تویوتا، ارزشمند‌ترین برند خودروساز نیمه اول ۲۰۲۰ است

پنج‌شنبه ۱۲ تیر ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
ارزش برندهای خودرو در سال‌های اخیر افت داشته است. امسال تسلا که به ساخت خودروهای برقی و نوین مشهور است، تنها خودروسازی بود که ارزشش افزایش یافته است.
تبلیغات

مؤسسه تحقیقاتی برندزی (BrandZ) زیرنظر مجموعه‌ی جهانی کَنتار (Kantar)، به‌تازگی فهرستی ‌از صد برند برتر جهان منتشر کرده است که در آن، نام سه خودروساز دیده می‌شود. طبق اعلام این شرکت، از سال ۲۰۰۸ ارزش برند‌های خودروسازی درحال کاهش است و این روند همچنان ادامه دارد. تسلا تنها نمونه‌ای است که ارزشش امسال درمقایسه‌با گذشته بیشتر شده است.

برند ژاپنی تویوتا مانند سال‌های گذشته با‌ارزش‌ترین برند خودروساز جهان است که در فهرست برندزی، جایگاه چهل‌و‌هشتم را کسب کرده است؛ هرچند درمقایسه‌با سال ۲۰۱۹، سه درصد از ارزشش کم شده است. مرسدس بنز و بی‌ام‌و جایگاه‌های دوم و سوم میان برند‌های خودرو دارند که در این فهرست، به‌ترتیب رتبه‌ی ۵۶ و ۶۱ را بدست آورده‌اند. ارزش مرسدس ۹ درصد و بی‌ام‌و ۱۲ درصد افت داشته است. دو مقام بعدی متعلق به شرکت‌های فورد و هوندا است که درمقایسه‌با سال ۲۰۱۹، به‌ترتیب ۱۰ درصد و ۱۵ درصد افت قیمت داشته‌اند.

برند تسلا خودروی برقی تسلا فناوی نوین

در مطالعه‌ای که برندزی روی ۱۰ شرکت خودروسازی انجام داده است، شرکت تسلا تنها برندی است که ارزشش امسال بیشتر شده که با ۲۲ درصد افزایش، به ۱۱/۳۵ میلیارد دلار رسیده است؛ اما رشدش به‌اندازه‌ای نبود که جزو صد برند با‌ارزش دنیا قرار گیرد. محققان شرکت کَنتار معتقدند، خودروسازانی که روی تولید فناوری‌های جدید و خودروهای برقی تمرکز کرده‌اند، با افزایش قیمت مواجه خواهند شد. همچنین، شرکت‌هایی که دربرابر فناوری‌های نوین تغییر‌پذیر نیستند، مانند الان ارزششان افت خواهد کرد.گفتنی است ازمیان ۱۰ خودروساز گران‌قیمت دنیا، نیسان بیشترین نزول را داشته که با ۱۸ درصد کاهش، ارزشش ۸/۶۶ میلیارد دلار است. هوندا، آئودی و بی‌ام‌و نیز به‌ترتیب ۱۵ درصد، ۱۴ درصد و ۱۲ درصد کاهش قیمت داشته‌اند.جدا از دنیای خودرو، باارزش‌ترین برند جهان متعلق‌به شرکت آمازون است که درمقایسه‌با سال گذشته ۳۲ درصد افزایش قیمت داشته و با ۴۱۵/۸ میلیارد دلار همچنان صدرنشین است. اپل، مایکروسافت و گوگل نیز به‌ترتیب جایگاه‌های دوم تا چهارم را کسب کردند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات