کراس اور برقی اوپل با نام موکا ای رونمایی شد

چهارشنبه ۴ تیر ۱۳۹۹ - ۱۹:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
خودروسازی اوپل آلمان کراس‌اور کوچک برقی رونمایی کرده است که از دیگر محصولات این شرکت، جذاب‌تر و کاربردی‌تر به‌نظر می‌رسد.
تبلیغات

شباهت بسیار کمی بین موکا ایکس و کراس‌اور برقی موکا ای (Mokka e) دیده می‌شود. خودرو جدید اوپل نه‌تنها از پیشرانه‌ی تمام‌الکتریکی استفاده می‌کند؛ بلکه ۱۲۰ کیلوگرم از موکا ایکس سبک‌تر است. این ویژگی‌ها به‌لطف فروخته‌شدن سهام اوپل به گروه پژو-سیتروئن و نصب پلتفرم CMP برای موکا ای محقق شده است. حالا، نسل جدید موکا و پژو 2008 پلتفرم مشترکی دارند. برخلاف آنچه به‌نظر می‌رسد، موکا ای با طول ۴/۱۵ متر، حدود ۱۲/۵ سانتی‎متر کوچک‌تر از مدل ایکس است. درعوض، صندوق بار همچنان با حجم ۳۵۰ لیتر عرضه می‌شود و به‌دلیل نصب باتری‌ها در کف اتاق، تعادل خودرو بهبود خواهد یافت.

Opel Mokka-e اوپل موکا برقی   - نمای پشت و جانبی

جدیدترین خودرو اوپل ازنظر فنی شباهت‌هایی با خودروهای مدرن پژو و سیتروئن‌ دارد؛ اما در طراحی داخلی و خارجی، تفاوت‌های بنیادینی دیده می‌شود. رینگ‌های آلومینیومی ۱۸ اینچ و چراغ‌های تمام LED در جلو و عقب با سبک طراحی موسوم به ویزور (Vizor) در مدل پایه هم وجود دارد که البته در کلاس کراس‌اورهای گروه B، بی‌سابقه است. کراس‌اور برقی اوپل در فضای داخلی، امکانات سفارشی مثل نمایشگر ۱۲ اینچی پشت فرمان و نمایشگر لمسی ۱۰ اینچی وسط داشبورد خواهد داشت.

Opel Mokka-e اوپل موکا برقی   - فضای داخل کابین

موکا ای از موتوری برقی با قدرت ۱۰۰ کیلووات (معادل ۱۳۶ اسب‌بخار) و گشتاور ۲۶۰ نیوتن‌متر استفاده می‌کند و نهایت سرعتش ۱۵۰ کیلومتربرساعت و شعاع حرکتی آن در حالت رانندگی عادی (نرمال) ۳۲۲ کیلومتر است. باتری‌های ۵۰ کیلووات‌ساعتی این خودرو از پژو e-2008 گرفته شده است که البته با انتخاب حالت رانندگی اقتصادی (eco)، مسافت بیشتری می‌تواند بپیماید. سیستم شارژ سریع ۱۰۰ کیلووات جریان مستقیم (DC) اوپل ۸۰ درصد ظرفیت باتری‌های موکا ای را حدودا در ۳۰ دقیقه تکمیل می‌کند. اواخر تابستان امسال، فروش موکا ای در اروپا آغاز و در آینده، با پیشرانه‌های بنزینی و دیزلی نیز عرضه خواهد شد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات