خودروی الکتریکی ماژولار eBussy رونمایی شد

دوشنبه ۶ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۰
مطالعه 3 دقیقه
شرکت الکتریک برندز از خودروی برقی ماژولار eBussy با قدرت ۲۰ اسب‌بخار و گشتاور ۱،۰۰۰ نیوتن‌متر رونمایی کرد که در انواع سبک‌های بدنه وانت، کامیون و مینی‌بوس عرضه می‌شود.
تبلیغات

شرکت آلمانی الکتریک برندز (Electric Brands)، قصد دارد تا سال آینده خودروی الکتریکی «eBussy» را به بازار عرضه کند. خودرو برقی جذاب eBussy روی پلتفرم برقی پایه‌گذاری می‌شود و کاملا ماژولار است؛ به این معنی که می‌توان آن را از حالت مینی‌بوس معمولی به کامیون، وانت و اشکال مختلف دیگر تبدیل کرد. در حقیقت، ۱۰ سبک مختلف بدنه ارائه شده است و eBussy را می‌توان به‌سادگی با کشیدن فرمان در طول داشبورد به حالت فرمان چپ یا راست یا حتی فرمان مرکزی تبدیل کرد. قابلیت یادشده برای تنظیم موقعیت رانندگی به این دلیل است که خودروی برقی eBussy از فناوری «drive-by-wire» استفاده می‌کند و اتصال مکانیکی بین غربیلک فرمان یا پدال‌های آن وجود ندارد که به چرخ‌های جلو متصل باشند.

خودروی برقی ماژولار / eBussy Modular electric car
خودروی الکتریکی ماژولار / eBussy Modular electric car مینی بوس
خودروی الکتریکی ماژولار / eBussy Modular electric car کامیون
خودروی الکتریکی ماژولار / eBussy Modular electric car کامیون برقی
کامیون برقی ماژولار / eBussy Modular electric car
خودروی الکتریکی ماژولار / eBussy Modular electric car ون کمپر آفرود
خودروی الکتریکی ماژولار ای باسی / خودروی الکتریکی ماژولار / eBussy electric car
خودروی برقی ماژولار / eBussy Modular electric car
خودروی برقی ماژولار / eBussy Modular electric car کامیون

تمامی مدل‌های eBussy دارای باتری کوچک ۱۰ کیلووات ساعت هستند که ظاهراً امکان ظرفیت پیمایش ۲۰۰ کیلومتر (۱۲۴ مایل) را فراهم می‌کند. بااین‌حال، باتری ۳۰ کیلووات ساعت اختیاری نیز دردسترس است که ظرفیت پیمایش آن را تا ۶۰۰ کیلومتر (۳۷۳ مایل) افزایش می‌دهد. محرک چرخ‌ها در این خودروی ماژولار، موتورهای برقی درون چرخ هستند که تنها ۲۰ اسب‌بخار قدرت تولید می‌کنند اما درعین‌حال دارای گشتاور بسیار چشم‌گیر ۱،۰۰۰ نیوتن‌متر هستند.

اگرچه ۲۰ اسب‌بخار قدرت بسیار کمی برای یک خودروی الکتریکی است، eBussy باتوجه‌به سبک بدنه انتخابی (وانت، کامیون، مینی‌بوس و غیره)، فقط بین ۴۵۰ تا ۶۰۰ کیلوگرم وزن دارد. با کمال تعجب، این وسایل نقلیه برقی در درجه‌ی اول روی کاربری شهری متمرکز شده‌اند.

تمام سبک‌های بدنه eBussy به پنل‌های خورشیدی روی سقف مجهز شده‌اند و این خودروی برقی از سیستم بازیابی انرژی ترمز نیز استفاده می‌کند. الکتریک برندز همچنین به‌دنبال ایجاد شبکه ایستگاه‌های شارژ اختصاصی است.

eBussy با قیمت اولیه ۱۸،۲۷۳ دلار شامل مالیات بر ارزش افزوده بسیار مقرون‌به‌صرفه خواهد بود. البته قیمت‌ها بسته به نوع بدنه انتخابی و اینکه آیا وسیله نقلیه برای کاربری آف‌رود انتخاب شود، متفاوت است. گران‌ترین نوع eBussy یک دستگاه ون کمپر آف‌رود است که ۳۳،۳۰۹ دلار قیمت دارد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات