۰،۰۰۰ دلار قیمت داشتند.

کن واشنگتن، مدیر ارشد فناوری فورد می‌گوید این شرکت هنوز برای اعلام استفاده از فناوری دستیار پارک خودکار در مدل‌های تولیدی آمادگی ندارد. واشنگتن گفت:

امروز فناوری دستیار پارک خودکار در نقشه راه شرکت فورد قرار دارد و این شرکت به روشنی درک می‌کند که پارک کردن خودرو یکی از نیازهای اساسی و دردهای اصلی رانندگان است.
تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات