مرسدس بنز روی توسعه سوخت مصنوعی سرمایه‌گذاری نمی‌کند

جمعه ۲ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۰
مطالعه 2 دقیقه
شرکت مرسدس بنز معتقد است که فناوری سوخت مصنوعی گزینه‌ا‌ی ماندگار نیست و برای تولید انرژی پاک، صرفا به توسعه‌ی فناوری برقی می‌پردازد.
تبلیغات

درحالی‌که خودروسازانی ازجمله بنتلی، مزدا، مک‌لارن و فولکس‌واگن درحال تحقیقات ویژه روی سوخت مصنوعی، علاوه‌بر سایر انرژی‌های پاک هستند، مرسدس‌بنز از این فناوری روی برگردانده است.

مارکوس شفر، مدیر بخش تحقیقات مرسدس‌بنز، اعلام کرده است که دروهله‌ی اول، روی گسترش خودرو‌های برقی و نه فناوری دیگری متمرکز هستند. او می‌گوید:

هنگامی‌که می‌خواهیم پلتفرم جدیدی را ارائه کنیم، اولویت اول با فناوری برقی است؛ البته مقررات موجود و میزان استقبال مشتریان نیز تأثیر‌گذار است. مطمئنا بهترین راه‌حل برای یک انرژی فراوان دردسترس، ذخیره‌ در یک باتری است. تنها مشکل این فناوری، فرایند تبدیل انرژی پاک به سوخت برقی است که از بهینه‌شدن طرح می‌کاهد. اگر راه‌حل بهتری وجود داشت، ابتدا در صنعت هوانوردی شاهدش بودیم و پس‌از سال‌ها وارد عرصه‌ی خودروسازی می‌شد؛ این موضوع را تا ده سال آینده محتمل نمی‌بینم.
مرسدس بنز

این اقدام مرسدس درحالی صورت می‌گیرد که شرکت مزدا روی نوعی سوخت‌ مایع تجدید‌پذیر کار می‌کند که از جلبک‌های ریز ساخته می‌شود و شرکت مکلارن روی سوختی مصنوعی عاری ‌از دی‌اکسید‌کربن برای تغذیه‌ی پیشرانه‌های V8 خود تحقیق می‌کند. خودروسازی آئودی نیز تا مرحله‌ی تولید بنزین و گازوئیل مصنوعی که در سال ۲۰۱۸ رونمایی شد، پیش رفته است؛ هرچند طبق گفته‌ی فولکس‌واگن، این فناوری ممکن است عمر پیشرانه‌های احتراق داخلی را طولانی‌تر کند؛ درحالی‌که این شرکت آلمانی سرمایه‌گذاری زیادی در زمینه‌ی توسعه‌ی فناوری‌های پیشران برقی انجام داده است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات