مدیرعامل جدید آئودی: تسلا دو سال از آئودی جلوتر است

پنج‌شنبه ۹ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۰
مطالعه 3 دقیقه
مدیرعامل آئودی اذعان کرد که تسلا از نظر پیشرفت در فناوری خودروی برقی و خودران، دو سال جلوتر از آئودی است و این شرکت برای کاهش فاصله  با آن به‌شدت تلاش می‌کند
تبلیغات

مدیرعامل جدید آئودی می‌گوید که تسلا مزیت رقابتی بزرگی نسبت به بقیه خودروسازان جهانی دارد و اعتراف کرد که شرکتش در فضای خودروی الکتریکی کارهای خوبی را انجام داده است. مارکوس دوسمن که در اول آوریل سال ۲۰۲۰ مدیریت را در آئودی بر عهده گرفت، گفت که شرکت ایلان ماسک از نظر توسعه نرم‌افزارهای داخلی خودرو، قابلیت‌های خودران و فناوری باتری «دو سال جلوتر» از آئودی است.

مارکوس دوسمن در مصاحبه با روزنامه آلمانی Handelsblatt گفت:

هم‌اکنون تسلا باتری‌های بزرگتری دارد؛ زیرا خودروهای الکتریکی آن‌ها با تمرکز بر باتری ساخته شده‌اند. تسلا ازلحاظ محاسبات و معماری نرم‌افزار و همچنین در زمینه رانندگی خودران، دو سال جلوتر است. 

دوسمن گفت پروژه جدید Artemis به‌عنوان یک برنامه تحقیقاتی که توسط تیمی از کارشناسان خودرو و فناوری نظارت می‌شود، با پیگیری سریع توسعه‌ی یک خودروی برقی جدید و کاملا خودران آئودی تا سال ۲۰۲۴، به‌دنبال رفع این اختلاف (فاصله با تسلا) بود. دوسمن گفت:

در پروژه آرتمیس، ما تمام متخصصانی را که روی مدرن‌ترین فناوری‌ها کار می‌کنند، گرد هم می‌آوریم. این یک مزیت مهم خواهد بود که قبلا هرگز از آن برخوردار نبوده‌ایم.

مدیرعامل آئودی همچنین در گفت‌وگو با رویترز فاش کرد که این شرکت پس از فروش بیش از ۱۷،۰۰۰ دستگاه خودروی برقی E-Tron در شش ماهه نخست سال جاری و افزایش ۸۶/۸ درصدی نسبت به سال ۲۰۱۹، هدف خود را تا پایان سال ۲۰۲۰، تولید و فروش ۴۰،۰۰۰ دستگاه قرار داده است.

شارژر خودروی الکتریکی / electric car charger آئودی / audi

طبق آمار فروش اخیر، شاسی‌بلند آئودی ای-ترون، پرفروش‌ترین خودروی تمام‌برقی اروپا است و از این لحاظ با خودروهایی مانند تسلا مدل ایکس، مرسدس بنز EQC و جگوار I-Pace رقابت می‌کند.

مدیرعامل آئودی همچنین تصدیق کرد که همه‌گیری ویروس کرونا چالش‌هایی را ایجاد کرده است؛ دوسمن اعتقاد دارد که بعید است صنعت خودروسازی حداقل تا سال ۲۰۲۲ یا حتی ۲۰۲۳ بتواند وضعیت خود را بهبود بخشد. دوسمن گفت:

ما مطمئناً انتظار داریم که بحران ویروس کرونا اثرات طولانی‌مدتی داشته باشد. ما سه‌ماهه دوم بسیار دشواری را پشت سر گذاشتیم. اوضاع به آرامی در حال بهبود یافتن است، اما آن‌قدر مطلوب نیست که فولکس‌واگن انتظار دارد.

گروه فولکس‌واگن، شرکت مادر آئودی قصد دارد تا سال ۲۰۲۹، در مجموع ۷۵ مدل برقی ID را به کمک برندهای زیرمجموعه خود به بازار عرضه کند. به‌تنهایی ۲۰ مدل کاملا الکتریکی تا سال ۲۰۲۵ برای آئودی برنامه‌ریزی شده است. دوسمن در مراسم رونمایی پروژه آرتمیس در ژوئن سال ۲۰۲۰ گفت:

پروژه Artemis آئودی مستقل از تلاش‌های موجود برای اجرای بنچمارک‌های پیشرفته اضافی و بدون به خطر انداختن مدیریت پروژه‌های موجود عمل خواهد کرد.
تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات