لیفت تا سال ۲۰۳۰ فقط از خودروهای الکتریکی در ناوگان خود استفاده خواهد کرد

پنج‌شنبه ۲۹ خرداد ۱۳۹۹ - ۲۱:۵۰
مطالعه 2 دقیقه
شرکت تاکسی اینترنتی لیفت وعده داده است تا سال ۲۰۳۰، تنها با خودروهای الکتریکی به مشتریان خود سرویس بدهد.
تبلیغات

لیفت (Lyft) وعده داده است تا سال ۲۰۳۰، دیگر از خودروهای غیرالکتریکی در سرویس هم‌سفری آنلاین خود استفاده نکند. لیفت عقیده دارد با همکاری خودروسازان، شرکت‌های کرایه‌دهنده‌ی خودرو و میلیون‌ها راننده‌ی مستقل می‌تواند تا ۱۰ سال دیگر ناوگان تاکسی‌های اینترنتی خود را کاملا الکتریکی کند. بنابه اعلام لیفت، با این کار جلو ورود میلیون‌ها تن آلاینده به جوّ زمین گرفته خواهد شد.

تصمیم لیفت به استفاده‌ی انحصاری از خودروهای الکتریکی در ناوگان خود در حالی رسانه‌ای شده است که چندی پیش اخباری از وضع قوانین جدید در بعضی شهرهای آمریکا برای اجباری‌شدن استفاده از خودروهای الکتریکی در سرویس‌های تاکسی آنلاین به‌گوش می‌رسد.

همچنین، چندی پیش گزارش‌هایی مبنی‌بر این موضوع منتشر شده بود که سرویس‌های همسفری آنلاین درمقایسه‌با دیگر روش‌های حمل‌و‌نقل آسیب بیشتری به محیط‌زیست می‌رسانند. براساس این گزارش‌ها، سفر درون‌شهری با استفاده از تاکسی‌های اینترنتی به‌طورمتوسط ۵۰ درصد آلودگی بیشتری درمقایسه‌با سفر با خودرو شخصی ایجاد می‌کند. همچنین، نتایج تحقیقات نشان می‌دهد نیمی از سفرهای درون‌شهری با استفاده از سرویس‌های هم‌سفری کسانی انجام می‌شود که می‌توانند از روش‌های پاک‌تری برای رسیدن به مقصد خود استفاده کنند.

متقاعدکردن میلیون‌ها راننده‌ی لیفت به خرید خودرو الکتریکی کار بسیار دشواری خواهد بود. بسیاری از رانندگان لیفت برای دیگر شرکت‌‌های تاکسی اینترنتی مانند اوبر نیز کار می‌کنند. سال ۲۰۱۸، اوبر به‌صورت آزمایشی طرح پرداخت مشوق مالی به رانندگان استفاده‌کننده از خودرو الکتریکی را اجرا کرد؛ هرچند این طرح هیچ‌گاه از مرحله‌ی آزمایشی خارج نشد. لیفت قصد دارد با مذاکره با خودروسازان، آن‌ها را به ساخت خودروهای برقی مناسب برای سرویس‌های هم‌سفری آنلاین متقاعد و برای وضع قوانین سخت‌گیرانه به‌نفع خودروهای بدون آلاینده لابی کند.

بسیاری از کشورهای اروپایی و چین همین حالا نیز چنین قوانینی برای حمایت از خودروهای الکتریکی دارند. این قوانین ممنوعیت تردد خوردروهای مجهز به موتورهای درون‌سوز در مناطق خاص شهری در آینده، پارک رایگان برای خودروهای الکتریکی، مالیات بیشتر بر خودروهای بنزینی، درنظرگرفتن مشوق‌های مالیاتی برای صاحبان خودروهای الکتریکی و... را شامل می‌شود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات