خودروهای روباز به اندازه مدل‌های سقف‌دار ایمن هستند

شنبه ۷ تیر ۱۳۹۹ - ۲۳:۱۵
مطالعه 2 دقیقه
گزارش جدید مؤسسه‌ی IIHS ایالات متحده‌ی آمریکا نشان می‌دهد برخلاف تصور موجود درباره‌ی خطرپذیری خودروهای روباز، آن‌ها به‌اندازه‌ی مدل‌های سقف‌دار در تصادفات ایمن هستند.
تبلیغات

گزارش جدید مؤسسه‌ی بیمه‌ی ایمنی بزرگراه (IIHS) ایالات متحده‌ی آمریکا نشان می‌دهد خودروهای روباز ازنظر آماری به‌اندازه‌ی مدل‌های سقف‌دار ایمن هستند. بنابراین، کسانی که به‌دنبال خرید خودرو کانورتیبل برای مسافرت در تابستان هستند، با خیال راحت می‌توانند محصول مدنظر خود را بخرند.

مؤسسه‌ی بیمه‌ی ایمنی بزرگراه در اطلاعیه‌ی خود اعلام کرده است:

باتوجه‌به تجزیه‌وتحلیل تصادف و میزان تلفات حوادث رانندگی، خودروهای روباز با وجود ظاهر نسبتا بی‌دوام سازه‌های سقف آن‌ها، درمقایسه‌با مدل‌های سقف‌دار خطرپذیرتر نیستند. 

اریک تئو، نویسنده و مدیر بخش خدمات آماری IIHS، اطلاعات مربوط به مرگ‌ومیر و تلفات سازمان ملی ایمنی ترافیک بزرگراه (NHTSA) را از سال ۲۰۱۴ تا ۲۰۱۸ گردآوری و در مطالعه‌ای، داده‌های مربوط به خودروهای روباز را با مدل‌های سقف‌دار مقایسه کرده است. تئو با بررسی عواملی نظیر اختلال در عملکرد و استفاده از کمربند ایمنی و اوضاع‌واحوال حوادث فردی دریافت تصادفات مربوط به خودروهای روباز تولیدشده در پنج سال گذشته، ازنظر آماری احتمالا به آسیب (جدی) یا مرگ منجر نمی‌شوند.

اریک تئو همچنین اظهار کرد:

این یافته‌ها حاکی از آن نیستند که خودروهای روباز درمقایسه‌با سایر خودروها محافظت بیشتری برای سرنشینان خود ارائه می‌دهند؛ بلکه نشان می‌دهند مبنای آماری برای نگرانی درباره‌ی خطرپذیری نبود سقف دائمی و ثابت در خودرو وجود ندارد.

یافته‌های مهم دیگری نیز در این تحقیق وجود دارد که احتمالا خریداران خودروهای روباز از شنیدن آن بیشتر خوشحال می‌شوند. خودروهای روباز درمقایسه‌با مدل‌های سقف‌دار به‌ازای میزان مسیر طی‌شده (مایل طی‌شده)، حدود ۶ درصد کمتر دچار تصادفات رانندگی شدند. به‌عبارت‌دیگر، مسافران و رانندگان خودروهای روباز در تصادف احتمال بیشتری وجود دارد که بتوانند از خودرو تصادفی خارج شوند. در این حالت، داده‌های ایمنی خودرو نیز از این نتیجه‌گیری حمایت و بر آن تأکید می‌کنند.

در این تحقیق، آمده است:

۲۱ درصد از رانندگان خودروهای روباز که در تصادفات رانندگی کشته شدند، از خودرو بیرون کشیده شدند؛ درحالی‌که این میزان برای خودروهای سقف‌دار به ۱۷ درصد می‌رسد. در میان تصادفات رانندگی منجر به واژگونی خودرو، احتمال بیرون‌کشیدن سرنشینان خودروهای روباز ۴۳ درصد و این میزان برای خودروهای سقف‌دار حدود ۳۵ درصد اعلام شده است. 
تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات