بی ام و سری 6 گرن توریسمو ۲۰۲۱ معرفی شد

چهارشنبه ۷ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۹:۱۵
مطالعه 3 دقیقه
مشابه سال گذشته، مدل ۲۰۲۱ سری ۶ نیز با بدنه‌ی ۴در گرن توریسمو تولید می‌شود. این محصول پیشرانه‌های متنوع بنزینی و دیزلی مجهز به فناوری هیبرید خواهد داشت.
تبلیغات

سری ۶ بی‌ام‌و امروزه در بسیاری از کشورهای دنیا ازجمله آمریکا عرضه نمی‌شود. این خودرو نسخه‌ی دودر ندارد و حالا به سری ۵ با بدنه‌ی کوپه شباهت دارد. در سال‌های اخیر، سری ۶ خودرویی مخصوص بازار اروپا بوده است؛ به‌همین‌دلیل، تأکید فراوانی بر پیشرانه‌ی دیزل می‌کند.

مدل ۲۰۲۱ از سری ۶ گرن توریسمو با طول بدنه‌ی ۵/۰۹ متر و فاصله محورهای ۳/۰۷ متر، اهمیت زیادی به سرنشینان عقب می‌دهد. این خودرو همچنان با شیشه‌های بدون فریم روی درهای ورود به کابین تولید می‌شود. در انتهای بدنه، شیشه‌ی عقب بزرگ و بالچه (اسپویلر) حساس به سرعت وجود دارد که پس از سرعت ۱۲۰ کیلومتربرساعت بیرون می‌آید. در صندوق‌عقب خودرو بی‌ام‌و سری ۶ گرن توریسمو، فضای بار ۶۰۰ لیتر به‌صورت استاندارد فراهم شده است که پس از جمع‌شدن صندلی‌های ردیف دوم، به ۱۸۰۰ لیتر می‌رسد. سری ۶ جدید جلوپنجره و چراغ‌های باریک‌تری از مدل قبلی دارد و ورودی‌های هوا داخل سپر جلو هم، کوچک‌تر از مدل قبلی هستند تا اسپرت‌تر و کم‌ارتفاع‌تر به‌نظر رسد.

2021 BMW 6 Series Gran Turismo

تمامی نسخه‌های سری ۶ گرن توریسمو با فناوری پنل هوشمند پشت فرمان و نمایشگر لمسی ۱۲/۳ اینچ ارائه می‌شوند. مدل ۲۰۲۱ فرمان چرم و کلیدهای جدید در کنسول میانی دارد تا کنترل امکانات خودرو ساده‌تر شود. تنظیمات برقی برای صندلی‌های جلو و پوشش چرم کابین در تمامی مدل‌ها وجود دارد. نورپردازی داخل اتاق، تهویه‌ی خودکار چهارگانه، سقف پانورامیک تمام‌شیشه، سیستم صوتی حرفه‌ای از برند Bowers & Wilkins و سیستم سرگرمی اختصاصی برای سرنشینان عقب، از آپشن‌های قابل‌سفارش برای سری ۶ گرن توریسمو هستند.

2021 BMW 6 Series Gran Turismo

مدل ۲۰۲۱ سری ۶ خودرویی هیبریدی است که در تمامی مدل‌ها، موتور ۴۸ ولت برقی پیشرانه‌ی بنزینی یا دیزلی را همراهی می‌کند. این تجهیزات ۱۱ اسب‌بخار به قدرت خودرو اضافه خواهند کردند و البته تأثیر چشمگیری روی شتاب‌گیری و مصرف سوخت خواهند گذاشت. سیستم ۴۸ ولت بی‌ام‌و هنگام ترمزگیری به ژنراتور تبدیل می‌شود و انرژی در باتری‌ها ذخیره می‌کند. همچنین در مواقع توقف موقت، پیشرانه‌ی احتراقی خاموش می‌شود و صرفا موتور برقی فعال خواهد بود. مدل ۲۰۲۱ سری ۶ می‌تواند با سرعت ۱۵ کیلومتربرساعت به‌صورت کاملا برقی و بی‌صدا حرکت کند.

2021 BMW 6 Series Gran Turismo

سری ۶ گرن توریسمو با دو پیشرانه‌ی بنزینی و سه مدل دیزلی تولید می‌شود که چهار سیلندر و شش سیلندر خطی هستند. قدرتمندترین و سریع‌ترین مدل ۶۴۰d است که ۳۴۰ اسب‌بخار قدرت و ۷۰۰ نیوتن‌متر گشتاور دارد و در ۵/۳ ثانیه از حالت سکون به سرعت صد کیلومتربرساعت می‌رسد. ارزان‌ترین نسخه‌ی سری ۶ هم ۶۲۰d دیزلی است که ۱۹۰ اسب‌بخار قدرت و ۴۰۰ نیوتن‌متر گشتاور دارد زمان صفر تا ۱۰۰ کیلومتربرساعت آن ۷/۹ ثانیه است.

2021 BMW 6 Series Gran Turismo
2021 BMW 6 Series Gran Turismo
2021 BMW 6 Series Gran Turismo
2021 BMW 6 Series Gran Turismo

آستانه‌ی قیمت مدل ۲۰۲۱ سری ۶ گرن توریسمو، ۶۹ هزار دلار است و تولید آن اواسط تابستان امسال در آلمان آغاز خواهد شد. 

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات