مازراتی گیبلی هیبرید معرفی شد

جمعه ۲۷ تیر ۱۳۹۹ - ۱۹:۳۵
مطالعه 2 دقیقه
سدان لوکس مازراتی، به‌زودی با پیشرانه هیبرید نیز تولید می‌شود. گیبلی، اولین محصول تاریخ مازراتی است که میزبان فناوری هیبریدی خواهد شد.
تبلیغات

گیبلی به عنوان یک خودرو ۴در مدرن، سال ۲۰۱۳ معرفی شد. این محصول، همچنان با چهره قدیمی عرضه می‌شود و البته از نظر تجاری، پرتقاضا نیست. ایرادات فنی، استهلاک بالا و عدم راحتی برای سرنشینان عقب، مشکلاتی مهم در سدان مازراتی هستند که نیاز به معرفی نسل جدید را توجیه می‌کنند؛ اما برخلاف انتظار، جدیدترین محصول مازراتی تفاوت چندانی با نسخه‌ی ۲۰۱۳ ندارد و صرفا مجهز به فناوری هیبرید خواهد بود.

مدیران مازراتی طی سال‌های اخیر، از تلاش برای ساخت خودروهای برقی و هیبریدی خبر داده‌اند تا این برند به مرور زمان، ساخت محصولات تمام بنزینی را پایان دهد. گیبلی، نخستین خودرو مازراتی با این رویکرد خواهد بود. پیشرانه ۲ لیتری ۴ سیلندر، همراه با موتور برقی مجهز به سیستم ۴۸ ولت، ۳۳۰ اسب بخار قدرت و ۴۵۰ نیوتن‌متر گشتاور تولید می‌کند تا سرعت‌گیری صفر تا ۱۰۰ کیلومتربرساعت ۵/۷ ثانیه و نهایت سرعت ۲۵۵ کیلومتربرساعت فراهم شود.

Maserati Ghibli Hybrid مازراتی هیبرید گیبلی - نمای عقب

مازراتی گیبلی هیبریدی، ۱۹۵۰ کیلوگرم وزن دارد. احتمالا به همین دلیل، نسخه پلاگین هیبرید گیبلی با بسته باتری‌های سنگین‌تر، تولید نشده است تا شرایط فنی از نظر سرعت و شتاب، رعایت شود. مدل هیبرید، حدود ۸۰ کیلوگرم سبک‌تر از نسخه دیزلی V6 است و کاهش ۲۵ درصدی در تولید دی‌اکسید کربن خواهد داشت.

در نمای روبرو، سپر و جلوپنجره گیبلی هیبرید متفاوت از مدل‌های قبلی این خودرو است. در پشت، چراغ‌های اصلی متحول شده‌اند و شباهت جذابی با خودرو مفهومی مازراتی آلفیری دارند. همچنین، حجم‌دهی بسیار خوبی در سپر عقب وجود دارد که جایگاه اگزوزها را هماهنگ با دیگر اجزا نشان می‌دهد.

Maserati Ghibli Hybrid مازراتی هیبرید گیبلی - نمای کابین

مطابق انتظار، فضای داخلی گیبلی هیبرید، تفاوتی با نسخه بنزینی یا دیزل ندارد. صرفا، رنگ آبی ملایم به قسمت‌های ازکابین، مثل صفحه ساعت و خطوط دوخت، اضافه شده است. چنین شرایطی برای لوگوی مازراتی در ستون عقب، کالیپرهای ترمز و هواکش‌های روی گلگیر جلو نیز وجود دارد.

مازراتی گیبلی بنزینی با پیشرانه V6 توئین‌توربوشارژ ۳ لیتری، در دو نسخه با قدرت‌های ۳۴۵ و ۴۲۴ اسب بخار تولید می‌شود. آستانه قیمت این خودرو در بازار جهانی، ۷۰ هزار دلار است و به سختی می‌تواند با مرسدس بنز کلاس E یا بی‌ام‌و سری ۵ رقابت کند. با این اوصاف، احتمالا مدل هیبریدی گیبلی، تفاوت قیمتی نسبت به نسخه بنزینی نخواهد داشت. 

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات