تویوتا فورچونر 2021 با قیمت و مشخصات فنی معرفی شد

جمعه ۲۴ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۵
مطالعه 4 دقیقه
تویوتا از شاسی‌بلند فورچونر ۲۰۲۱ رونمایی کرد و قیمت و مشخصات این خودرو برای عرضه در بازارهای تایلند و استرالیا در شهریور ماه امسال اعلام شد.
تبلیغات

شاسی ‌بلند تویوتا فورچونر ۲۰۲۱ با چهره‌ای جدید، مصرف سوخت بهینه‌تر و افزایش عملکرد رونمایی شد و طی ماه‌های آینده در بازار تایلند و استرالیا عرضه می‌شود. اما همانند سایر محصولات تویوتا، آپدیت جدید فورچونر نیز در حال افزایش قیمت است.

خودرو شاسی بلند تویوتا فورچونر 2021 / 2021 Toyota Fortuner با رنگ خاکستری تیره

تیپ پایه تویوتا فورچونر GX هم‌اکنون با قیمت ۳۵٬۱۰۲ دلار به‌علاوه هزینه‌های جانبی به فروش می‌رسد؛ درحالی‌که مدل کنونی فورچونر GX حدود ۳۲٬۸۷۴ دلار به‌علاوه هزینه‌های جانبی قیمت دارد. قیمت بالاترین تیپ با نام Crusade هم‌اکنون حدود ۲،۲۳۰ دلار بیشتر از گذشته شده، درحالی‌که تیپ متوسط GXL نسبت به گذشته ۲۵۴۵ دلار افزایش قیمت داشته است.

مشتریان در ازای پرداخت پول اضافی، ۲۶ اسب‌بخار قدرت و ۵۰ نیوتن‌متر گشتاور نسبت به آخرین مدل فورچونر به دست می‌آورند، درحالی‌که پیشرانه ۲/۸ لیتری توربو دیزلی این خودرو حداکثر ۲۰۱ اسب‌بخار و ۴۵۰ نیوتن‌متر گشتاور تولید می‌کند. مسئولان تویوتا می‌گویند که قدرت اضافی به لطف توربوشارژر بلبرینگی جدید آب‌خنک همراه‌با برخی از پیشرفت‌های اضافی در پیشرانه فراهم شده است.

جعبه‌دنده خودکار ۶ سرعته Aisin، نیروی تولیدی پیشرانه را به سیستم چهار چرخ محرک پاره‌وقت می‌فرستد و دیفرانسیل عقب قفل‌شونده هنگام حرکت در مسیرهای آف‌رود، کشش اضافی را برای چرخ‌ها فراهم می‌کند.

نمای کناری شاسی بلند تویوتا فورچونر 2021 / 2021 Toyota Fortuner با رنگ قرمز

با وجود افزایش قدرت پیشرانه، میزان مصرف سوخت در حالت ترکیبی حدود ۱۱/۶ درصد و در حالت رانندگی شهری حدود ۱۷/۳ درصد بهبود یافته است. براساس ارقام رسمی مصرف سوخت ترکیبی ۷/۶ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر است و تویوتا فورچونر از نظر تئوری می‌تواند بیش از ۱۰۰۰ کیلومتر را با یک باک کامل ۸۰ لیتری گازوئیل به‌تنهایی طی کند.

اصلاح سیستم تعلیق، ظرفیت حمل بکسل تویوتا فورچونر را با ۳۰۰ کیلوگرم افزایش به حداکثر ۳۱۰۰ کیلوگرم رسانده است. تویوتا می‌گوید به لطف سیستم فرمان جدید که باعث افزایش کمک برقی در سرعت‌های پایین می‌شود، پارک کردن نسخه‌ی به‌روزرسانی‌شده‌ی فورچونر ۲۰۲۱ اکنون راحت‌تر شده است، اما سطح کمک فرمان را در سرعت‌های بزرگراهی کاهش می‌دهد تا احساس فرمان بیشتری برای رانندگان فراهم شود.

حسگرهای جدید پارک جلو هم‌اکنون به‌عنوان تجهیزات استاندارد به حسگرهای پارک عقب می‌پیوندند. فورچونر همچنین از فناوری پیشرفته Toyota Safety Sense بهره می‌برد که شامل شناسایی عابران پیاده و دوچرخه‌سواران (فقط در روز)، هشدار پیشگیری از برخورد، هشدار تعویض خط با کمک فرمان و کنترل کروز راداری پرسرعت می‌شود.

تیپ‌های GX و GXL فورچونر از چراغ‌های جلو LED دوگانه و رینگ‌های آلیاژی ۱۷ اینچی بهره می‌برند، درحالی‌که تیپ پرچم‌دار Crusade دارای چراغ‌های جلو، چراغ‌های عقب و رینگ‌آلیاژی ۱۸ اینچی کمی متفاوت است. رنگ پریمیوم با قیمت ۶۰۰ دلار یکی دیگر از آپشن‌های قابل انتخاب تویوتا فورچونر به شمار می‌رود.

در داخل کابین، صفحه‌نمایش جدید ۸ اینچی سیستم سرگرمی با کنترل صوتی و قابلیت سازگاری با اپل کارپلی و اندروید اتو وجود دارد. سیستم ناوبری ماهواره‌ای و رادیوی دیجیتالی در تیپ‌های GXL و Crusade گزینه‌ی استاندارد هستند، اما مشتریان می‌توانند در تیپ GX آن را با قیمت ۱،۰۰۰ دلار انتخاب کنند.

تیپ GXL همچنین از ورود و استارت بدون کلید، کنترل خودکار آب‌وهوا، لامپ‌های مه‌شکن LED، رنگ پنجره تیره برای حفظ حریم خصوصی و دستیار کنترل خودرو در سراشیبی بهره می‌برد.

افرادی که می‌خواهند فورچونر را به مسیرهای خارج از جاده ببرند، می‌توانند از امکانات بیشتری استفاده کنند؛ از جمله این امکانات می‌توان به صفحه‌نمایش اطلاعاتی ۴/۲ اینچی متصل به جلوداشبورد برای نشان دادن زوایای تایر جلو و کمک به راننده در شرایط جاده‌های گل‌آلود و همچنین نمایش وضعیت فیلتر ذرات گازوئیل (DPF) اشاره کرد.

تیپ‌های GX و GXL فورچونر از فضای داخلی پارچه‌ای خاکستری تیره برخوردار هستند، درحالی‌که تیپ کروسید از تریم چرمی سیاه یا حنایی بهره می‌برد. تمام مدل‌های فورچونر ۲۰۲۱ دارای هفت صندلی هستند.

فضای داخلی چرمی را می‌توان با قیمت ۱۷۹۰ دلار در تیپ GXL انتخاب کرد، اما سایر امکانات از جمله آینه عقب تارشونده خودکار، تریم چوبی تیره، سیستم صوتی JBL و صندوق عقب برقی همگی تنها در تیپ کروسید به‌عنوان گزینه‌ی استاندارد عرضه می‌شوند.

نمای عقب شاسی بلند تویوتا فورچونر 2021 / 2021 Toyota Fortuner با رنگ خاکستری تیره

تویوتا فورچونر ۲۰۲۱ از ۲۷ آگوست (۶ شهریور) سال ۲۰۲۰ در نمایشگاه‌ها و نمایندگی‌های فروش تویوتا عرضه می‌شود.

قیمت انواع تیپ‌های تویوتا فورچونر ۲۰۲۱

  • تیپ GX فورچونر : ۳۵٬۱۰۲ دلار
  • تیپ GXL فورچونر: ۳۸٬۸۷۱ دلار
  • تیپ Crusade فورچونر: ۴۳٬۹۲۰ دلار
تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات