پورشه 911 تارگا 4 و تارگا 4S مدل 2021 رونمایی شدند

دوشنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۷:۲۰
مطالعه 3 دقیقه
پورشه طبق سنت همیشگی خود، نسل جدید 911 را در مدل‌های تارگا با سقف‌ شیشه‌ای عقب عرضه کرده است. مدل‌های تارگا 4 و تارگا 4S قرار است از اواخر امسال با قیمت ۱۲۰ و۱۳۶ هزار دلار عرضه شوند.
تبلیغات

مدل تارگا پورشه 911 اولین‌بار در سال ۱۹۶۶ معرفی و این خودرو کوپه به سقف شیشه‌ای عقب مجهز شد. این مدل روباز در نسل پیشین پورشه 911 نیز ارائه شد و اکنون برای نسل جدید (نسل 992) رونمایی شده است.

البته این خودرو یکی از عجیب‌ترین محصولات پورشه است؛ اما فرق اصلی آن با مدل کابریِت به شیشه‌ی عقب آن برمی‌گردد که در خودرو‌های کلاسیک پورشه 911 دیده می‌شود. همانند مدل‌های قدیمی، در غیاب ستون‌های کناری خودرو، میله‌ی محافظ نقره‌ای رنگی حضور دارد و پوشش بازشونده این میله را به فریم جلو وصل می‌کند. طبق ادعای پورشه، سقف بالای این محصول به‌صورت خودکار و در ۱۹ ثانیه باز و بسته شود.

هر دو مدل تارگا 4 و تارگا 4S از پیشرانه‌ی سه‌لیتری ۶ سیلندر توربو بهره می‌برند؛ اما خروجی آن‌ها متفاوت است. هر دو از جعبه‌دنده‌ی هشت‌سرعته‌ی دوکلاچه‌ی PDK و سامانه‌ی تمام‌چرخ متحرک هوشمند با سامانه‌ی کنترل کشش پورشه‌ به‌صورت استاندارد استفاده می‌کنند. جالب است بدانید مدل تارگا 4S با جعبه‌دنده‌ی هفت‌سرعته‌ی دستی نیز دردسترس است.

پورشه 911 تارگا 4 مدل ۲۰۲۱

هردو خودرو اسپرت از سامانه‌ی تعلیق هوشمند پورشه بهره می‌برند که سفتی کمک‌فنر‌ها را برای حالات مختلف رانندگی به‌منظور راحتی بیشتر یا فرمان‌پذیری دقیق‌تر، به‌صورت خودکار تنظیم می‌کند. همچنین، جدید‌ترین سامانه‌ی توزیع گشتاور پورشه با داشتن قفل الکترونیکی دیفرانسیل عقب و قابلیت توزیع کاملا متغیر گشتاور، روی این دو خودرو نصب است.

پورشه ۹۱۱

تارگا 4

تارگا 4S

پیشرانه

۳ لیتری ۶ سیلندر توربو

۳ لیتری ۶ سیلندر توربو

قدرت موتور

۳۸۰ اسب‌بخار

۴۴۴ اسب‌بخار

گشتاور موتور

۴۵۰ نیوتن‌متر در ۱،۹۵۰ تا ۵،۰۰۰ دور‌بر‌دقیقه

۵۳۰ نیوتن‌متر در ۲،۳۰۰ تا ۵،۰۰۰ دور‌بر‌دقیقه

جعبه‌دنده

۸ سرعته دوکلاچه

۸ سرعته دوکلاچه/ ۷ سرعته دستی

صفر‌ تا صد کیلومتر‌بر‌ساعت

۴/۲ ثانیه

۳/۶ ثانیه

سرعت نهایی

۲۸۹ کیلومتر‌بر‌ساعت

۳۰۴ کیلومتر‌بر‌ساعت

اندازه‌ی رینگ‌های جلو

۱۹ اینچ

۲۰ اینچ

ابعاد تایر‌های جلو

۲۳۵/۴۰

۲۴۵/۳۵

اندازه‌ی رینگ‌های عقب

۲۰ اینچ

۲۱ اینچ

ابعاد تایر‌های عقب

۲۹۵/۳۵

۳۰۵/۳۰

ترمز‌ها

کالیبر‌های ۴ پیستونه همراه دیسک‌های ۳۳۰ میلی‌متری در هر چهارچرخ

کالیبر‌های ۶ پیستونه در جلو و ۴ پیستونه در عقب همراه دیسک‌های ۳۵۰ میلی‌متری

قیمت نسخه پایه

۱۲۰ هزار و ۶۵۰ دلار

۱۳۶ هزار و ۵۵۰ دلار

پورشه تارگا 4 و تارگا 4S پس از مدل‌های توربو و توربو S، گران‌قیمت‌ترین محصولات خانواده‌ی پورشه 911 هستند و قرار است از اواخر سال میلادی جاری عرضه شوند.

مشخصات فنی دقیق انواع خودرو پورشه، مقایسه‌ی آن‌ها با محصولات برندهای دیگر، بحث و تبادل نظر پیرامون آن‌ها، پرسش و پاسخ کاربران و کارشناسان به‌همراه گالری تصاویر اتومبیل‌های این خودروساز آلمانی را در بخش محصولات زومیت ببنید.

پورشه 911 تارگا 4 مدل ۲۰۲۱
پورشه 911 تارگا 4 مدل ۲۰۲۱
پورشه 911 تارگا 4 مدل ۲۰۲۱
پورشه 911 تارگا 4 مدل ۲۰۲۱
پورشه 911 تارگا 4 مدل ۲۰۲۱
پورشه 911 تارگا 4 مدل ۲۰۲۱
پورشه 911 تارگا 4 مدل ۲۰۲۱
پورشه 911 تارگا 4 مدل ۲۰۲۱
تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات