موتورسیکلت برقی وکسان واتمن برای ثبت رکورد سرعت در بولیوی آماده می‌شود

چهارشنبه ۱۸ تیر ۱۳۹۹ - ۰۹:۳۴
مطالعه 2 دقیقه
شرکت فرانسوی وکسان اعلام کرد که در ماه ژوئیه برای دستیابی به رکورد سرعت زمینی ۳۳۰ کیلومتربرساعت با موتورسیکلت برقی واتمن در کشور بولیوی تلاش می‌کند.
تبلیغات

در آوریل ۲۰۲۰ شرکت فرانسوی وکسان (Voxan) اعلام کرد که قصد دارد با همکاری مکس بیاجی، راننده سابق موتوجی‌پی برای دستیابی به رکورد سرعت با موتورسیکلت برقی جدید خود تلاش کند. این رکوردگیری قرار بود در بولیوی انجام شود که به دلیل شیوع ویروس کرونا و همه‌گیری آن در سراسر جهان، به تعویق افتاد. هم‌اکنون شرکت فرانسوی اعلام کرد که در ماه ژوئیه برای انجام رکوردگیری با موتورسیکلت برقی آماده می‌شود. 

موتورسوار موتوجی پی روی موتورسیکلت برقی وکسان واتمن / Voxan Wattman electric motorcycle

وکسان درکنار اعلامیه خود، تصاویری از موتورسیکلت مخصوص سرعت زمینی با نام نسخه کروزر واتمن (Wattman) منتشر کرد. نسخه خیابانی این موتورسیکلت برقی قادر است ۲۰۳ اسب‌بخار قدرت تولید کند، درحالی‌که قدرت خروجی نسخه مخصوص سرعت زمینی به ۳۶۷ اسب‌بخار می‌رسد. این نسخه پرقدرت و سریع علاوه بر سیستم محرکه برقی ۳۶۷ اسب بخاری، از بادشکن بزرگ جلو و دم باریک کاهنده فشار در عقب بهره می‌برد. 

هدف از انجام این آزمایش، دستیابی به سرعت ۳۳۰ کیلومتربرساعت یا بیشتر است که پیش‌تر توسط ریوجی تسوروتا با موتورسیکلت Mobitec EV-02A ثبت شد. این موتورسوار در کلاس موتورسیکلت‌های برقی جلورونده با یک چرخ مماس با زمین شرکت کرد و آن‌طور که گفته می‌شود، موتورسیکلت‌های این کلاس بسیار ساده هستند و وزنی کمتر از ۳۰۰ کیلوگرم دارند. 

موتورسیکلت برقی وکسان واتمن / Voxan Wattman electric motorcycle برای ثبت رکورد سرعت زمینی

وکسان امیدوار است که بتواند به لطف قدرت بسیار زیاد توسط سیستم محرکه و بادشکن‌های کربنی سبک‌وزن در جلو موتورسیکلت، رکورد سرعت ۳۵۱ کیلومتربرساعت ثبت‌شده توسط لایتنینگ LS-218 را در سال‌های پیش ارتقا دهد. لایتنینگ رکورد سرعت زمینی خود را در بونویل انجام داد و توانست به چنین سرعت زیادی دست یابد. باید منتظر بنشینیم و ببینیم که مکس بیاجی چه عملکردی در بولیوی با موتورسیکلت برقی واتمن خواهد داشت. 

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات