هزینه نگهداری تسلا مدل S بعد از طی ۵۰۰هزار کیلومتر چقدر است؟

دوشنبه ۲۷ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
هزینه تعمیر و نگه‌داری برای خودروی الکتریکی تسلا مدل S با کارکرد بیش از ۳۰۰،۰۰۰ مایل و با گذشت بیش از ۶ سال مالکیت، تنها حدود ۱۰ هزار دلار است.
تبلیغات

یکی از مزایای تبلیغاتی بسیار زیاد خودروهای الکتریکی نسبت به وسایل نقلیه دارای پیشرانه‌های احتراق داخلی، ارزان‌تر بودن هزینه‌های تعمیر و نگه‌داری آن‌ها است؛ اما آیا این صرفه‌جویی در هزینه‌ها واقعاً درخورتوجه است؟ 

خودروی الکتریکی تسلا مدل اس / tesla model s با رنگ سیاه و زمینه کوهستان و درخت و آسمان آبی

وقتی اولین خودروهای برقی تسلا به‌ویژه نمونه‌های اولیه مدل S وارد بازار شدند، مشخص نبود که در طولانی‌مدت چقدر قابل اطمینان هستند. از این گذشته، آن‌ها توسط شرکت نسبتا تازه‌کار و جوان در آن زمان و با تجربه محدود در زمینه‌ی خودروسازی ساخته می‌شدند. در سال‌های پس از آن، فروش تسلا رو به افزایش بود و برخی از مالکان، مسافت‌های زیادی را با خودروهای الکتریکی تسلا طی کردند.

یکی از این افراد، استیو ساسمن است. استیو در سال ۲۰۱۴، یک دستگاه خودرو تسلا مدل اس P85 را با ۳۵،۰۰۰ مایل (۵۶،۰۰۰ کیلومتر) کارکرد با قیمت ۷۹،۰۰۰ دلار خریداری کرد. او قبل از فروش تسلای خود در اوت سال گذشته با ۲۱۴،۰۷۲ مایل (۳۴۴.۵۱۵ کیلومتر) کارکرد، مسیرهای زیادی را با آن به مسافرت و گشت‌وگذار پرداخت. استیو حتی در طی این پنج سال، سفر جاده‌ای طولانی را با تسلا مدل اس به ۴۸ ایالت در آمریکا و کانادا انجام داد. حال با این تفاسیر، استیو چقدر برای تعمیر و نگه‌داری خودرویش در رانندگی طولانی‌مدت هزینه کرده است؟

طبق گفته‌ی وب‌سایت Tesmanian، ساسمن فقط ۵،۴۱۵ دلار برای تعمیر و نگه‌داری خودروی برقی‌اش هزینه کرده است که مهم‌ترین هزینه‌های آن شامل پرداخت ۲،۲۱۵ دلار برای صفحه‌نمایش جدید سیستم سرگرمی و ۷۹۰ دلار برای پورت جدید شارژ می‌شود. ساسمن همچنین مجبور به تعویض دو مجموعه لاستیک، دستگیره‌های در و باتری ۱۲ ولتی و چند مورد دیگر شد.

مالک فعلی این خودرو همچنان به رانندگی با تسلا مدل اس ادامه می‌دهد و اخیرا کارکرد آن به ۳۰۰،۰۰۰ مایل (۴۸۲،۸۰۳ کیلومتر) رسید. در طی ۸۶،۰۰۰ مایل گذشته (۱۳۸،۴۰۳ کیلومتر)، هزینه‌های نگه‌داری آن حدود ۵،۰۰۰ دلار بوده است. از این گذشته، هزینه‌ی طی کردن ۳۰۰،۰۰۰ مایل رانندگی با تسلا مدل اس کارکرده کمی بیش از ۱۰،۰۰۰ دلار در می‌آید. چنین هزینه‌ای باتوجه‌به شرایط خودروهای برقی در بازار بسیار چشم‌گیر به‌نظر می‌رسد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات