فراخوانی بیش ‌از دومیلیون خودرو فورد به‌دلیل مشکل ترمز و قفل درها

یک‌شنبه ۲۵ خرداد ۱۳۹۹ - ۲۰:۳۰
مطالعه 3 دقیقه
۲ میلیون و ۴۰۰ هزار دستگاه خودرو فورد ازجمله پیکاپ F-150، هاچ‌بک‌های فیستا و فوکوس، سدان فیوژن و کراس‌اور اسکیپ فراخوانی شده‌اند. فورد فیوژن ۲۰۱۶ دومین‌بار است که به‌دلیل مکانیزم خراب قفل درها فراخوانی می‌شود.
تبلیغات

فراخوان خودروها بار سنگینی روی خودروسازان است. شرکت‌ها در مونتاژ محصولاتشان سعی فراوانی می‌کنند تا بعد ‌از فروش ایرادی به‌وجود نیاید؛ ولی این موضوع همیشه طبق برنامه‌ پیش نمی‌رود. نمونه‌اش فراخوان خودروهای مجهز‌ به ایربگ‌های تاکاتا در سال ۲۰۱۵ است که تا آن زمان، بزرگ‌ترین فراخوان خودرو تاریخ آمریکا بود. اکنون نیز شرکت فورد در حال فراخوان محصولاتش به‌دلیل دو مشکل است.

خودروهای فراخوان‌شده طیف وسیعی از مدل‌های فورد را شامل می‌شود که در کارخانه‌های مختلف و سال‌های متفاوت تولید شده‌اند. یکی ‌از ایرادات به ضامن قفل درها مربوط می‌شود که وظیفه‌ی بسته ‌نگه‌داشتن دَر را هنگام حرکت ایفا می‌کند. در فصل‌های گرم سال، این ضامن در‌اثر استفاده شکننده می‌شود و ترک می‌خورد؛ درنتیجه، درِ خودرو ممکن است موقع حرکت بازشود.

فورد

فورد سامانه‌ای راه‌اندازی کرده است که دارندگان خودروها در آن، کد قفل درشان را روی وب‌سایتی ثبت و درصورت نیاز برای طی مراحل تعمیر، به نمایندگی‌ها مراجعه می‌کنند. طبق اعلام این شرکت، تاکنون ۲ میلیون و ۱۵۰ هزار دستگاه با ایراد مذکور شناسایی شده‌اند. درادامه، فهرستی ‌از این محصولات را مشاهده می‌کنید.

مدل خودرو

سال ساخت

کارخانه‌ی مونتاژ

تاریخ مونتاژ

فورد فیستا

۲۰۱۱ تا ۲۰۱۴

کواوتیتلان مکزیک

ژانویه‌ی ۲۰۱۰ تا اکتبر ۲۰۱۳

فورد فوکوس

۲۰۱۲ تا ۲۰۱۵

میشیگان آمریکا

اکتبر ۲۰۱۰ تا ژانویه‌ی ۲۰۱۵

فورد فیوژن

۲۰۱۳ و ۲۰۱۴

ارموسییو مکزیک

مه ۲۰۱۲ تا اکتبر ۲۰۱۳

لینکُلن MKZ

۲۰۱۳ و ۲۰۱۴

ارموسییو مکزیک

ژوئیه‌ی ۲۰۱۲ تا اکتبر ۲۰۱۳

فورد اسکیپ

۲۰۱۳ تا ۲۰۱۵

لوییویل کنتاکی آمریکا

دسامبر ۲۰۱۱ تا ژانویه‌ی ۲۰۱۵

فورد C-Max

۲۰۱۳ تا ۲۰۱۵

میشیگان آمریکا

فوریه‌ی ۲۰۱۲ تا ژانویه‌ی ۲۰۱۵

فورد فیوژن

۲۰۱۴

فلت‌راک آمریکا

ژوئن ۲۰۱۳ تا اکتبر ۲۰۱۳

فورد ترانزیت کانکت

۲۰۱۴ تا ۲۰۱۶

والنسیا اسپانیا

اوت ۲۰۱۳ تا فوریه‌ی ۲۰۱۶

فورد موستانگ

۲۰۱۵

فلت‌راک آمریکا

فوریه‌ی ۲۰۱۴ تا آوریل ۲۰۱۵

لینکًلن MKC

۲۰۱۵

لوییویل کنتاکی آمریکا

نوامبر ۲۰۱۳ تا ژانویه‌ی ۲۰۱۵

فورد فراخوان جداگانه‌ای نیز برای پیکاپ F-150 داده است که مدل‌های ۲۰۱۴ تا ۲۰۱۷ مجهز به موتور ۳/۵ لیتری اکوبوست را شامل می‌شود. ایراد در سیلندر بزرگ‌تر ترمز است که روغن ترمز از آن به‌داخل بوستر ترمز نشت می‌کند؛ درنتیجه، عملکرد ترمز‌ها کاهش پیدا می‌کند؛ بدون ‌اینکه راننده متوجه آثار نشتی روغن شود. این مشکل به چرخ‌های جلو مربوط می‌شود که با مراجعه ‌به نمایندگی، سیلندر بزرگ‌تر و درصورت وجود نشتی روغن، بوستر ترمز نیز تعویض می‌شود.

طبق تخمین فورد، ۲۹۲ هزار و ۳۰۰ دستگاه مشکل ترمز دارند که تاکنون هفت مورد تصادف به‌دلیل نقص سامانه‌ی ترمز گزارش شده و از‌این‌میان، دو تصادف باعث صدمه‌ی سرنشینان شده است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات