مرسدس بنز EQS دارای ظرفیت پیمایش بیش از ۷۰۰ کیلومتر خواهد بود

چهارشنبه ۱ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
خودروی الکتریکی مرسدس بنز EQS به لطف بهره‌گیری از باتری‌های جدید این شرکت، دارای ظرفیت پیمایش بیش از ۷۰۰ کیلومتر طبق استاندارد WLTP است.
تبلیغات

جلسات سهام‌داران، آن‌چنان هیجان‌انگیز نیستند، اما گاهی اوقات برخی جزئیات جالب در طی سخنرانی‌های طولانی‌مدت مدیران اعلام می‌شود. به دلیل همه‌گیر شدن ویروس کرونا، نشست سالیانه دایملر که در این ماه برگزار شد، غیر متعارف بود؛ زیرا به‌طور انحصاری به‌صورت آنلاین برگزار شد. اُلا کالنیوس، مدیرعامل دایملر در ابتدا درباره‌ی چگونگی تأثیر شیوع بیماری COVID-۱۹ در میزان فروش خودرو قبل از پرداختن به اخبار جالب‌تر صحبت کرد.

خودروی الکتریکی و خودروی مفهومی مرسدس بنز EQS در جاده با زمینه کوه و آسمان ابری

مدیرعامل شرکت دایملر پس از ارائه جزئیات اولیه درباره رونمایی از مرسدس بنز S-Class W223 در ماه سپتامبر، موضوع را به خودروی الکتریکی مرسدس بنز EQS تغییر داد. کالنیوس تصریح کرد که «EQS از صفر تا صد به‌صورت خودرویی برقی ساخته شده و نسخه‌ای برقی‌شده از نسل آینده مرسدس بنز S کلاس نیست». دقیقاً مانند خودرو مفهومی معرفی شده در سال ۲۰۱۹، نسخه‌ی تولیدی مرسدس بنز EQS به لطف باتری‌های تولید شده در کارخانه دایملر در اشتوتگارت-اونترتورکهایم ظرفیت پیمایشی بیش از ۴۳۵ مایل (۷۰۰ کیلومتر) خواهد داشت.

ناگفته نماند ظرفیت پیمایش گفته شده توسط کالنیوس براساس استاندارد جهانی WLTP است؛ این استاندارد که بسیار واقعی‌تر از استاندارد اروپایی NEDC معرفی می‌شود، در سپتامبر سال ۲۰۱۸ جایگزین آن شد. 

هم‌اکنون تسلا مدل اس Long Range Plus به‌عنوان اولین خودروی الکتریکی واقعی با ظرفیت پیمایش بیش از ۴۰۰ مایل در بازار ایالات متحده شناخته می‌شود که ظرفیت پیمایش رسمی آن ۶۴۷ کیلومتر طبق استاندارد EPA اعلام شده است. هنوز مشخص نیست که آیا مرسدس بنز EQS قادر به شکست این رکورد خواهد بود یا خیر. هم‌اکنون تسلا مدل S موجود در اروپا دارای شعاع حرکتی ۶۱۰ کیلومتر طبق استاندارد WLTP است.

تسلا مدل اس دوربرد به‌زودی باید با رقیب دیگری نیز رو‌به‌رو شود؛ زیرا جگوار در حال تولید نسل جدید پرچ‌مدار XJ به‌عنوان یک خودروی برقی بدون آلایندگی است. بااین‌حال، آخرین اطلاعات نشان می‌دهد که سدان لوکس انگلیسی تا اواخر سال ۲۰۲۱ به مرحله‌ی تولید نمی‌رسد. بی ‌ام ‌و نیز قبلا تأیید کرده است که نسل آینده سری ۷ یک مدل برقی خواهد بود، درحالی‌که آئودی نیز برنامه‌هایی برای عرضه A9 E-Tron در سال ۲۰۲۴ دارد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات