بی ام و سری 5 سدان و تورینگ مدل ۲۰۲۱ معرفی شد

چهارشنبه ۷ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۷:۳۰
مطالعه 4 دقیقه
نسل هفتم سری ۵ که از سال ۲۰۱۶ در خط‌تولید بی‌ام‌و حضور دارد، سال آینده تغییرچهره خواهد داد تا همراه به‌روزرسانی فنی و امکانات جدید عرضه شود.
تبلیغات

سدان و تورینگ اندازه‌متوسط و پرفروش بی‌ام‌و تغییراتی برای مدل ۲۰۲۱ خواهد کرد تا ازنظر ظاهری، شباهت بیشتری به سری ۳ داشته باشد و کمی از سری ۷ فاصله بگیرد. سری ۵ در بازار جهانی رقبای مهمی شامل مرسدس کلاس E، آئودی A6 و جنسیس G80 دارد.

مهم‌ترین تفاوت فنی سری ۵ مدل ۲۰۲۱ با نسخه‌های قبلی، به پیشرانه‌های هیبرید و پلاگین هیبرید مربوط است. روی کاغذ، 530i و 503e پلاگین هیبرید و 540i درکنار M550i مشابه سال گذشته عرضه خواهند شد؛ اما تغییراتی در سامانه‌ی هیبرید ۴۸ ولت بی‌ام‌و وجود خواهد داشت و مدل 540i پرشتاب‌تر و کم‌مصرف‌تر خواهد بود. تا این لحظه، هنوز جزئیات فنی مدل پرچم‌دار این خودور با کد M5 منتشر نشده است.

BMW 5-Series   2021

مدل ۲۰۲۱ بی‌ام‌و 503e پلاگین هیبرید از پیشرانه‌ی چهار سیلندر دولیتری توربوشارژ، ۲۸۸ اسب‌بخار قدرت و ۴۲۰ نیوتن‌متر گشتاور می‌گیرد و‌ موتور برقی ۴۰ اسب‌بخار نیز به آن کمک خواهد کرد. مدل هشت سیلندر با کد M550i همراه پیشرانه‌ی مشهور ۴/۴ لیتری تویین‌توربوشارژ و سامانه‌ی دودیفرانسیل هوشمند ایکس‌درایو، ۵۲۳ اسب‌بخار قدرت و ۷۲۳ نیوتن‌متر گشتاور فراهم می‌کند تا نسخه‌ی ۲۰۲۱ در ۳/۶ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتربرساعت برسد و نهایت سرعتش ۲۵۰ کیلومتربرساعت باشد. قرار است M550i سرعت بیشتری در تعویض دنده‌ها داشته باشد. با این وضعیت، مشخصات فنی M5 به‌عنوان محصولی برتر از M550i که در آینده رونمایی خواهد شد، جالب خواهد بود.

BMW 5-Series   2021

بسیاری از علاقه‌مندان امید زیادی به اعمال تغییرات گسترده در نمای بیرونی سری ۵ مدل ۲۰۲۱ داشتند؛ اما رونمایی رسمی این محصول از فیس‌لیفتی متعادل و میانه‌رو خبر داد. مهم‌ترین تفاوت این خودرو با نسخه‌ی قبلی به چراغ‌های اصلی مرتبط است که باریک‌تر شده و تأکید بیشتری بر LED روشنایی روز دارد. پیرو به‌روزرسانی‌های اخیر بی‌ام‌و در محصولات مدرن، سری ۵ مدل ۲۰۲۱ هم با افزایش طول و عرض جلوپنجره‌ تولید خواهد شد. در نمای عقب و چراغ‌های پشت، تغییرات کمتری اعمال شده است و صرفا تفاوت‌هایی کوجگ در حالت Lشکل چراغ‌ها وجود دارد.

BMW 5-Series   2021

در فضای کابین، به‌زحمت می‌توان تفاوتی بین بی‌ام‌و سری ۵ مدل ۲۰۲۰ و ۲۰۲۱ پیدا کرد. نسخه‌ی جدید به آخرین مدل از فناوری سرگرمی‌ بی‌ام‌و موسوم به آی‌درایو (iDrive 7) مجهز خواهد بود؛ درحالی‌که همراه سخت‌افزار قوی‌تر ارائه خواهد شد. نرم‌افزار جدید برای ناوبری ماهواره‌ای با رابط اپل‌کارپلی و اندرویداتو در تمامی نسخه‌های سری ۵ مدل ۲۰۲۱ وجود خواهد داشت. پشت فرمان هم نمایشگر تمام‌دیجیتال ۱۲/۳ اینچ وجود دارد.

BMW 5-Series   2021

آستانه‌ی قیمت بی‌ام‌و سری ۵ مدل ۲۰۲۱ با مشخصات 530i در بازار جهانی، ۵۴،۲۰۰ دلار تعیین شده است تا ۳۰۰ دلار گران‌تر از محصول تولیدی در سال‌های قبل باشد. مدل هیبریدی 503e هم ۵۷،۲۰۰ و 540i نیز ۶۱،۷۵۰ دلار قیمت خواهد داشت. برای استفاده از سیستم دودیفرانسیل بی‌ام‌و xDrive، مبلغ ۲،۳۰۰ دلار اضافه پرداخت وجود دارد. مدل M550i به‌صورت استاندارد دودیفرانسیل خواهد بود و سال آینده با افزایش قیمت ۱۵۰ دلاری به قیمت ۷۶،۸۰۰ دلار فروخته خواهد شد. مدل‌های مختلف سری ۵ با بدنه‌ی تورینگ نیز، اختلاف قیمتی درحدود ۱۰ هزار دلار با مدل سدان دارند.

مشخصات فنی دقیق انواع خودرو بی‌ام‌و در ایران و بازار جهانی، مقایسه‌ی آن‌ها با محصولات برندهای دیگر، بحث و تبادل نظر پیرامون آن‌ها، پرسش و پاسخ کاربران و کارشناسان به‌همراه گالری تصاویر اتومبیل‌های این خودروساز آلمانی را در بخش محصولات زومیت ببنید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات