کارمندان فورد خواستار قطع همکاری با پلیس شدند

پنج‌شنبه ۲ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۷:۴۵
مطالعه 6 دقیقه
کارمندان فورد از مدیریت این شرکت درخواست کردند که توسعه، تولید و فروش خودروهای پلیس را متوقف کند. مدیرعامل فورد نیز در نامه‌ای از اقدام این شرکت در تامین خودروهای پلیس دفاع کرد
تبلیغات

به گزارش Jalopnik، کارمندان خودروساز آمریکایی فورد از مدیران ارشد این شرکت خواسته‌اند که ساخت و فروش خودروهای پلیس را متوقف کند. جیم هکت، مدیرعامل فورد در پاسخ به کارمندان خود در نامه‌ای گفته است که «فکر نمی‌کند کمک فورد به افسران پلیس برای اینکه کار خود را انجام دهند، اقدامی جنجالی باشد» و اینکه «فورد تجارت خود را با پلیس ادامه خواهد داد».

بحث داخلی اخیر که فورد صحت آن را برای The Verge تأیید کرد، در حالی صورت می‌گیرد که ایالات متحده آمریکا به دلیل تبعیض نژادی پلیس علیه سیاه‌پوستان شاهد جنبش‌های ملی شده است. این جنبش‌ها پس از قتل جورج فلوید توسط پلیس آمریکا برانگیخته شده‌اند و از آن زمان اقدامات حقوقی و مدنی خود را افزایش داده‌اند.

فورد با ساخت و فروش بخش بزرگی از خودروهای موجود در بازار و تولید خودروهای سفارشی طراحی‌شده برای نیروهای پلیس، به‌عنوان خودروساز پیشرو در ایالات متحده شناخته می‌شود. درحالی‌که خودروهای سفارشی پلیس منبع بزرگی برای درآمد سالانه فورد نیست (در سال ۲۰۱۹ معادل ۱۵۶ میلیون دلار بود)، این شرکت از مدت‌ها قبل مدعی است ترکیب خودروهای تولیدی آن از فناوری‌های مدرن بهره می‌برند که این فناوری‌ها در وسایل نقلیه پلیس آزمایش می‌شوند و از جمله می‌توان به سیستم‌های محرکه برقی هیبریدی اشاره کرد.

اعتراضات ملی، برخی از کارمندان فورد را به تجدیدنظر در روابط این شرکت با پلیس تحریک کرده است. این موضوع در جلسات اخیر مطرح شده است و اکنون کارمندان فورد از جمله کارگران سیاه‌پوست که بخشی از گروه منابع کارمندان شبکه سیاه‌پوستان فورد (FAAN) هستند، نامه‌ای منتشر کرده‌اند و از این شرکت خواسته‌اند تا «توسعه، تولید و فروش تمام وسایل نقلیه و محصولات سفارشی پلیس را متوقف کند».

فورد پلیس

به گزارش Jalopnik، از زمان اعتراضات سراسری در آمریکا سایر کارمندان نیز نامه را امضا کرده‌اند (هرچند که هنوز تعداد امضاکنندگان مشخص نیست) و آن‌ها می‌خواهند که فورد تا ۱۵ ژوئیه به نوعی در این زمینه اقدام کند. کارمندان در نامه خود به مدیران فورد نوشتند:

منابع ما می‌توانند و باید به شکل‌های دیگر واکنش فوری و امنیت عمومی معطوف شوند.

فیلم منتشرشده از خشونت پلیس در برخورد با جورج فلوید در چند ماه گذشته باعث شده است تا برخی از صنایع به‌ویژه حوزه فناوری به آن واکنش نشان دهند. Nextdoor برنامه‌ای را متوقف کرد که به کاربران امکان ارسال پست‌ها را برای اجرای قانون می‌داد. آمازون حتی اعلام کرد که به پلیس اجازه نخواهد داد تا از فناوری تشخیص چهره این شرکت به مدت یک سال استفاده کند و مایکروسافت وعده‌ی مشابهی داده است. تمام این اقدامات و واکنش‌ها پس از آن اتفاق افتاد که کارمندان صنعت فناوری نیز سال گذشته را صرف وادار کردن شرکت‌های خود به امتناع از عمل به قراردادهای متقابل با سازمان‌های دولتی کردند.

اما در بخش حمل‌ونقل (به‌خصوص برای شرکت‌های موتورسیکلت‌سازی) این حقیقت را نمی‌توان گفت؛ حتی اگر برخی از وحشتناک‌ترین فیلم‌ها طی دو ماه گذشته از خشونت پلیس علیه معترضان و استفاده آن‌ها از خودروهای ساخته‌شده توسط فورد در فضای مجازی دست به دست بچرخد و به اصطلاح وایرال شود.

به همین دلیل اکنون کارمندان فورد می‌گویند که این شرکت باید رابطه‌ی خود را با پلیس قطع کند. این گروه از کارمندان در نامه‌ی خود نوشتند «وقتی ما از سیستم‌هایی که مرتکب خشونت علیه سیاه‌پوستان آمریکایی می‌شوند، حمایت و پشتیبانی کنیم، نمی‌توانیم ادعای حمایت از مبارزه با نژادپرستی سیستماتیک داشته باشیم.

James Hackett Ford CEO / جیمز هکت مدیر عامل فورد

کارمندان فورد همچنین ادامه دادند:

در طول تاریخ ما، از خودروهایی که کارمندان فورد طراحی کرده و می‌سازند به‌عنوان لوازم جانبی برای وحشی‌گری و ظلم پلیس استفاده شده است. ما می‌دانیم که بسیاری افراد با نیت خوب به نیروی پلیس پیوسته، از آن حمایت کرده یا نیازهای آن را تأمین می‌کنند؛ اما این اقدامات پلیسی نژادپرستانه که جامعه ما را دچار طاعون کرده‌اند، تاریخی و سیستماتیک هستند. تاریخ و سیستمی که از زمان معرفی اولین خودرو پلیس در سال ۱۹۵۰، بیش از ۷۰ سال توسط فورد حمایت و تحریک شده است. ما به‌عنوان بخشی غیرقابل انکار از آن تاریخ و سیستم، مدت‌ها است که معتقد به «فکر کردن و انجام رفتارهای متفاوت» درباره‌ی نقش خود در مبارزه با نژادپرستی هستیم.

هنگامی که جیم هکت در اوایل ژوئن به‌طور علنی به اظهارنظر درباره‌ی اعتراضات سراسری ایالات متحده پرداخت، گفت «در این‌جا هیچ جواب آسانی وجود ندارد» و اینکه «فورد به اقدامات سطحی علاقه‌ای ندارد». هکت گفت:

این فرصت ما برای رهبری و تعهد کامل به ایجاد فرهنگ عادلانه، منصفانه و فراگیری است که کارمندان ما شایسته‌ی آن هستند.
مبارزه با نژادپرستی

بااین‌حال هکت در نامه‌ی داخلی خود به کارمندان، از تجارت شرکت فورد برای ساخت خودروهای پلیس دفاع کرد. هکت بدون اشاره به جزئیات این‌طور استدلال کرد که «خودروها، شاسی‌بلندها و وانت‌‌های پلیس فورد می‌توانند افسران پلیس را ایمن‌تر و پاسخگوتر کنند». در نامه‌ی هکت آمده است:

مسائل مربوط به اعتبار پلیس هیچ ارتباطی با وسایل نقلیه‌ای که با آن رانندگی می‌کنند، ندارد. در حقیقت همان‌طور که ما قدرت آینده خودروهای متصل خود را تصور می‌کنیم، وسایل نقلیه هوشمند فورد نه‌تنها می‌توانند توانایی محافظت و سرویس‌دهی به افسران پلیس را بهبود ببخشند، بلکه داده‌هایی را فراهم می‌کنند که می‌توانند پلیس را ایمن‌تر و پاسخگوتر جلوه دهند. کمی به این موضوع فکر کنید؛ از زمان عرضه‌ی خودرو Model T، فورد بیش از ۱۰۰ سال در خدمت نهادهای اضطراری (مانند پلیس و نیروهای مبارزه با تروریسم و ...) بوده و این پیشگامی در طی دهه‌ها با همکاری وسایل نقلیه و فناوری‌های هدفمند ما با پلیس و آژانس‌های خدمات اضطراری به دست آمده و باعث شده است تا خودروهای ما تبدیل به انتخاب شماره یک این سازمان‌ها و نهادها شوند.

هکت همچنین گفت که «قطع دسترسی به وسایل نقلیه ویژه فورد، به امنیت [افسران پلیس] آسیب می‌رساند و انجام کار را برای آن‌ها سخت‌تر می‌کند.

هکت گفت:

باز هم به همین دلیل، باتوجه‌به بینش‌ها، قابلیت‌های جدید و پیشگامی، معتقدم این شرایط ناگوار به فورد حتی فرصت بیشتری می‌دهد تا نه‌تنها راه‌حل‌های جدیدی ابداع کند، بلکه از این موقعیت منحصربفرد برای حمایت از گفت‌وگو و اصلاحات لازم به منظور ایجاد جوامعی ایمن‌تر برای همه استفاده کند. 
فورد پلیس

جیم هکت نامه‌ی خود را با تشکر از کارمندان به خاطر صحبت کردن در این زمینه به پایان برد، اما گفت که فورد مسیر خود را تغییر نمی‌دهد. هکت گفت:

از افرادی که در این زمینه با من صحبت کرده و نظرات خود را ابراز کردند، قدردانی می‌کنم. این به من کمک کرد تا چنین متنی را بنویسم و توضیح دهم که چرا ما همچنان در زمینه‌ی تولید خودروهای مورد اعتماد، به تعهد خود به نیروهای پلیس در سراسر جهان ادامه می‌دهیم.

فورد از اظهارنظر فراتر از نامه جیم هکت خودداری کرد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات