برند آیونیک، زیرمجموعه جدید هیوندای معرفی شد

چهارشنبه ۲۲ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۵
مطالعه 3 دقیقه
هیوندای در راستای استراتژی ۲۰۲۵ خود برای گسترش تولید خودروهای برقی سازگار با محیط‌زیست، برند جدید Ioniq را پایه‌گذاری کرد که تا چند سال آینده سه خودروی الکتریکی عرضه می‌کند.
تبلیغات

در سال ۲۰۱۵، هیوندای رسماً برند خودروهای لوکس خود را با نام جنسیس تأسیس کرد. این برند در حقیقت نام یکی از هیجان‌انگیزترین وسایل نقلیه هیوندای در آن زمان، یعنی خودروی کوپه جنسیس بود. کارشناسان این تصمیم هیوندای را بسیار خوب ارزیابی می‌کنند، زیرا جنسیس فروش چشم‌گیری در بازار جهانی داشت و فروش این شرکت همچنان در ایالات متحده صعود می‌کند.

چرخ و فلک چشم لندن / london eye یا چرخ هزاره با طرح برند آیونیک هیوندای

پنج سال بعد، خودروساز کره‌جنوبی همان مسیری را که قبلا طی کرده بود، در پیش گرفته است. این بار، خودروهای الکتریکی باتری‌خور (BEV) این شرکت تحت برند جدید آیونیک (Ioniq) قرار خواهد گرفت. نام آیونیک از خودروهای هیبریدی و برقی هیوندای گرفته شده است که در کلاس فست‌بک چهاردر عرضه می‌شوند. آیونیک به‌عنوان برند رسمی جدید هیوندای کار خود را پیش خواهد برد و برندی خواهد بود که «تجارب خودروی الکتریکی مشتری‌محور» ارائه می‌دهد.

جدا از نمایش نور ویژه در چرخ‌وفلک «چشم لندن» برای جشن گرفتن این مناسبت، هیوندای همچنین سه مدل جدید آینده را تحت برند Ioniq معرفی کرد. خودرو الکتریکی آیونیک ۵ یکی از این سه مدل خواهد بود؛ کراس‌اور سایزمتوسط آیونیک ۵ براساس خودروی مفهومی هیوندای ۴۵ ساخته شده است که سال گذشته در نمایشگاه خودرو فرانکفورت رونمایی شد. قرار است آیونیک ۵ در اوایل سال ۲۰۲۱ رونمایی شود و به جمع خودروهای برقی هیوندای در بازار بپیوندد.

مدل بعدی، سدان آیونیک ۶ خواهد بود که مبتنی بر خودروی مفهومی پرافسی (Prophecy) طراحی شده و طی سه‌ماهه اول امسال به نمایش گذاشته است. آیونیک ۶ در سال ۲۰۲۲ به‌صورت رسمی رونمایی خواهد شد. سرانجام، شاسی‌بلند آیونیک ۷ بزرگ‌ترین خودروی الکتریکی جدید این برند خواهد بود که تا اوایل سال ۲۰۲۴ به بازار خواهد آمد. ناگفته نماند که در سیستم نام‌گذاری آیونیک، اعداد زوج به مدل‌های سدان و اعداد فرد به مدل‌های شاسی‌بلند و کراس‌اور اشاره دارد.

مدل‌های جدید برند آیونیک همچنین روی پلتفرم جدیدی با نام پلتفرم ماژولار جهانی برقی (Electric Global Modular Platform) یا E-GMP قرار می‌گیرند. بهره‌گیری از پلتفرم E-GMP به خودروهای الکتریکی آیونیک اجازه می‌دهد تا سرعت شارژ سریع و ظرفیت پیمایش بالا را تجربه کنند، اگرچه هیوندای درباره‌ی این موضوع جزئیات و مشخصات خاصی را افشا نکرده است. 

هیوندای اعلام کرد که خودروهای جدید آیونیک از «فضای زندگی هوشمند» برخوردار خواهند بود که دارای صندلی‌های قابل تنظیم، اتصال بی‌سیم و ویژگی‌های منحصربه‌فرد است.

خودروی الکتریکی / electric car جدید هیوندای / hyundai تحت برند آیونیک / ioniq

هیوندای برند زیرمجموعه Ioniq را برای پشتیبانی از استراتژی ۲۰۲۵ خود معرفی کرده است که در آن خودروساز کره جنوبی قصد دارد ۵۶۰،۰۰۰ دستگاه خودروی برقی مجهز به باتری را علاوه بر محصولات برقی پیل سوختی (FCEV) به فروش برساند. این طرح باعث می‌شود تا هیوندای تا سال ۲۰۲۵ به سومین خودروساز بزرگ دنیا تبدیل شود که وسایل نقلیه سازگار با محیط‌زیست تولید می‌کند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات