همکاری جگوار لندرور و BYD برای تأسیس کارخانه باتری در انگلیس

چهارشنبه ۲۱ خرداد ۱۳۹۹ - ۲۰:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
جگوار لندرور با هدف سرمایه‌گذاری درزمینه‌ی تأسیس کارخانه‌ی تولید باتری خودرو برقی در انگلیس، قصد دارد درِ مذاکره و همکاری با بی‌وای‌دی چین را بازکند.
تبلیغات

جگوار لندرور قصد دارد برای سرمایه‌گذاری درزمینه‌ی تأسیس کارخانه‌ی تولید باتری خودرو الکتریکی در انگلیس، با خودروساز چینی BYD همکاری کند. منبعی مطلع درباره‌ی این موضوع می‌گوید بی‌وای‌دی به‌دنبال مکان‌های زیادی در سراسر اروپا برای ساخت باتری است. رالف اسپث، مدیرعامل جگوار لندرور، پیش‌از‌این گفته بود انگلیس به تولید بومی باتری نیاز دارد.

انگلیس ۳۱ ژانویه رسما از اتحادیه‌ی اروپا خارج شد و درک‌پذیر است که این موضوع تصمیم بی‌وای‌دی را برای تأسیس کارخانه‌ی باتری در اروپا به‌تأخیر می‌اندازد. این منبع افزوده است که جگوار لندرور و بی‌وای‌دی همکاری در حوزه‌ی توسعه‌ی سیستم پیشران برقی را به‌عنوان بخشی از این توافق بررسی می‌کنند. علاوه‌بر‌این، گفته می‌شود خودروساز برقی چینی توافق ساختاری‌تری برای همکاری با جگوار لندرور به‌جای برقراری رابطه‌ی ساده به‌عنوان تأمین‌کننده ترجیح می‌دهد.

سال گذشته، مؤسسه‌ی فارادی در گزارشی بر فشار برای تولید سلول‌های باتری در بریتانیا تأکید کرده بود. این مؤسسه در گزارش خود گفته بود:

در مدت یک سال، بیشتر خودروسازان و تولیدکنندگان باتری درباره‌ی این موضوع تصمیم‌گیری خواهند کرد که نسل بعدی گیگافکتوری‌ها در چه منطقه‌ای از اروپا ساخته خواهد شد. بدون اقدام فوری، انگلیس در خطر از‌دست‌دادن فرصت رقابت است. 

بی‌وای‌دی بیشتر به فروش اتوبوس‌های برقی در اروپا مشهور است که در کارخانه‌های مستقر در مجارستان و فرانسه تولید می‌شوند؛ اما این خودروساز فروش خودرو شاسی‌بلند تمام‌برقی Tang را در نروژ از اواخر سال جاری آغاز می‌کند. جگوار لندرور نیز برنامه‌های خود را برای تولید خودرو الکتریکی دنبال می‌کند و به‌زودی سدان برقی جدیدی را جایگزین مدل قدیمی جگوار XJ خواهد کرد. این خودروساز هم‌اکنون کراس‌اور تمام‌برقی I-Pace را برای مشتریان در سراسر اروپا عرضه می‌کند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات