آئودی S8 ABT با توان ۷۰۰ اسب بخار

جمعه ۳۰ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۰
مطالعه 2 دقیقه
شرکت تیونینگ آلمانی ABT مدلی از خودروی سدان لوکس آئودی S8 را معرفی کرده است که ۶۹۰ اسب‌بخار قدرت دارد.
تبلیغات

آئودی A8 سدانی لوکس، قدرتمند و بسیار سریع است، به‌طوری‌که می‌تواند سرعت خود را تنها در ۳.۸ ثانیه از حالت سکون به ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت برساند. برای مقایسه باید اشاره کنیم که پورشه ۹۱۱ کاررا با شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت ۴.۲ ثانیه، خودرویی کندتر در مقایسه با آئودی A8 است.

AUDI S8 ABT

با وجود چنین مشخصاتی، شرکت تیونینگ آلمانی ABT تصمیم به معرفی نسخه‌ی تقویت‌شده از مدل اسپرت A8، آئودی S8 را عرضه کند. پیشرانه‌ی ۴ لیتری V8 تویین توربو آئودی S8 در حالت استاندارد می‌تواند ۵۶۳ اسب‌بخار قدرت و ۸۰۰ نیوتن‌متر گشتاور تولید کند. اما مهندسان ABT این اعداد را تا ۶۹۰ اسب‌بخار و ۸۸۰ نیوتن‌متر افزایش داده‌اند.

پس از اعمال تغییرات روی خودرو، شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت آئودی S8 تا ۳.۴ ثانیه کاهش پیدا کرده است. بهبود ۰/۴ ثانیه‌ای شتاب خودرو خیلی تغییر محسوسی در رانندگی ایجاد نمی‌کند ولی برای تیونرها این اعداد بسیار اهمیت دارند. آئودی S8 با تیونینگ ABT توانایی دستیابی به حداکثر سرعت ۲۷۰ کیلومتر بر ساعت را نیز دارد.

شرکت ABT در بخش بدنه و ظاهر خودرو، تغییرات گسترده‌ای روی آئودی S8 اعمال نکرده است. تنها تغییر این بخش اسپویلر فیبر کربنی روی صندوق عقب است. رینگ‌های اسپرت ABT با دو طرح و در ابعاد ۲۰ و ۲۱ اینچی برای آئودی S8 قابل سفارش هستند. این رینگ‌ها به روش ماشین کاری تولید شده‌اند و امکان سفارش آن‌ها به رنگ مشکی نیز برای مشتریان وجود دارد.

AUDI S8 ABT

داخل کابین S8 ABT نیز تغییرات محدود هستد و تنها باید به درپوش روی کلید استارت خودرو و اهرم تعویض دنده با نشان ABT اشاره کرد.

درحالی‌که آئودی هنوز هیچ برنامه‌ای در خصوص نسخه‌ی پلاس S8 مطرح نکرده است، آن دسته از علاقه‌مندانی که به‌دنبال سریع‌ترین نسخه از سدان لوکس آئودی هستند، می‌توانند محصول ABT را در صدر فهرست خرید خود قرار دهند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات