پروتوتایپ موستانگ مک ای با قدرت ۱۴۰۰ اسب بخار معرفی شد

پنج‌شنبه ۲ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۵
مطالعه 2 دقیقه
تک نمونه آزمایشی از کراس‌اور برقی فورد، دارای ۷ موتور الکتریکی است که مجموعا ۱۴۰۰ اسب‌بخار قدرت تولید می‌کنند.
تبلیغات

فورد، هنوز برنامه‌ای برای تولید انبوه نسخه‌های اسپرت و تقویت‌شده از موستانگ مک‌ای ندارد. بااین‌حال، یک نمونه پروتوتایپ از این خودرو تولید کرده است تا در عمل، توانایی‌های فنی خود را نمایش دهد.

موستانگ Mach-E 1400 دارای ۳ موتور روی محور جلو و چهار موتور روی محور عقب است تا قدرت ۱۴۰۰ اسب‌بخار فراهم کند. بدنه‌ی این خودرو برای بهبود عمکرد در سرعت‌های بالا بهینه‌سازی شده است و نیروی عمودی ۱۰۴۳ کیلوگرم در سرعت ۲۵۸ کیلومتربرساعت خواهد داشت. دیفرانسیل‌های جلو و عقب ازطریق محور محرک (Driveshaft) به یکدیگر متصل هستند و برای سرعت در پیست یا دریفت، قابل تنظیم خواهند بود.

Ford Mustang Mach-E 1400   موستانگ مک ای 1400 نمای پشت

مک‌ای ۱۴۰۰، با ترمزهای برمبو مجهز به بوستر برقی، ترمز دستی هیدرولیک، سیستم بازیافت انرژی هنگام ترمزگیری با تبدیل موتور به ژنراتور و فناوری‌های ضدلغزش (ABS) و مدیریت تعادل همراه شده و حاصل ۱۰ هزار ساعت همکاری مهندسان فورد پرفرمنس و تیم دریفت حرفه‌ای RTR است.

هرچند که تولید تجاری موستانگ مک‌ای با قدرت ۱۴۰۰ اسب‌بخار، عملی نخواهد شد؛ اما بسیاری از قطعات این خودرو می‌توانند در آینده به فروشگاه‌های تیونینگ و تزئینات راه پیدا کنند. مثلا کاپوت جلو از فیبرکربن اورگانیگ ساخته شده که متفاوت از فیبرکربن رایج در دیگر مدل‌های اسپرت است.

Ford Mustang Mach-E 1400   موستانگ مک ای 1400 نمای کابین

سال ۲۰۲۱، موستانگ مک‌ای GT با قدرت ۴۵۹ اسب‌بخار و گشتاور ۸۳۰ نیوتن‌متر، مجهز به سیستم چهارچرخ محرک و شعاع حرکتی ۴۰۲ کیلومتر، وارد بازار امریکا خواهد شد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات